Mavic Cosmic Carbone SLR 2012 (exalith)
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Je hebt pm.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Yaspo, heel erg bedankt voor je ontwerp voor mijn wielen. Ik ga voor de witte decals!! Super!
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Intussen al een betrouwbaar adres gevonden waar je de zwarte decals kan bestellen?Frankievenge schreef:Nou zijn rood, gele en witte decals simpel te bestellen... Echter de zwarte kan ik op het net niet vinden..... Dus ehm ...... Ik durf het bijna niet te vragen.... Iemand een idee waar ik ze kan bestellen??
Ik heb namelijk ook wel interesse.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Die zijn net uit. Duurt nog wel even voordat dat eventueel structureel op zou duiken.
Less is bore
Ja, een "plasma electrolytic oxidation coating" (oftewel Keronite). Er wordt wel beweerd dat deze zwart zullen blijven, maar bewijzen heb ik niet gezien.fc278752 schreef:Is dat bij shamal mille ook met een soort extra laag op de velg ?daniel1975 schreef:Die zijn net uit. Duurt nog wel even voordat dat eventueel structureel op zou duiken.
Zijn er WT- of continentale ploegen die met deze nieuwe Shamals/Zero's hebben gereden? De rechtvaardiging van de meerprijs van deze wielen valt of staat met of ze ook echt zwart blijven.
t.a.f.k.a.e.h.
Ik ken die plekken die op die foto's hierboven zichtbaar zijn alleen zijn ze bij mij nog iets erger.
Heb van de zomer een keer in de stromende regen in de Vogezen gereden en heb toen in een afdaling bijna m'n remhendels afgebroken zo hard moest ik knijpen om geen snelheid te maken. Denk dat er toen wat slijtage ontstaan is. Het regende wel kneiterhard.
Ben er niet over te spreken.
Heb van de zomer een keer in de stromende regen in de Vogezen gereden en heb toen in een afdaling bijna m'n remhendels afgebroken zo hard moest ik knijpen om geen snelheid te maken. Denk dat er toen wat slijtage ontstaan is. Het regende wel kneiterhard.
Ben er niet over te spreken.
spekke schreef:Dit hing aan de wielen bij terugkomst. Dus als je in de bergen zit moet je maar stoppen met rijden als het regent want remmen raden ze niet echt aan
Ik lees ook in vorige posts dat er na 12k al slijtage is. Dit vind ik wel erg snel voor een "topproduct". Met andere woorden; de exalith laag die beter remvermogen zou moeten geven is tegen dan minstens al gedeeltelijk weg geremd.sharkman113 schreef:Punt is dat exalith hun meerwaarde bewijzen in regen / slechte omstandigheden. Ze bewijzen dan hun voordeel maar gebruik je ze onder die omstandigheden dan slijten ze best hard en zijn de remranden binnen het jaar echt niet meer zwart (wat op zich geen kwaad kan).
Dit soort wielen trekken twee soorten klanten. De eerste zet ze enkel in voor de looks en wil ze zo lang mogelijk mooi houden. De andere groep koop ze met het doel ze te gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn en neemt het verslechteren van de looks door gebruik op de koop toe.
Persoonlijk (in heb meerdere setjes gehad) neig ik naar het tweede (natte ritten dus).
Voor droog vindt in de bijgeluiden ronduit irritant en voor de looks neem ik wel een setje carbon velgen die bij droog het vrijwel even goed doen (en een stuk lichter zijn).
De tweede groep die ze gebruikt waarvoor ze dienen zal niet lang kunnen genieten van de voordelen van de exalith-laag. Je hebt op dat ogenblik dus een gewone prima remkracht zoals met elke alu-velg. Voor sommigen is 12k amper 1 jaartje fietsen. Wat is dan de meerwaarde ... ?
Jammer voor de Canyons, want veel van deze zijn er mee uitgerust.