Garmin Edge 500
Heb een upgrade uitgevoerd naar versie 3.0 en de Garmin werkt nog. Maar alle GPX en TCX bestanden die in in de Courses map zet kan ik niet meer zien (en dus niet laden). Hetzelfde geldt voor de workouts. Er staan nog steeds workouts op m'n Garmin, maar ik zie ze niet meer staan in het menu. En ik kan ze dus niet meer gebruiken.
Ik ga m'n Garmin dus maar weer terugzetten naar versie 2.8... niet echt een succes dus!
Ik ga m'n Garmin dus maar weer terugzetten naar versie 2.8... niet echt een succes dus!
-
- Forum-lid
Honza, ik had hetzelfde probleem tot iemand me erop wees dat je ze beter in the NewFiles sleept..
Weet iemand het verschil tussen gemiddelde snelheid en avg moving speed?
Op de Garmin Connect site die ik gebruik om mijn garmin uit te lezen is er vaker een verschil van 0,1 tussen beide.
Ik ben erg benieuwd waar dat aan ligt.
Op de Garmin Connect site die ik gebruik om mijn garmin uit te lezen is er vaker een verschil van 0,1 tussen beide.
wablievoo schreef:Weet iemand het verschil tussen gemiddelde snelheid en avg moving speed?
Bij mijn Garmin Forerunner 305 is de gemiddelde snelheid de totale afstand gedeeld door de totale tijd.
Bij de Avg moving speed wordt de tijd verrekend die je stil staat, bijv. bij een stoplicht.
Sinds ik de de auto-pauze functie gebruik is er nagenoeg geen verschil meer tussen beide waardes, maar daarvoor wel!
-
- Forum-lid
Ik ben al een tijdje op zoek naar een passende fietscomputer voor mezelf. Ik wil graag gaan trainen met zelf gemaakte schema's op hartslag zones. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zie op de foto's niet de schermpjes voor het trainen op hartslag.
Verder wil ik nog een keertje een lange tocht door europa maken. zou dit mogelijk zijn met de kruimelroute zoals ze die noemen? Ik vind het niet erg om eerst alles zelf in de computer te moeten zetten. Maar ik heb eigenlijk geen zin om voor die ene keer in het jaar de duure 800 aan te kopen.
Gr Marc
Verder wil ik nog een keertje een lange tocht door europa maken. zou dit mogelijk zijn met de kruimelroute zoals ze die noemen? Ik vind het niet erg om eerst alles zelf in de computer te moeten zetten. Maar ik heb eigenlijk geen zin om voor die ene keer in het jaar de duure 800 aan te kopen.
Gr Marc
Wat je laatste vraag betreft: ja, dat kan prima met een kruimelroute. Wel is het zo dat die functionaliteit slechter is geworden met de laatste updates. Er zijn veel klachten over een verdwijnende lijn op het scherm. Ik ben nu weer teruggegaan naar versie 2.40 en bij een testrondje thuis had ik 0,0 problemen. Binnenkort op vakantie weer gebruiken.
Sorry, ik ben niet de expert op dit gebied. Ik gebruik 'm ook sporadisch. Vorig najaar in Winterberg een keer of 3-4 een prachtige route gereden. Welke versie dat was weet ik niet meer. Daarbij was hij 1x gefreezed.honza schreef:@ Litespeed: kun je bij versie 2.4 ook al zelf je zoom niveau instellen? Want dat autozoom dat in de eerste versies zat vond ik echt heel irritant...
Bij de test afgelopen weekend stond hij in ieder geval op autozoom, want dat versprong zo nu en dan. Of je dit anders zou kunnen instellen weet ik niet.
Overigens heeft 2.40 nog wel een paar nadelen als ik her en der lees, maar de vinger heb ik er nog niet achter. Onder andere de datarecord-frequentie, die je niet kan instellen. Maar of dat echt een nadeel is, heb ik nog niet kunnen ondervinden (met een vlak rondje).
-
- Forum-lid
Zo te horen is het navigeren best te doen. Nu vraag ik me alleen af of ik de oude software er op kan zetten als ik hem nieuw koop.
En welke software krijg je er eigenlijk bij? Is het makkelijk om in die software een course uit te stippelen? En hoe lang kan die course zijn (bv. meerdaagse fietstocht naar basel)?
Gr Marc
En welke software krijg je er eigenlijk bij? Is het makkelijk om in die software een course uit te stippelen? En hoe lang kan die course zijn (bv. meerdaagse fietstocht naar basel)?
Gr Marc
- razenderoeland
- Forum-lid
Sinds een maand of 3 heb ik ook een Garmin 500 . Helemaal compleet , dus inclusief trap en snelheidssensor. Geweldig apparaat. Afgelopen week heb ik een extra trap\snelheidssensor gekocht om op m'n tweede fiets te zetten. Helaas lukt het me niet om de gegevens hiervan op m'n Garmin in beeld te krijgen. De magneten zijn goed geplaatst , elek omwenteling zie je het rode lampje op de trapsensor even aangaan.
Iemand enig idee wat ik verkeerd heb gedaan, wat ik andersmoet doen om alle gegevens op de garmin gemeld te krijgen?
Iemand enig idee wat ik verkeerd heb gedaan, wat ik andersmoet doen om alle gegevens op de garmin gemeld te krijgen?
Hoe sterk is de eenzame fietser...