Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Wat doet de gemiddelde racefietser in de winter ......

Focus
Forum-lid
Contact

Focus 16 dec 2011 23:38

Kort geleden begonnen met krachttraining en cardio in de sportschoo, tot nu toe drie keer in de week.
Valt mij nog tegen hoe vermoeiend die apparaten zijn. In de weekends nog wat fietsen op mijn nieuw op de kop getikte winterfiets en duimen dat het snel weer maart is en de dagen weer een stuk langer en warmer zijn.

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 16 dec 2011 23:45

Gewoon blijven fietsen is mijn devies. Lange afstanden zal wat lastiger worden, maar kortere ritten zijn met voldoende kleding meestal wel goed te doen en vol te houden. Daarnaast blijf ik mijn woon-werk ritjes doen; dat is vooral voortreffelijk bij rustig winterweer, ook in het donker. En af een toe wat Tacx uurtjes pakken, dat is ook een leuke afwisseling.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

marcelca
Forum-lid

marcelca 17 dec 2011 08:32

rubencornelisse schreef:
Ben wel iets meer mooiweerkiter geworden, vroeger ging ik ook het water op als je met goed fatsoen niet langer als 10 minuten op het water kan blijven van de kou, nu houd ik afhankelijk van de wind een minimale temperatuur aan van een graad of 8
Ik moet zeggen met een cap, schoentjes en handschoenen is het nog best uit te houden . Maar vanaf de lente met een zonnetje erbij is een stuk beter.
10 jaar is al een lange staat van dienst idd, volgens mij waren het toen vooral de windsurfers die begonnen met kiten..

10 jaar is ook een behoorlijke tijd en heb ook heel wat dingen meegemaakt in vooral de beginjaren, ik kom idd ook uit het windsurfen, eerst 13 jaar gewindsurft, samen met een vriend begonnen met kitesurfen ( zelf geleerd want lessen waren er nog niet ), toen eigenlijk besloten om te kiten als het zacht waait en windsurfen als het hard waait.

Alleen de grens van waar ik overstapte kwam steeds verder te liggen waardoor ik nu met alle wind gewoon kitesurf en niet meer windsurf

farelli
Forum-lid

farelli 17 dec 2011 10:13

SuperBull schreef:gewoon fietsen-----tevens gestopt met roken
Goed bezig.

Hier ook efkes binnenzitten.
Slap als een tod en vol snot.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 17 dec 2011 15:27

Vandaag de eerste sneeuw gezien bovenaan de schweiberg :)
YFood !!!

tom de groot
Forum-lid

tom de groot 17 dec 2011 18:14

Ardennen al 20cm op sommige plekken...

RRon
Forum-lid

Gebruikersavatar RRon 23 dec 2011 10:44

Ben nog een beginner met fietsen en ga komend jaar kijken of het mij bevalt, zo ja dan wil ik er een mtb bij kopen voor in de winter. Tot die tijd ga ik nog even verder met hardlopen, heb altijd afstanden tot en met de hele marathon gedaan. Nu iets minder ver maar blijf het lopen lekker vinden, op 8 januari weer een halve in Egmond lopen!! ;)

rogiertcanyon
Forum-lid

rogiertcanyon 23 dec 2011 14:45

eenmaal per week anderhalf uur spinnen en op zondag tussen de 50 en 70 kilometer op de ATB

rikkert
Forum-lid

rikkert 23 dec 2011 14:55

RRon schreef:Ben nog een beginner met fietsen en ga komend jaar kijken of het mij bevalt, zo ja dan wil ik er een mtb bij kopen voor in de winter. Tot die tijd ga ik nog even verder met hardlopen, heb altijd afstanden tot en met de hele marathon gedaan. Nu iets minder ver maar blijf het lopen lekker vinden, op 8 januari weer een halve in Egmond lopen!! ;)
Gauw aanschaffen die MTB, kun je zaterdag 7-1 ook Egmond Pier Egmond nog even meepakken!
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

eelcoz

eelcoz 01 jan 2012 19:09

Ik heb 14 november voor de laatste keer gefietst (in de zin van op de racefiets zitten) wat te wijten was aan de combinatie drukte op het werk / in september vader geworden / slecht weer in december. Morgen wilde ik maar weer eens los gaan, ik ben benieuwd of er nog een beetje conditie over is. Bij enigszins acceptabel weer (geen gladheid of langdurige regen) wil ik de komende weken zo'n 3x per week gaan fietsen op de weg.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 01 jan 2012 19:14

Yes, Eelcoz is back !

eelcoz

eelcoz 01 jan 2012 20:25

Ach ja, nieuw jaar nieuwe kansen, zal ik maar zeggen. Daarnaast heb ik het forum ook gewoon nodig als extra motivatie om veel te fietsen. :D

Plaats reactie