Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2012

eelcoz

eelcoz 26 jun 2012 21:53

mda1 schreef:
de zwarten schreef:En dat Rabo nu al zegt (na het thuislaten van Mollema en Kruiswijk uit de Giro) dat het in de Tour met Gesink niet podium zal worden... Je zou voor minder die ploeg gewoon opdoeken met die mentaliteit!
Dat is puur om de druk bij gesink en consorten er af te halen. We hebben allemaal gezien hoe RG het deed toen idereen een podium verwachte... Natuurlijk gaan ze voor een podium als de kans zich aandoet.

Trouwens even een overpeinzing over RG en deze tour: Het leek er in Zwitserland allerzins op dat zijn klimcapaciteiten een beetje waren ingezakt (de echte top niet kunnen volgen bergop)
Ik heb de Ronde van Zwitserland nauwelijks gevolgd (ivm vakantie), maar Gesink heeft de echte top natuurlijk nooit kunnen volgen bergop. Gesink is een uitstekend klimmer, maar geen wereldtop. Hij zit daar net onder.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 jun 2012 23:14

de zwarten schreef:En dat Rabo nu al zegt (na het thuislaten van Mollema en Kruiswijk uit de Giro) dat het in de Tour met Gesink niet podium zal worden... Je zou voor minder die ploeg gewoon opdoeken met die mentaliteit!
Wat dacht je van gewoon realistisch?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mda1
Forum-lid

mda1 26 jun 2012 23:19

eelcoz schreef:...maar Gesink heeft de echte top natuurlijk nooit kunnen volgen bergop. Gesink is een uitstekend klimmer, maar geen wereldtop. Hij zit daar net onder.
ik durf toch te stellen dat dat hier: http://www.youtube.com/watch?v=8krSCzQG ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; wel zo was. Eindigen voor AC, basso, kreuziger etc, dan kun je toch klimmen met de échte wereldtop.

dario
Forum-lid

dario 27 jun 2012 08:38

amclassic-fan schreef:
Wat dacht je van gewoon realistisch?
Lijkt me ook: liever dat dan - zie het EK voetbal - overal van de daken te schreeuwen dat enkel de hoofdprijs goed genoeg voor je is, om dan zuur te moeten vaststellen dat je zelf niet goed genoeg bent voor die hoofdprijs
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 27 jun 2012 08:57

fiedoo schreef: Maar eigenlijk gaat het hier over de tour, die ik al jarenlang eigenlijk een saaie bedoening vind.Heb ik trouwens al verschillende malen vermeld dat ik de Giro 5x liever zie dan de tour.
Maar stellen dat je enkel een interressante tour zou kunnen hebben als je vijf keer op de tourmalet en zes keer op de galibier de streep trekt , dan lijkt mij dat je iets te weinig inzicht hebt in de psychologie van de meeste renners.
Iedereen gaat bij zulke aankomsten gewoon wachten tot de laatste kms van de laatste klim om een laatste inspanning te leveren om op het laatste ogenblik bij een late en laatste versnelling toch niet te veel tijd te verliezen als ze hun inspanning niet moesten kunnen volhouden.
Een minder zwaar parcours geeft veelal meer strijd omdat meer renners zich geroepen voelen om wat te proberen.
Je hebt helemaal gelijk, als je ze 5x de Marmotte laat fietsen dan krijg je 5x hetzelfde liedje; het peloton gaat en groupe de eerste 3 cols over en halverwege de laatste wordt er een keertje aangevallen.

Mijn oplossing is het systeem dat Marc Uytterhoeven ooit verzon: laat tijdsverschil op iedere col afzonderlijk meetellen voor het algemeen klassement. Verder de Tour inkorten van 3 naar 2 weken. Niemand zit te wachten op 5 vlakke ritten, 2 is ook meer dan genoeg.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 27 jun 2012 09:47

de zwarten schreef:Er stappen er blijkbaar vrij veel uit in Pau voor de Pyreneeen.
Maar wat gaan die allemaal lopen doen op de spelen?
Ik begrijp het allemaal niet zo goed...

En dat Rabo nu al zegt (na het thuislaten van Mollema en Kruiswijk uit de Giro) dat het in de Tour met Gesink niet podium zal worden... Je zou voor minder die ploeg gewoon opdoeken met die mentaliteit!
Je weet toch dat de Tour maar een voorbereidingskoersje is ;) Gare Olympische Spelen..

Denk dat het van Van Houwelingen gewoon druk wegnemen bij Gesink is.

soffatti
Forum-lid

soffatti 27 jun 2012 10:21

Orica-Greenedge komt als derde team ook nog even met nieuw shirt naar de Tour :D

Afbeelding
Lijkt nu beetje op Movistar.

evrieselaar
Forum-lid

evrieselaar 27 jun 2012 10:26

En op vacansoleil. Jammer, vond het oude shirt mooier

tennisser
Forum-lid

tennisser 27 jun 2012 13:08

mda1 schreef:
eelcoz schreef:...maar Gesink heeft de echte top natuurlijk nooit kunnen volgen bergop. Gesink is een uitstekend klimmer, maar geen wereldtop. Hij zit daar net onder.
ik durf toch te stellen dat dat hier: http://www.youtube.com/watch?v=8krSCzQG ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; wel zo was. Eindigen voor AC, basso, kreuziger etc, dan kun je toch klimmen met de échte wereldtop.
Mooi om weer terug te zien, Gesink die niet in het wiel blijft zitten, maar alles uit de kast trekt om zo hoog mogelijk te eindigen! Zou mooi zijn als-ie dat dit jaar weer kan.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 27 jun 2012 14:23

Misschien realistisch.
Maar dit is een Olympisch jaar (wat wil Gesink in Londen eigenlijk gaan doen?), dus velen hebben minder tourambities. Bovendien een jaar zonder Schleck en Contador. Andere podiumkandidaten zijn dan toch gelijk renners als een Gesink?
Bovendien is Rabo al een heel jaar onzichtbaar, verliezen ze alweer het NK, en hebben ze hun beloftevolle jongeren uit de Giro gehouden. Is dat om Gesink in zijn 15de plek bij te staan?
Ik hoop maar dat de renners wat anders tonen dan wat Van Houwelingen zegt!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 27 jun 2012 14:51

De druk van een Gesink wegnemen door lage verwachtingen uit te spreken in de pers getuigd sowieso niet van sterke leidinggevende capaciteiten want:
a je spreekt geen vertrouwen in je personeel uit (zowel renners als begeleiding)
b je hebt onvoldoende respect voor je klanten (kijkers en sponsoren), die hebben namelijk wel een ander verwachtingspatroon
Een beetje meer bravoure mag echt wel, zonder meteen van de daken te schreeuwen dat je de tour wel eventjes gaat winnen.
Campagnolo Ultra Dork

jansen01
Forum-lid

jansen01 27 jun 2012 15:04

Ernie C. schreef:De druk van een Gesink wegnemen door lage verwachtingen uit te spreken in de pers getuigd sowieso niet van sterke leidinggevende capaciteiten want:
a je spreekt geen vertrouwen in je personeel uit (zowel renners als begeleiding)
b je hebt onvoldoende respect voor je klanten (kijkers en sponsoren), die hebben namelijk wel een ander verwachtingspatroon
Een beetje meer bravoure mag echt wel, zonder meteen van de daken te schreeuwen dat je de tour wel eventjes gaat winnen.

of vanuit ander perspectief bekeken:

C: gezien zijn blessure en daarmee afwijkende trainingspatroon kan men niet goed inschatten hoe hij gaat rijden
D: men tracht geen hoge verwachtingen te scheppen zodat het 'publiek' (media of wie dan ook) niet achteraf/tijdens de rit de Rabo's kan afrekenen op (te) hoge verwachtingen/doelstellingen
E: druk wegnemen kan de prestaties juist wél ten goede komen (doelstellingen die worden uitgesproken, kunnen 'intern' anders zijn)
Addict R1

Plaats reactie