Daar heb je gelijk in, maar hier zijn we allemaal wielrenners en die rijden met hoge velgenKeezx schreef:Wat moet een toerder met hoge velgen? Louter nadelen.
25 mm banden
.. Rekenfout en niet goed opgelet bij Wiskunde: teken maar eens een cirkel met een diameter van 23mm en eentje met een diameter van 25mm en bereken dan het verschil in volume tussen de twee over een lengte van 2.20meter.WdvB schreef:Prachtig, het verschil tussen koersen en toeren is slecht 2 mm
(Een band is natuurlijk geen cirkel, maar het komt in de buurt en het gaat om de denkstap)
voor ons stervelingen is het toch het belangrijkste dat het er mooi uitziet?senior schreef:Daar heb je gelijk in, maar hier zijn we allemaal wielrenners en die rijden met hoge velgenKeezx schreef:Wat moet een toerder met hoge velgen? Louter nadelen.
vergeet de factor stuurtechniek en ervaring ook nietNee_Nee schreef:.. Rekenfout en niet goed opgelet bij Wiskunde: teken maar eens een cirkel met een diameter van 23mm en eentje met een diameter van 25mm en bereken dan het verschil in volume tussen de twee over een lengte van 2.20meter.WdvB schreef:Prachtig, het verschil tussen koersen en toeren is slecht 2 mm
(Een band is natuurlijk geen cirkel, maar het komt in de buurt en het gaat om de denkstap)
Rijkwaliteiten staan bij mij op 1, dus nee.BAMCAN schreef:voor ons stervelingen is het toch het belangrijkste dat het er mooi uitziet?senior schreef:Daar heb je gelijk in, maar hier zijn we allemaal wielrenners en die rijden met hoge velgenKeezx schreef:Wat moet een toerder met hoge velgen? Louter nadelen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
+1
Lekker rijden, duurzaam, onderhoudbaarheid, prijs........ uiterlijk
Lekker rijden, duurzaam, onderhoudbaarheid, prijs........ uiterlijk
Je moet het placebo-effect, ook wel het drummie-effect, van 2 km/uur natuurlijk niet onderschatten
Het verschil tussen 23 en 25 mm is nauwelijks herkenbaar tijdens het fietsen. Op een fiets heb ik 23 en de andere 25 mm. Maakt naar mijn beleving weinig uit. Op mijn winterfiets heb ik 28 mm en dit verschil is wel voelbaar.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Ik zou wel hoge velgen willen hebben hoor, maar dan ook lage want met 60 kilo waai ik wel wat snel van de weg. Banden zijn bij mij 25 mm om te koersen en te trainen, grootste voordeel vind ik dat met bijvoorbeeld kasseien of hele slechte klinkers er wat minder lucht in kan.
Maak joe woar
Met een 19C velg krijgt de 25 mm band nog wat extra volume (is dan meestal ook breder dan die 25 mm) wat de beoogde eigenschappen nog wat aanscherpt.Nee_Nee schreef:.. Rekenfout en niet goed opgelet bij Wiskunde: teken maar eens een cirkel met een diameter van 23mm en eentje met een diameter van 25mm en bereken dan het verschil in volume tussen de twee over een lengte van 2.20meter.WdvB schreef:Prachtig, het verschil tussen koersen en toeren is slecht 2 mm
(Een band is natuurlijk geen cirkel, maar het komt in de buurt en het gaat om de denkstap)
Ik vind 25 mm op een racefiets wel genoeg, mits op aangepaste (lagere) druk bereden, maar in UK en USA gaan velen al naar 28 mm (veel slechte wegen zal een deel van dat verhaal zijn)
25 mm vind ik momenteel het beste compromis tussen demping, bochtvastheid en rolweerstand en het voelt nog aan als een racefiets, ook niet onbelangrijk.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
En ze staan een maand later jammer genoeg alweer te koop zo te zien?BAMCAN schreef:Hed Jet Black, Reynold Strike en Bora One overwogen. Uiteindelijk voor een set Zipp 808 Firecrest gegaan. Breed en aero en vooral mooi.