Parijs Roubaix 2012 10 juni
Dank en het gaat nog veel leuker worden Donderdag ga ik een mooi interview houden en nog een heel bijzondere plaats bezoeken. Idee is om PR in de volle breedte (van junior, espoirs, elite tot wielertoerist) en volle diepgang (parcours, historie, boeken) de revue te laten passeren.skimons schreef:gerard, complimenten voor je blog. fascinerend. mooi werk, lees m met plezier!
Voor mij wordt het ook de eerste keer maar de contacten die ik met Jan (organisator) heb en de verslagen van voorgaande edities zijn zeer bemoedigend. Grappig is dat ik via Jan wist dat de PR Challenge cyclo 2011 geen vergunning kreeg om het parcours af te sluiten. TWEE WEKEN VOOR de Aso het aan hun deelnemers durfde te melden. Jan had op die dag namelijk al alle vergunningen Die jongen kent daar de weg. Zowel geografisch al bestuurlijk!skimons schreef:wellicht dit jaar ook nog de kasseinvreten tocht, leuk idee, hou ik wel van
En 9 Euro voor de langste afstand met drie bevoorradingen kan ik nauwelijks overvraagd vinden! Mooi wordt natuurlijk de doortocht op Carrefour. De dag voor de profs staat het daar al helemaal vol behangen met campers, spandoeken en supporters
-
- Forum-lid
Zeker, nu al één van de hoogtepunten van het fietsjaar. Velo Club Modena op Carrefour!Gastheerg schreef: Mooi wordt natuurlijk de doortocht op Carrefour. De dag voor de profs staat het daar al helemaal vol behangen met campers, spandoeken en supporters
We moeten nog wel even aan ons Italiaans schavenbottecchia schreef:Velo Club Modena op Carrefour!
-
- Forum-lid
Waar blijven die foto's???
-
- Forum-lid
Ik heb nog geen slaapplaats, houd me aanbevolen.
Ik stuur je wel een pb.
Ik stuur je wel een pb.
Ik volg de PR topics altijd met veel belangstelling. En dan begint het vanzelf een keer te kriebelen, nu dus.
Vraagje: Hoeveel km's moet je ongeveer in de benen hebben om de 210 km fatsoenlijk uit te fietsen? Heb geen ambities voor een snelle tijd en zou het waarschijnlijk op mijn stalen mtb gaan doen.
Vraagje: Hoeveel km's moet je ongeveer in de benen hebben om de 210 km fatsoenlijk uit te fietsen? Heb geen ambities voor een snelle tijd en zou het waarschijnlijk op mijn stalen mtb gaan doen.
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco
-
- Forum-lid
Moeilijk te zeggen, het hangt een beetje van je leeftijd en basis conditie af. Ik streef zelf naar een kilometer of 3000.
mtbrvane schreef:Vraagje: Hoeveel km's moet je ongeveer in de benen hebben om de 210 km fatsoenlijk uit te fietsen? Heb geen ambities voor een snelle tijd en zou het waarschijnlijk op mijn stalen mtb gaan doen.
Niet onbelangrijk in welke periode!
Overigens is bij Parijs-Roubaix belangrijk: (van belangrijk naar minder belangrijk)
1 Is je kop in orde. Ben je bang in een nat Bos van Wallers doe je over 1 zo'n strook wel 12 minuten of meer. Met zo'n tempo zit je dan alleen al 5 uur op de kasseien!
2 is je fiets in orde. Lijkt me helder
3 kan je een beetje over de stenen rijden.
4 je gewicht te licht=stuiter je van je fietst / te zwaar=veel lek
5 leeftijd jong=weinig ervaring (gemis aan parcourskennis) oud=minder kracht
6 je aantal trainings km's. Overgewaardeerd issue
Ik heb de afgelopen 3 maanden weinig gefietst maar als ik morgen PR moet rijden is dat geen probleem. 1,2, 3,4 en 5 (lees ervaring) zijn namelijk dik in orde. Dat ik dan door wat weinig km's de laatste 30 km wat af zit te zien maakt het alleen maar echter
Als je echt niet over de stenen geraakt heb je aan 10.000 nog niks.
Als je de door Hans genoemde 3000 in de 10 weken vooraf doet met een paar ritten van 150 moet het genoeg zijn.