Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

25 mm banden

senior
Forum-lid
Berichten: 2325
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 26 apr 2016 14:02

Keezx schreef:Wat moet een toerder met hoge velgen? Louter nadelen.
Daar heb je gelijk in, maar hier zijn we allemaal wielrenners en die rijden met hoge velgen :mrgreen:

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 26 apr 2016 14:32

WdvB schreef:Prachtig, het verschil tussen koersen en toeren is slecht 2 mm
.. Rekenfout en niet goed opgelet bij Wiskunde: teken maar eens een cirkel met een diameter van 23mm en eentje met een diameter van 25mm en bereken dan het verschil in volume tussen de twee over een lengte van 2.20meter.

(Een band is natuurlijk geen cirkel, maar het komt in de buurt en het gaat om de denkstap)

BAMCAN
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 mar 2016 11:54

BAMCAN 26 apr 2016 14:47

senior schreef:
Keezx schreef:Wat moet een toerder met hoge velgen? Louter nadelen.
Daar heb je gelijk in, maar hier zijn we allemaal wielrenners en die rijden met hoge velgen :mrgreen:
voor ons stervelingen is het toch het belangrijkste dat het er mooi uitziet?

BAMCAN
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 03 mar 2016 11:54

BAMCAN 26 apr 2016 14:48

Nee_Nee schreef:
WdvB schreef:Prachtig, het verschil tussen koersen en toeren is slecht 2 mm
.. Rekenfout en niet goed opgelet bij Wiskunde: teken maar eens een cirkel met een diameter van 23mm en eentje met een diameter van 25mm en bereken dan het verschil in volume tussen de twee over een lengte van 2.20meter.

(Een band is natuurlijk geen cirkel, maar het komt in de buurt en het gaat om de denkstap)
vergeet de factor stuurtechniek en ervaring ook niet ;)

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 26 apr 2016 14:51

BAMCAN schreef:
senior schreef:
Keezx schreef:Wat moet een toerder met hoge velgen? Louter nadelen.
Daar heb je gelijk in, maar hier zijn we allemaal wielrenners en die rijden met hoge velgen :mrgreen:
voor ons stervelingen is het toch het belangrijkste dat het er mooi uitziet?
Rijkwaliteiten staan bij mij op 1, dus nee.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6634
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 apr 2016 15:01

+1

Lekker rijden, duurzaam, onderhoudbaarheid, prijs........ uiterlijk

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27975
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 apr 2016 15:09

Je moet het placebo-effect, ook wel het drummie-effect, van 2 km/uur natuurlijk niet onderschatten :D

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 26 apr 2016 15:15

Dat werkt bij mij al jaren niet meer. ;)
Spaart een hoop geld uit ook.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 26 apr 2016 15:19

Het verschil tussen 23 en 25 mm is nauwelijks herkenbaar tijdens het fietsen. Op een fiets heb ik 23 en de andere 25 mm. Maakt naar mijn beleving weinig uit. Op mijn winterfiets heb ik 28 mm en dit verschil is wel voelbaar.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 26 apr 2016 15:20

Ik zou wel hoge velgen willen hebben hoor, maar dan ook lage want met 60 kilo waai ik wel wat snel van de weg. Banden zijn bij mij 25 mm om te koersen en te trainen, grootste voordeel vind ik dat met bijvoorbeeld kasseien of hele slechte klinkers er wat minder lucht in kan.
Maak joe woar

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 26 apr 2016 15:27

Nee_Nee schreef:
WdvB schreef:Prachtig, het verschil tussen koersen en toeren is slecht 2 mm
.. Rekenfout en niet goed opgelet bij Wiskunde: teken maar eens een cirkel met een diameter van 23mm en eentje met een diameter van 25mm en bereken dan het verschil in volume tussen de twee over een lengte van 2.20meter.

(Een band is natuurlijk geen cirkel, maar het komt in de buurt en het gaat om de denkstap)
Met een 19C velg krijgt de 25 mm band nog wat extra volume (is dan meestal ook breder dan die 25 mm) wat de beoogde eigenschappen nog wat aanscherpt.
Ik vind 25 mm op een racefiets wel genoeg, mits op aangepaste (lagere) druk bereden, maar in UK en USA gaan velen al naar 28 mm (veel slechte wegen zal een deel van dat verhaal zijn)
25 mm vind ik momenteel het beste compromis tussen demping, bochtvastheid en rolweerstand en het voelt nog aan als een racefiets, ook niet onbelangrijk.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 26 apr 2016 20:44

BAMCAN schreef:Hed Jet Black, Reynold Strike en Bora One overwogen. Uiteindelijk voor een set Zipp 808 Firecrest gegaan. Breed en aero en vooral mooi.
En ze staan een maand later jammer genoeg alweer te koop zo te zien? :cry:

Plaats reactie