Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid
-
ultra_ivo
- Forum-lid
ultra_ivo
11 mei 2016 18:34
louise schreef:MarcFaFo schreef:Voor mij is dat de Stirke Prøven 540km in 17u:45m. Een mooie tocht waarin het vooral 's avonds leuk wordt als door de dorpen rijdt en de Nooren Heya Heya hoort toejuichen.
Leuk voor de bucket list maar imho toch wel erug lang op de fiets.
Dat is voor mij de langste tocht die ik
niet gereden heb (een net iets ander onderwerp): in 2007 een poging gewaagd, maar het was toen afschuwelijk weer en ik raakte in de afdeling onderkoeld - best een bijzondere ervaring, maar niet fijn! Ik mocht eerst zelfs niet verder van de EHBO-mensen, later wel, maar toen ging het tocht niet meer goed en hebben we een hotel opgezocht, de volgende dag verder met de trein. Dus toen ben ik blijven steken op 240 kilometer.
Erg jammer, maar ik weet niet of ik het nog een keer zou doen: zonder support ben je wel erg kwetsbaar bij slecht weer, want je kan maar weinig kleren meenemen op de racefiets immers. We hadden het ook wel iets onderschat, het weerbericht was minder naargeestig. Maar dan nog. Tegen zo veel uren kou en nattigheid is mijn lijf niet opgewassen.
Louise
Bij lange afstanden geldt dat er zelden iemand moet opgeven omdat ie teveel bij zich heeft maar vaak genoeg mensen moeten opgeven omdat ze te weinig bij zich hebben (bijvoorbeeld kleding). Je kunt dan gaan voor de supported optie of kijken hoe Franse randonneurs dit al decennialang oplossen, met een ander type fiets, de randonneuse. Racy genoeg om hard te kunnen rijden, maar met mogelijkheden om wat extra kleren, reparatiemateriaal en eten mee te nemen.