Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Status forumproblemen

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 30 mar 2013 11:16

Ik weet t niet hoor, maar op je smartphone/tablet kun je toch gewoon "pinchen ( in- en uitzoomen)? Die balk aan de rechterkant is binnen een seconde weg op die manier. Op een pc is het misschien wat vervelender, maar voor smartphone of tablet zie ik het probleem niet.

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1504
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 30 mar 2013 12:29

@Carel: Ik heb hetzelfde probleem op een ipad met chrome. Zal het dinsdag doorgeven, dan kunnen ze daar ook naar kijken.
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 30 mar 2013 14:34

chrissiewizzie schreef:Ik zou het bedrijf dat dit voor jullie maakt voorlopig geen cent betalen en snel een andere partij zoeken. Dit is duidelijk totaal niet getest voordat het live ging. Echt diep triest en onprofessioneel!
+2
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 30 mar 2013 15:04

+3

Is er eigenlijk iets dat wel beter ipv slechter is geworden na de "verhuizing"
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 30 mar 2013 15:19

53x11 schreef:+3

Is er eigenlijk iets dat wel beter ipv slechter is geworden na de "verhuizing"
+4 Het is er behoorlijk irritanter op geworden.

Wie is er beter van geworden? Voor de eerste minuten de adverteerder die na instellen van je ad-blocker gelukkig verdwijnt.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 30 mar 2013 15:47

carel schreef:@supergrover: wel even goed lezen waar ik het over heb. Ik gebruik Google Chrome op mijn iPad. Jouw foto is een schermafdruk van de Fiets pagina bekeken met Safari !!

Ik weet (nog) even niet hoe ik een schermafdruk van de iPad kan opslaan als plaatje anders kon ik het laten zien.

Edit: ik weet nu wel hoe dat moet ("Sleep" en "Home" toetsen gelijktijdig indrukken. Schermafdruk komt dan in de map met foto's)

Zo ziet het er dan uit.

Plaatje 1 (met Google Chrome op een iPad)

Plaatje 2

Plaatje 3

Leest wel comfortabel, niet?

De forumpagina ziet er wel beter uit en ik zie nu (Firefox & Windows 7) dat mijn avatar-foto weer terug is. Op de iPad met Chrome is hij nog foetsie (edit: met Chrome & Windows 7 ook), er staat wel een grijs kadertje waar de foto hoort.

Zal wel weer goedkomen, maar in mijn beleving waren ook lang nog niet alle nukken van de vorige migratie opgelost. Anyway, fijne Paasdagen allemaal. Stuur de zon maar naar Brabant.

Carel
Zo zag het er bij mij dus ook uit in Chrome op de iMac en Android en is opgelost door de cache te legen. Het ziet er naar uit dat er nog oude css bestanden worden gebruikt. Je geeft aan dat je de cache gewist hebt, hoe heb je dat gedaan?

In Chrome kun je dat doen door de volgende stappen te doorlopen:
  • Open in Chrome rechtsboven het menu (op de drie streepjes klikken)
  • Klik op "Settings"
  • Klik op onderaan "Show advanced settings..."
  • Klik op "Clear browsing data..."
  • Selecteer "The beginning of time"
  • Vink enkel "Empty the cache" aan
  • Klik "Clear browsing data"
Wat betreft de avatars lijkt het er op dat de avatars die op de server van "Fiets" zelf zijn geplaatst niet allemaal de verhuizing hebben overleeft. De avatars afkomstig van externe servers worden wel netjes getoond.
chrissiewizzie schreef:Ik zou het bedrijf dat dit voor jullie maakt voorlopig geen cent betalen en snel een andere partij zoeken. Dit is duidelijk totaal niet getest voordat het live ging. Echt diep triest en onprofessioneel!
De herziene layout zal ongetwijfeld in opdracht van Sanoma gemaakt zijn, dat kun je de uitvoerende partij niet kwalijk nemen. Daarnaast heeft er enige tijd een schaduw site meegelopen op acceptatie.fiets.nl, dat suggereert dat er toch wel het nodige testwerk is geweest. Volgens mij zijn er, op wat kleine onvolkomenheden in het begin na en de ontbrekende avatars, geen problemen. "Diep triest en onprofessioneel" lijkt me dus ook niet van toepassing. Uiteraard valt er ook nog wel één en ander te verbeteren, waaronder ondersteuning van tapatalk.
Afbeelding

Gebruikersavatar
carel
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 06 apr 2010 01:33
Locatie: Breda
Contact

Gebruikersavatar carel 30 mar 2013 19:20

@apexrider: ik kom geen keuze mogelijkheid tegen die lijkt op "the beginning of time". Ik heb NL als taal ingesteld, maar niets van dien aard. Gisteren heb ik eenvoudigweg maar alles gewist. Ook dat hielp niet. Misschien chrome eens verwijderen en opnieuw installeren. Ik wacht even de effecten van Freerider's melding bij de programmeurs af.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39559
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 mar 2013 19:34

Tip, Opgevallen foutje: als je uitlogt (ipad, safari) dan krijg je na het uitloggen een wit scherm. Kun je niks meer.
Pas als je in de adresbalk weer de url van fietsforum in gaat tikken kun je terug naar het forum.
Less is bore

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 30 mar 2013 21:03

Wat nu ook erg irritant is: telkens als er een nieuwe pagina opent, springt ie na een seconde een stukje lager, waardoor je steeds de verkeerde knoppen aanklikt.

Ik ben geen deskundige, maar als ervaren FIETS-forumgebruiker vind ik de bediening en het gebruikersgemak vooralsnog niet beter.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 31 mar 2013 01:06

Ook een wat positiever noot:

Ik vind de huidige tekstbreedte eigenlijk best prima te lezen, prettiger dan de lange regels op bijvoorbeeld het eerder aangehaalde http://www.wielertoerist.be" onclick="window.open(this.href);return false;.

Dus voor mij hoeft de witruimte aan de rechterkant niet gebruikt te worden om de tekst breder te maken. Maar er zou wat mij betreft wel nuttiger gebruik van gemaakt mogen worden, dan alleen met reclame en Facebook-nonsens.

Wél zou de tekst midden op het scherm mogen staan in plaats van verschoven naar links. Als ik nu recht voor m'n laptop of pc zit, vind ik het naar links kijken onprettig.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16420
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 31 mar 2013 13:43

afrit13 schreef:Ook een wat positiever noot:

Ik vind de huidige tekstbreedte eigenlijk best prima te lezen, prettiger dan de lange regels op bijvoorbeeld het eerder aangehaalde http://www.wielertoerist.be" onclick="window.open(this.href);return false;.
Wat een scheve redenering.

Dan maak je je scherm toch gewoon smaller, dan worden de lijnen korter :)
Dan met zijn allen terug naar een 14" scherm?

De nieuwe layout van dit forum is geen verbetering en dat is een understatement.
Het is niet omdat iets gratis is dat ik het dan ook altijd goed moet vinden.

Het grote geluk voor Sanoma is dat de inhoud van de topics en de posters van het forum gewoon goed zijn, daarom zal ik ondanks alles wel gewoon blijven.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
carel
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 06 apr 2010 01:33
Locatie: Breda
Contact

Gebruikersavatar carel 31 mar 2013 13:55

Wat er veranderd is weet ik niet, maar de website ziet er nu op mijn iPad met Google Chrome ineens uit zoals bedoeld. Gisteren van alles geprobeerd om opgeslagen informatie van de oude webversie te verwijderen maar zonder resultaat. Nu is het plots wel in orde. Nu alleen de avatar-pica nog. Primaz!

Plaats reactie