Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)
Volgens mij kan je alleen navigeren door de coördinaten in te voeren of de gehele route
[quote="BePe"]Volgens mij kan je alleen navigeren door de coördinaten in te voeren of de gehele route[/quote]
Ik wacht jullie bevindingen af
Ik wacht jullie bevindingen af
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Ergens terug in dit topic werd er gezegd dat er geen start/stop functie op de Bryton zit, dit is niet correct. Op de terugweg bij de verkeerslichten zag ik dat zodra de snelheid 0 km/u is ook automatisch de tijd stil staat.
Navigeren ging nog even niet zo goed. Straks een route voorprogrammeren van huis naar werk en kijken hoe dit morgen gaat..
Tot nog toe vind ik het in ieder geval een top apparaat. Hartslagmeterband pakt direct op, cadans ook. Vele beeldscherm mogelijkheden die eenvoudig tijdens het fietsen zijn aan te passen / in te stellen! Complimenten voor dit apparaat!
Navigeren ging nog even niet zo goed. Straks een route voorprogrammeren van huis naar werk en kijken hoe dit morgen gaat..
Tot nog toe vind ik het in ieder geval een top apparaat. Hartslagmeterband pakt direct op, cadans ook. Vele beeldscherm mogelijkheden die eenvoudig tijdens het fietsen zijn aan te passen / in te stellen! Complimenten voor dit apparaat!
[quote="BePe"][quote="dafke"]
Vraag me toch wel een beetje af wat je met die dingen uitspookt, na 3 keer kapot, beiden, dat zou bijna onmogelijk mogen zijn..... De lipjes breken niet zomaar af.[/quote]
Het lipje is erg dun en is spontaan afgebroken onder het fietsen. Dat de Garmin na 3 keer kapot ging en de Bryton ook was puur toevallig en een compleet andere storing. Bij Garmin stond er geen enkele spanning meer op het apparaat na het upgraden van de firmware. Internetforums staan vol met dit probleem.
Maar het grootste verschil tussen de Garmin en de Bryton was de service. Bij Garmin kwam eerst het bericht dat het probleem niet onder de garantie viel en vervolgens duurde het heel lang voor er een oplossing was. Bij Bryton lag er meteen een nieuwe klaar.
Inmiddels dus ook de nieuwe Bryton ontvangen. Het apparaat heeft een oogje. daar heb ik nu een elastiekje doorgehaald wat ik bevestigd heb aan mijn mount. Mocht het lipje toch nog eens breken, dan blijft het apparaat tenminste aan het stuur hangen en klettert het niet over de grond.
De Bryton werkt verder perfect.[/quote]
Goed om te horen dat je al een nieuwe hebt ontvangen. Mooie service!
Vraag me toch wel een beetje af wat je met die dingen uitspookt, na 3 keer kapot, beiden, dat zou bijna onmogelijk mogen zijn..... De lipjes breken niet zomaar af.[/quote]
Het lipje is erg dun en is spontaan afgebroken onder het fietsen. Dat de Garmin na 3 keer kapot ging en de Bryton ook was puur toevallig en een compleet andere storing. Bij Garmin stond er geen enkele spanning meer op het apparaat na het upgraden van de firmware. Internetforums staan vol met dit probleem.
Maar het grootste verschil tussen de Garmin en de Bryton was de service. Bij Garmin kwam eerst het bericht dat het probleem niet onder de garantie viel en vervolgens duurde het heel lang voor er een oplossing was. Bij Bryton lag er meteen een nieuwe klaar.
Inmiddels dus ook de nieuwe Bryton ontvangen. Het apparaat heeft een oogje. daar heb ik nu een elastiekje doorgehaald wat ik bevestigd heb aan mijn mount. Mocht het lipje toch nog eens breken, dan blijft het apparaat tenminste aan het stuur hangen en klettert het niet over de grond.
De Bryton werkt verder perfect.[/quote]
Goed om te horen dat je al een nieuwe hebt ontvangen. Mooie service!
- alliance_0
- Forum-lid
@body Volgens de nieuwe handleiding (blz. 14)te downloaden via de Brytonpagina in het NL) zou je op adres moeten kunnen navigeren, mits dit binnen 6 km van je huidige positie ligt. Ik heb dit nog niet terug kunnen vinden op mijn apparaat. Op mijn mailtje daarover, begin april, heb ik geen antwoord gehad.
Inderdaad er zit een auto start/stop op dit in tegenstelling tot eerdere berichten.
Inderdaad er zit een auto start/stop op dit in tegenstelling tot eerdere berichten.
Vandaag voor de tweede keer gefietst met de nieuw geleverde Bryton 50 nadat mijn eerdere exemplaar bij de derde keer fietsen van mijn fiets viel doordat er een lipje van mijn bikemount afbrak. Je raadt het al,..... ook de nieuwe Bryton is weer van mijn fiets gevallen en hetzelfde lipje is weer afgebroken. Niets bijzonders mee gedaan, gewoon gefietst, tja, de weg was wel een klinkerweg. Even wat beter op de Bryton site gekeken en nu kwam ik er achter dat dit een bekend probleem is bij Bryton en dat Bryton de bikemounts vervangt door nieuwe stevigere exemplaren. Jammer dat er nu wel een deuk en kras in mijn gloednieuwe GPS zit. Zie ook:
http://www.bryton.co.nz/rider-50-mounts-replacement
Ik vind het wel slecht dat de Bryton Rider 50 in Nederland met de slechte mount geleverd wordt en nog niet met de nieuwe. Hier twee foto's. Links de oude mount, en rechts de nieuwe:
[img=http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... ys0123VBRA][img=http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 30Ca1NiiFe]
http://www.bryton.co.nz/rider-50-mounts-replacement
Ik vind het wel slecht dat de Bryton Rider 50 in Nederland met de slechte mount geleverd wordt en nog niet met de nieuwe. Hier twee foto's. Links de oude mount, en rechts de nieuwe:
[img=http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... ys0123VBRA][img=http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 30Ca1NiiFe]
- alliance_0
- Forum-lid
Welke bevestiging heb jij dan. Ik heb de gene die op de site staat bij accessoires. Die heeft al heel wat klinkerweggetjes, hobbels en bobbels gehad, zonder problemen. Ik heb wel eens gezien dat er ook een andere bevestiging was.
@rinke ja je hebt internet nodig en ook de brytonsportsite alsmede bryton bridge om routes op je apparaat te krijgen. Je kan echter wel routes maken in de diverse (fiets)routeplanners en deze als gpx bestand uploaden naar de brytonsite en daarna naar je Bryton 50 uploaden.
@rinke ja je hebt internet nodig en ook de brytonsportsite alsmede bryton bridge om routes op je apparaat te krijgen. Je kan echter wel routes maken in de diverse (fiets)routeplanners en deze als gpx bestand uploaden naar de brytonsite en daarna naar je Bryton 50 uploaden.
- alliance_0
- Forum-lid
Ik begrijp hieruit dat jij de linker hebt. Vreemd want toen ik hem in december bij Conrad bestelde, werd hij geleverd met de nieuwe (rechter) mount. Omdat het al bekend was dat de oude problemen gaf hebben ze die al heel snel uit de productie genomen en vervangen voor een betere.
@Alliance_0, bedankt voor de tip, ik vind het routeplannen van Bryton nog niet echt lekker werken namelijk.. Ik heb ook de linker mount gekregen via bestekeus.nl... Betekend dit nu dat ik ook bij de eerste de beste hobbel mijn GPS kwijt ben .... Past de rechtermount wel op een stuurpen of alleen op het stuur zelf?