Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

[Poll] Benenscheerdilemma

eelcoz

eelcoz 29 mar 2012 18:11

nespresso schreef:Ik scheer alleen de voorkant van mijn benen: dat snijdt beter door de lucht, terwijl de haartjes aan de achterkant juist zorgen dat de lucht niet in één klap weer bij elkaar komt en een vacuum trekt doordat de haren de luchtmoleculen diffuus verspreidt...
Je bent de smileys vergeten... :lol: :lol: :lol:

joers
Forum-lid

joers 29 mar 2012 18:21

Is het eigenlijk wel soignee om je benen NIET te scheren? :)
Still the same....maar dan 60 kilo lichter! And it feels great!! / rides a Stevens Aspin Ultegra

farelli
Forum-lid

farelli 29 mar 2012 18:25

japiecarbon schreef:Bernard Hinault?
Dat moet kloppen.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

nespresso
Forum-lid

Gebruikersavatar nespresso 29 mar 2012 22:22

eelcoz schreef:
nespresso schreef:Ik scheer alleen de voorkant van mijn benen: dat snijdt beter door de lucht, terwijl de haartjes aan de achterkant juist zorgen dat de lucht niet in één klap weer bij elkaar komt en een vacuum trekt doordat de haren de luchtmoleculen diffuus verspreidt...
Je bent de smileys vergeten... :lol: :lol: :lol:
Ik ben bloedserieus! :mrgreen:

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 29 mar 2012 22:39

Zeer vermakelijk topic dit.....wat mij betreft nu al genomineerd (7 pagina´s binnen één week!) voor hét topic van 2012.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

jawie
Forum-lid

jawie 29 mar 2012 22:50

eelcoz schreef:Over esthetiek gesproken: Ik kan me nog wel enigszins voorstellen dat mensen een peloton renners met geschoren benen een stuk mooier vinden dan een peloton renners met behaarde benen. Echter, zeker voor wielertoeristen is er meer dan de fiets (althans voor mij) en als ik iets lelijk vind is het wel mannen met geschoren benen in korte broek (op de camping bijv., of in de stad). Alleen al daarom is er geen haar op m'n been dat er over denkt om ze te gaan scheren. Daarnaast zie ik er het nut niet van in, ben ik geen prof en heb ik er gewoon geen zin in. M'n gezichtshaar scheer ik ook niet iedere dag af, simpelweg omdat ik er geen zin in heb en ik toch geen baan heb waarbij ik representatief moet zijn.
heel simpel. Als je vaker op de fiets zit dan op het terras --> scheren. En vice versa. Koffiestops tellen niet mee natuurlijk. ;)

corniel
Forum-lid HC

corniel 30 mar 2012 13:21

@plantagenet: dat lijkt me overdreven. Er is elk jaar zo'n topic en hoe e.a. verloopt is doorgaans ook vrij goed te voorspellen. ;)

dario
Forum-lid

dario 30 mar 2012 13:30

corniel schreef:@plantagenet: dat lijkt me overdreven. Er is elk jaar zo'n topic en hoe e.a. verloopt is doorgaans ook vrij goed te voorspellen. ;)
Je bedoelt dat deze tenslotte ook onvermijdelijk zal uitmonden in een Campagnolo-Shimano-discussie? :mrgreen:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

floris4
Forum-lid

floris4 31 mar 2012 22:14

Ik scheer mijn benen, waarom?

1. Ik heb een droge huid, en vooral in de winter smeer ik dus mijn benen regelmatig in met bodymilk. functioneel.
2. Als je beenstukken draagt steken de haren gewoon daar doorheen, geen gezicht dus. ijdelheid.
3. Er blijft geen ongedierte zitten op geschoren benen. functioneel.
4. Benen kleuren mooier in de zon. ijdelheid.
5. Spieren komen mooier uit. ijdelheid.
6. Bij been schade is het prettiger met pleisters, infecties, korstvorming ed. functioneel.
7. Beenstukken en de broek randen blijven beter op hun plaats zitten. functioneel.
8. Omdat ik eigenlijk wel een kudde dier ben, dus ik scheer mijn benen. lafheid. ;)
9.

Reden om niet te scheren:
1. Het is zo'n gedoe iedere keer.
2.

Nog meer redenen? vul dit lijstje maar aan, zou ik zeggen.
groeten, Joop
Het is nooit te laat om alsnog te gaan wielrennen.
mijn racefiets en mijn ATB en lid van WTC de Hellen.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 31 mar 2012 22:30

floris4 schreef:Ik scheer mijn benen, waarom?

1. Ik heb een droge huid, en vooral in de winter smeer ik dus mijn benen regelmatig in met bodymilk. functioneel.
2. Als je beenstukken draagt steken de haren gewoon daar doorheen, geen gezicht dus. ijdelheid.

Bij deze 2 punten kan ik me helemaal vinden. In de winter scheer ik niet en dan lijkt mijn huid wel een schildpaddenhuid zo in het vroege voorjaar. Ik moet nog beginnen om het scheermes te slijpen - en dan tot oktober/november weer smeren met bodymilk..... het helpt echt. In het begin pak ik ook wel eens ouderwetse uierzalf om de huid te smeren....zeker als ik nog op een Teenage Mutant Ninja Turtle lijk.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 31 mar 2012 23:34

dario schreef:
corniel schreef:@plantagenet: dat lijkt me overdreven. Er is elk jaar zo'n topic en hoe e.a. verloopt is doorgaans ook vrij goed te voorspellen. ;)
Je bedoelt dat deze tenslotte ook onvermijdelijk zal uitmonden in een Campagnolo-Shimano-discussie? :mrgreen:
Nu je 't zegt.... Toen ik nog shimano reed had ik nooit behoefte om mijn benen te scheren, maar sinds ik campa rijd, begin ik hier toch over te twijfelen 8-)

Bianchista
Forum-lid

Bianchista 31 mar 2012 23:55

Ben het helemaal eens met de redenen om wel te scheren.
Het punt dat me tegenstaat is dat het in de zomer op het strand er weer verwijfd uitziet...

Plaats reactie