Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielren tattoo's

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 07 mei 2015 18:29

Hm, ligt er maar aan hoe je die 'bovenklasse' definieert... :?
(Louter op basis van economisch kapitaal, tja, dan wel natuurlijk)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 07 mei 2015 20:19

Begonnen wielrenners niet met tattoo's om sporen van injectienaalden te verbergen? Hmm.



:)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 mei 2015 20:29

Dan zou ik juist weer sporen van injectienaalden laten tatoeëren, dat zie er lekker "pro" uit... :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 07 mei 2015 22:26

:lol:

Er zijn geen rulez over maar als ze er wel zijn is het denk ik dit;tattoo's dienen, indien absoluut noodzakelijk, wielergerelateerd te zijn en in de kleur van je stuurlint, zadel en helm.

Die tattoo van Hans B vind ik overigens wel smaakvol, zeker ook vanwege het verhaal er achter.
Veni. Vidi. Fietsie.

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 08 mei 2015 11:26

ilcobra schreef:Ik vind het jammer dat het wielrennen het voetbal achterna gaat. Tot een paar jaar geleden zag je in het profpeloton vrijwel geen renners met zichtbare tattoos. Inmiddels vliegen de tattoos je om de oren en rijden o.a. Gadret en Wiggins met sleeves rond alsof ze op het voetbalveld staan. Het is echt afschuwelijk lelijk en vind het persoonlijk niet bij een sport als wielrennen passen. Zie ook steeds vaker recreanten er mee rijden, ik kan er eigenlijk niet naar kijken, vies is het woord wat mijn gevoel het dichtste benaderd op dat soort momenten. Vroeger waren tattoos wel een symbool voor mensen van lagere allooi en denk dat dat nu nog steeds wel opgaat. Om deze uitspraak meteen te nuanceren: ik wil hiermee niet zeggen dat iedereen met een tattoo van lager allooi is, maar durf zeker wel te stellen dat procentueel gezien mensen van lager allooi vaker een tattoo zullen hebben. Een blik in de gevangenis zegt wat dat betreft voldoende. Maar er zijn ook veel lieve mensen met tattoos natuurlijk, dus voor degene met tattoos, voel je niet aangesproken! ;)
Nou, nou, nou. Wat een pretentieus stukje. Ik weet niet of je de geschiedenis van het wielrennen kent, maar die is alles behalve adellijk. Katholieke volkssport komt dichter in de buurt. Het katholicisme staat bol van het symbolisme, dus een plaatje van het een of ander past daar prima bij.

Zelf heb ik een HBO opleiding afgerond en behoor daarmee tot de hoogopgeleiden. Mijn vrouw is doctor in de psychologie en 'hoort' dus bij de vijf procent gepromoveerden. Zij vindt de drie getatoeëerde sterren op mijn onderarm, waarbij ik geenszins enige verplichting voel aan wie dan ook een verklaring te geven over waarom die juist op die plaats staan en wat de eventuele symbolische betekenis is, prachtig.

Je mag je uitspraak misschien wel willen nuanceren, maar ik vind het getuigen van een stupide kortzichtigheid. Daarnaast claim je ook geheel ten onrechte de fietssport als een sport voor ontwikkelde (niet zijnde van 'lager allooi') mensen.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 08 mei 2015 12:47

Volgens mij probeert ilcobra gewoon z'n gevoel te omschrijven hoe hij denkt over tattoo's. Tegelijkertijd probeert hij z'n bewoordingen te verzachten zodat niet iedereen zich aangevallen voelt. Niks mis mee, maar veel ontvangers hier hebben niet het vermogen tot juiste interpretatie en gaan er met hun eigen gedachten vandoor. Alles wat je hoeft te doen is de context die ilcobra gebruikt in stand te houden. Woorden hebben een bepaalde waarde niet losstaand maar juist refererend naar de context. Die moet je dus niet scheiden.

De nadruk die hier gelegd word mist de kern.
Het zou beter zijn om te analyseren waar de hang voor een tatoo werkelijk vandaan komt. Welke principes erachter zitten. Wat gaat erom in de psyche van iemand die een tattoo wil of heeft? Ga nou niet zeggen omdat je het mooi vind want dan stel jejezelf niet de juiste vragen. Het mooi vinden komt ergens vandaan nl. Je zult dieper in de psyche moeten duiken.

Tatoo's zijn overigens een uiting erg vergelijkbaar met piercings en bijv de blingbling kettingen van een rapper. Ze zijn een substitute voor iets. Een invulling/uiting van innerlijke onvolkomenheden.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 mei 2015 12:53

spook schreef:
ilcobra schreef:Ik vind het jammer dat het wielrennen het voetbal achterna gaat. Tot een paar jaar geleden zag je in het profpeloton vrijwel geen renners met zichtbare tattoos. Inmiddels vliegen de tattoos je om de oren en rijden o.a. Gadret en Wiggins met sleeves rond alsof ze op het voetbalveld staan. Het is echt afschuwelijk lelijk en vind het persoonlijk niet bij een sport als wielrennen passen. Zie ook steeds vaker recreanten er mee rijden, ik kan er eigenlijk niet naar kijken, vies is het woord wat mijn gevoel het dichtste benaderd op dat soort momenten. Vroeger waren tattoos wel een symbool voor mensen van lagere allooi en denk dat dat nu nog steeds wel opgaat. Om deze uitspraak meteen te nuanceren: ik wil hiermee niet zeggen dat iedereen met een tattoo van lager allooi is, maar durf zeker wel te stellen dat procentueel gezien mensen van lager allooi vaker een tattoo zullen hebben. Een blik in de gevangenis zegt wat dat betreft voldoende. Maar er zijn ook veel lieve mensen met tattoos natuurlijk, dus voor degene met tattoos, voel je niet aangesproken! ;)
Nou, nou, nou. Wat een pretentieus stukje. Ik weet niet of je de geschiedenis van het wielrennen kent, maar die is alles behalve adellijk. Katholieke volkssport komt dichter in de buurt. Het katholicisme staat bol van het symbolisme, dus een plaatje van het een of ander past daar prima bij.

Zelf heb ik een HBO opleiding afgerond en behoor daarmee tot de hoogopgeleiden. Mijn vrouw is doctor in de psychologie en 'hoort' dus bij de vijf procent gepromoveerden. Zij vindt de drie getatoeëerde sterren op mijn onderarm, waarbij ik geenszins enige verplichting voel aan wie dan ook een verklaring te geven over waarom die juist op die plaats staan en wat de eventuele symbolische betekenis is, prachtig.

Je mag je uitspraak misschien wel willen nuanceren, maar ik vind het getuigen van een stupide kortzichtigheid. Daarnaast claim je ook geheel ten onrechte de fietssport als een sport voor ontwikkelde (niet zijnde van 'lager allooi') mensen.
Maar wat weegt nu zwaarder, jouw opleidingsniveau en dat van jouw vrouw of die tattoo en het feit dat je wielrent?

Ik vind het maar lastig om iedereen in een hokje te plaatsen dus laat ik iedereen lekker zelf uitzoeken wat ze op hun lichaam laten kliederen of van welk allooi ze zelf menen te zijn.
Tatoo's zijn overigens een uiting erg vergelijkbaar met piercings en bijv de blingbling kettingen van een rapper. Ze zijn een substitute voor iets. Een invulling/uiting van innerlijke onvolkomenheden.
Dat zelfde geldt ook voor kleding, je kapsel, het merk en type van je racefiets en noem maar op...
Campagnolo Ultra Dork

Bodhi
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 dec 2014 13:14

Bodhi 08 mei 2015 14:32

wat een gezeik topic is dit zeg
ik dacht kijk even of er mooie plaatjes van tattoo s in staan
gaan er een paar lopen zeiken of ze tattoos wel of niet vinden kunnen
ieder zijn ding KLAAR

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2213
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 08 mei 2015 14:46

Dit topic gaat in mijn ogen al lang nergens meer over, dus off-topic gaan is daarmee in mijn ogen niet meer mogelijk.

@Bodhi, naam naar Point Break? Gave film!
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 mei 2015 14:56

Vooruit dan een mooi plaatje van een wielren tattoo:
Afbeelding
Degene die hem heeft laten zetten zal er vast geen spijt van hebben gekregen :lol: .
Campagnolo Ultra Dork

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 08 mei 2015 16:20

:lol:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 08 mei 2015 16:52

Bodhi schreef:wat een gezeik topic is dit zeg
ik dacht kijk even of er mooie plaatjes van tattoo s in staan
gaan er een paar lopen zeiken of ze tattoos wel of niet vinden kunnen
ieder zijn ding KLAAR
Helemaal mee eens8-):D
Ghost Nivolet 6LC

Plaats reactie