Fiets blijkt oude te zijn dan de dealer verteld heeft
-
- Forum-lid
@liviolivius
Ow je was me net voor haha
Ow je was me net voor haha
Ok. Ik had natuurlijk poging tot oplichting moeten neerzetten.liviolivius schreef:Oplichting is een vorm van bedrog, waarbij de dader een ander ontdoet van geld of van waardevolle goederen (artikel 326 van het Nederlandse Wetboek van Strafrecht). Hier is dus geen sprake van als je het hele verhaal leest.tjansen schreef:Dus je bent opgelicht bij je fietsenhandel en i.p.v. je geld terug te eisen koop je bij dezelfde man een nog duurdere nieuwe fiets.
Ok..
Stel; je koopt een 2e hands auto bij een garage. Je komt er achter dat er geknoeid is met de teller. Garagehouder: "sorry, sorry, moet de vorige eigenaar hebben gedaan, helaas kan ik in ons systeem ook niks vinden" Jij: "ok, doe me dan maar die nieuwe auto daar."
Klinkt logisch toch?
-
- Forum-lid HC
Kwader trouw van de FM is niet bewezen dus tot een poging komt het ook niettjansen schreef:Ok. Ik had natuurlijk poging tot oplichting moeten neerzetten.
Stel; je koopt een 2e hands auto bij een garage. Je komt er achter dat er geknoeid is met de teller. Garagehouder: "sorry, sorry, moet de vorige eigenaar hebben gedaan, helaas kan ik in ons systeem ook niks vinden" Jij: "ok, doe me dan maar die nieuwe auto daar."
Klinkt logisch toch?
What makes the boat go faster?
Wat mooi dat er nog mensen zoals jij zijn!liviolivius schreef:Kwader trouw van de FM is niet bewezen dus tot een poging komt het ook niettjansen schreef:Ok. Ik had natuurlijk poging tot oplichting moeten neerzetten.
Klinkt logisch toch?
Geen wonder dat de nigerianen het zo goed doen in dit land..
-
- Forum-lid HC
Bedankt voor het compliment!tjansen schreef:Wat mooi dat er nog mensen zoals jij zijn!
Wat Nigerianen met dit topic te doen hebben begrijp ik niettjansen schreef: Geen wonder dat de nigerianen het zo goed doen in dit land..
What makes the boat go faster?
Daar verschillen we dan over van mening Het was ook slechts mijn samenvatting van dit verhaal, door mijn gekleurde brillenglazen... Die me al wel een hoop geld hebben bespaard in het verledendirkjan schreef:Hij geeft toch enkel aan dat de schreeuwerige termen die jij gebruikt niet kloppen?
Die gebruiken dezelfde naiviteit van TS + mensen in dit topic om hun boterham te verdienen. Een beetje zoals de fietsenmaker in dit topic dusliviolivius schreef:Bedankt voor het compliment!tjansen schreef:Wat mooi dat er nog mensen zoals jij zijn!
Wat Nigerianen met dit topic te doen hebben begrijp ik niettjansen schreef: Geen wonder dat de nigerianen het zo goed doen in dit land..
Stel, er is een heel, heel kleine kans dat fietsenmaker het echt niet wist.
Deze man is dus een dealer van Cannondale, zit er 3 jaar naast in het op leeftijd schatten van z'n eigen merk en weet ook niet hoe je de leeftijd op kunt zoeken.
Is dat dan iemand van wie je een fiets wil kopen?
En oh ja, hij is ook nog eens afhankelijk van klanten die op vakantie zijn om z'n eigen aankoopbonnen te achterhalen
Deze man is dus een dealer van Cannondale, zit er 3 jaar naast in het op leeftijd schatten van z'n eigen merk en weet ook niet hoe je de leeftijd op kunt zoeken.
Is dat dan iemand van wie je een fiets wil kopen?
En oh ja, hij is ook nog eens afhankelijk van klanten die op vakantie zijn om z'n eigen aankoopbonnen te achterhalen
volgens mij is alles afgehandeld en is de klant nu tevreden
daar gaat het uiteindelijk om er is een oplossing gevonden, en de verkopende partij was meteen bereidwillig mee te denken
Ik las ook geen opzet, miss kun je de verkoper verwijten dat hij iets te makkelijk met jaartallen en cijfers is omgegaan
ergens moet je zelf als consument ook een beetje oplettend zijn hierin vind ik
daar gaat het uiteindelijk om er is een oplossing gevonden, en de verkopende partij was meteen bereidwillig mee te denken
Ik las ook geen opzet, miss kun je de verkoper verwijten dat hij iets te makkelijk met jaartallen en cijfers is omgegaan
ergens moet je zelf als consument ook een beetje oplettend zijn hierin vind ik
-
- Forum-lid HC
Drummie71, je gaat als leek juist naar een fietsenmaker omdat je ervanuit gaat dat hij je goed voorlicht, zeker als hij dealer van Cannondale is. Als je allles mbt die fietsen weet ga je toch naar bv Vos of M.Salden omdat die je niets op de mouw kunnen spelden omdat je alles ervanaf weet. Deze FM moet toch weten uit welk jaar die fiets komt?
De fietsenmaker is op z'n minst verwijtbaar, hij lost het wel slim op en volgens mij op de enige juiste manier. Of je dan bij hem een nieuwe fiets gaat kopen hangt natuurlijk ook af met wat voor gevoel je hebt over zijn aangeboden oplossing, die wel goed is.
TS, kijk naar de geometrie van de Cannondale en de Trek en staar je niet blind dat het Cannondale frame hier behoorlijk gehypt wordt. De trek heeft waarschijnlijk voor jou de betere geometrie en afmontage. Ga op beide een proefrit maken en maak dan je beslissing.
De fietsenmaker is op z'n minst verwijtbaar, hij lost het wel slim op en volgens mij op de enige juiste manier. Of je dan bij hem een nieuwe fiets gaat kopen hangt natuurlijk ook af met wat voor gevoel je hebt over zijn aangeboden oplossing, die wel goed is.
TS, kijk naar de geometrie van de Cannondale en de Trek en staar je niet blind dat het Cannondale frame hier behoorlijk gehypt wordt. De trek heeft waarschijnlijk voor jou de betere geometrie en afmontage. Ga op beide een proefrit maken en maak dan je beslissing.