Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Ervaring webshops

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1701
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 07 mei 2014 07:22

Laatst een bestelling geplaatst bij All4Cycling. Dit is een Italiaanse site met een indrukwekkend kledingaanbod. Het was een beetje een gok, maar ik had alles binnen enkele dagen binnen. Ik ben in ieder geval erg tevreden.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

flymara
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 sep 2013 12:45

flymara 07 mei 2014 10:10

M4028049 schreef:Hebben mensen ervaring met retour zenden bij Cyclewear.eu? Ik wil daar een regenjack bestellen, maar weet niet zeker of de maat goed zal zijn.
Ja ik heb daar ervaring mee, heb eens een windjack geruild voor een andere maat. Geen enkel probleem!

Gebruikersavatar
stakie75
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 15 jan 2012 08:55
Locatie: Valkenswaard
Contact

Gebruikersavatar stakie75 07 mei 2014 19:07

+1 mbt cyclewear. Al meerdere malen daar besteld en geretourneerd, altijd zonder problemen.
Love riding Scott. Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023)

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 07 mei 2014 21:17

jsprbcn schreef:Ik had eerder bij Bike24.de besteld (Rotor ketting bladen) zonder problemen, maar ik heb nu een hele slechte en vooral onprofessionele ervaring gehad met hun.

16 april een order gedaan van €135 met een aantal dingen die ik urgent nodig had. Na 7 dagen niks van hun gehoord te hebben (ik denk, oké het is Pasen) maar eens een email gestuurd... geen antwoord, contact formulier gebruikt.... geen antwoord. Dan maar eens gebeld.

Blijkt dat mijn hele order op hold stond wegens een product van €20 en ze wisten nog niet wanneer die verzonden ging worden (krijg je ook niet even bericht van ofzo).
Super botte Deutsche Tina aan de telefoon gehad die ook meteen de telefoon er op kwakte toen ik om een bevestiging van annulatie vroeg. Laatste keer Bike24 dus.

Toch maar weer bij Wiggle besteld alleen moet ik nu zoeken naar de Rotor bladboutjes en die heb ik urgent nodig, en inmiddels een hele week verspeeld :evil: :evil: :evil:
Kan me goed voorstellen dat je je daar aan ergert. Waarschijnlijk stond het artikel wel als 'op voorraad' vermeld?
Heb zelf nu ook zo iets met probikeshop. Voorderailleurklem besteld (op voorraad), direct betaald en bevestiging ontvangen en een week en mail (met vraag waar het blijft) later, nog geen reactie. Tja, en een voorderailleurklem bestel je niet om op de plank te leggen ;)

Morgen ga ik maar eens een telefoontje plegen….
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27882
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 mei 2014 21:18

Is nota bene een forumlid. Helaas meer slechte ervaringen!

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 07 mei 2014 21:44

Morgen ga ik maar eens een telefoontje plegen….
Zou tot maandag wachten weet toevallig dat hij tot maandag op vakantie is in in een heel ver land.

Heb zelf een zeer matige ervaring gehad met Bikester. Slechte productinformatie (onkunde) en vervolgens niet de wil (onmacht) om het goed op te lossen.
Site lijkt vanuit Nederland te worden geregeld (of belgie) maar is gewoon een Duits verzendhuis en de bij retour moeten de producten daar ook weer naartoe wat inhoudt dat je relatief lang op je geld kunt wachten.
Productaanbod is redelijk net als de prijzen maar of ik er nogmaals zou bestellen.....

krokie
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:08

krokie 07 mei 2014 22:22

Tsja, zo hebben we overal altijd wat. Bikester ging bij mij laatst prima. Wiggle daarentegen stuurt mij 1 van de 2 bestelde bidonhouders, terwijl er nog zat op voorraad waren. De 2 e bleek later uitverkocht, meteen gereageerd maar verzending kon niet tegen worden gehouden...

En als de webshop het wel goed voor elkaar heeft dan doet de pakketdienst wel roet in het eten.
Wij hebben een zwaar leven!
Laatst gewijzigd door krokie op 08 mei 2014 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 08 mei 2014 08:39

Wat betreft verzending: waak voor bedrijven die met Selectvracht verzenden. Dhl Duitsland vervoerd gek genoeg niet via DHL Nederland maar via Selectvracht (waarschijnlijk om onder de cao uit te komen, medewerkers van SV worden echt dramatisch onderbetaald).
Zolang alles goed gaat geen probleem maar google eens op problemen met dit bedrijf en je weet meer dan voldoende (komt nog bij dat bellen over een vermiste zending gewoon een klein vermogen kost).

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 08 mei 2014 10:04

Dhl Dtslnd gebruikt soms DHL Nederland maar ook PostNL. Bij mij komt volgens mij nooit selectvracht.

krokie
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:08

krokie 08 mei 2014 10:09

Klopt of DHL of Selektvracht. Ik heb een keer een pakket moeten traceren op die manier. Nadat ik op de website van DHL las dat ik mijn pakket in ontvangst had genomen. Bleek dat Postnl het pakket elders had afgeleverd - blind bij LBS :-(.
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 08 mei 2014 11:26

Ik vind bikediscount in duitsland een topper net als bike.24

In nederland is futurumshop onovertroffen qua gratis verz.kosten en levertijd en gratis retour zenden.
Ze adviseren zelf om bij kleding meerdere maten te bestellen(als je niet precies je maat weet) en dan thuis goed te passen en de rest weer terug te sturen.
Dat is dan wel een website waar je alle voordeel hebt van een fysieke winkel

verder hebben de kleinere bike webwinkels wel vaak een hele mooie professionele webshop, maar hebben veelal de produkten niet op voorraad.Al doen ze anders geloven, omdat ze werken met een winkelwagentje en je dan denkt...dat ze het produkt op voorraad hebben.

Hopmans is de allergrootste qua kleding was hier veel opgemerkt.(en staat op hun website>de grootste van Europa qua kleding)Dus ik bellen om Gore.
Nou laten ze die niet in hun assortiment voeren.Dus zo zie je maar weer, dat elke shop/zaak wel wat is op te merken.

Featherbikes heeft gratis verzendkosten, dat is wel eens gemakkelijk.
Ik bestel daar 2 dagen terug een mini slot voor onderweg, tot nu toe helemaal niets gehoord.
Grote kans dat het produkt niet op voorraad is(inderdaad).

Ik hou daargewoon rekening mee dat je wel op een week moet rekenen bij de kleinere shops.
Ik zou als advies die kleine shops meegeven>stuur even een mail en zet daarin dat :"we hebben u bestelling ontvangen en zullen deze afhandelen.Houd u er rekening mee dat de bestelling een paar dagen kan duren qua afhandeling en bezorgen".

Ik ben nog nooit een slechte bikeshop tegengekomen.Bij mij is een slechte shop een shop die na betaling niet reageert op terugbetaling als ze een produkt niet kunnen leveren.

PS nog een tip
Kijk eens op marktplaats.. waar je veel overjarige, soms veel goedkopere kleding en onderdelen/materialen, kunt scoren.Er zijn genoeg officiele fietsenwinkels die hun niet verkochte kleding daar met dikke kortingen opzetten.Je krijgt ze dan gewoon met een officiële rekening en garantie.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39576
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 mei 2014 12:38

DHL is voor mij een reden om een webshop niet te gebruiken. Die ballentent is hier altijd zeer inconsequent met achterlaten van briefjes de 1e keer en als ze het meenemen naar hun vestiging kan ik het in Ypenburg op gaan halen wat al snel ruim een uur is (totaal op en neer).
Als het echt niet anders kan of in prijs heel veel scheelt laat ik het ergens zakelijk afleveren, maar buiten die incidenten om "straf" ik die webshops gewoon door er niet te kopen.


Hopmans is de grootste qua aanwezige aantallen, maar als je alle xxxxxl maten etc er af trekt valt het allemaal wel mee. De echt mooie spullen hebben ze bijna niet (op assos na).
Less is bore

Plaats reactie