Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2013

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 10 jun 2013 00:32

daniel1975 schreef:Ehhmm......dat probleem hebben we toch ook? Kijk eens hoeveel winnaars er de afgelopen jaren zijn gepakt en hoeveel opvallend goede rijders er nu weer zijn (gepakt). Rare uitslagen in Turkije, de dopers in de Giro, Skyknechten die opvallend beter zijn dan kopmannen van andere ploegen, etc. De lol is er gewoon vanaf op deze manier.
En toch kan je dan nog steeds niet zeggen dat iemand gebruikt, puur vanwege het feit dat hij gewonnen heeft. Je zal dan echt met ondersteunende argumenten moeten komen. De overmacht van Nibali is geen argument, want er was gewoon geen tegenstand. De vermogens die hij beropg trapte zijn ook niet zo extreem dat je daar gelijk doping aan kan koppelen. En dan begint het toch wel verdacht maken om het verdacht maken te worden.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 10 jun 2013 07:41

bauke mollema, een niet-winnaar wint, ja jongens hij wint! En verder geen wattages nu? Geen verdere commentaar?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 10 jun 2013 08:50

Mollema's wattages via twitter:
vetooo ‏@ammattipyoraily 13h
#TdSuisse, Stage 2, Crans Montana (first 7.63 km, 7.58 %, 578 m). Bauke Mollema: 21 min 18 sec, 21.49 Kph, VAM 1628 m/h, 5.90 W/kg [DrF].

vetooo ‏@ammattipyoraily 13h
#TdSuisse, Stage 2, Crans Montana (last 8.80 km, 6.57 %, 577 m). Bauke Mollema: 21 min 47 sec, 24.24 Kph, VAM 1589 m/h, 5.98 W/kg [DrF].

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 10 jun 2013 09:16

Karl66 schreef:
daniel1975 schreef:Ehhmm......dat probleem hebben we toch ook? Kijk eens hoeveel winnaars er de afgelopen jaren zijn gepakt en hoeveel opvallend goede rijders er nu weer zijn (gepakt). Rare uitslagen in Turkije, de dopers in de Giro, Skyknechten die opvallend beter zijn dan kopmannen van andere ploegen, etc. De lol is er gewoon vanaf op deze manier.
En toch kan je dan nog steeds niet zeggen dat iemand gebruikt, puur vanwege het feit dat hij gewonnen heeft. Je zal dan echt met ondersteunende argumenten moeten komen. De overmacht van Nibali is geen argument, want er was gewoon geen tegenstand. De vermogens die hij beropg trapte zijn ook niet zo extreem dat je daar gelijk doping aan kan koppelen. En dan begint het toch wel verdacht maken om het verdacht maken te worden.
Ik ben het volkomen eens met Daniel1975. Ruim 20 jaar kijken naar profwielrennen, plus het volgen van alle soaps die een paar jaar na de bewuste koers voorbijkwamen, heeft me een vrij goed "fingerspitzengefuhl" gegeven voor doping. En ik denk dat ik daar absoluut niet de enige in ben. Daarnaast staat het een ieder vrij om hier zijn gedachten over mogelijk dopinggebruik te posten. En dat hoeft niet onderbouwd te worden met dopingtesten (daar zouden we de UCI voor moeten hebben :roll: ). Het enige dat je zou kunnen zeggen is dat het beter is om dit soort speculaties tot het dopingtopic te beperken.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 10 jun 2013 09:41

fiedoo schreef:bauke mollema, een niet-winnaar wint, ja jongens hij wint! En verder geen wattages nu? Geen verdere commentaar?
Hij trapt volgens de formules 5.9 W/kg in de gehele klim. Echter, alleen de laatste km alleen en de rest van de klim in het wiel met een snelheid >20km/u waar je nog profijt hebt van het aerodynamisch voordeel van in het wiel zitten. Dus de wattages zullen iets lager liggen. Nee, hoor dat geloof ik wel.

Mooie overwinning van Mollema.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 10 jun 2013 11:18

Het begint wel een beetje een verkapt dopingtopic te worden zo, dus een duwtje naar het juiste spoor. Opportunistisch als we (ik) zijn: gezien de prestatie van Mollema gisteren en zijn dus blijkbaar goede vorm, wat verwachten/hopen we ervan in de tour? Top 10?

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 10 jun 2013 11:30

mrcoffee schreef:
fiedoo schreef:bauke mollema, een niet-winnaar wint, ja jongens hij wint! En verder geen wattages nu? Geen verdere commentaar?
Hij trapt volgens de formules 5.9 W/kg in de gehele klim. Echter, alleen de laatste km alleen en de rest van de klim in het wiel met een snelheid >20km/u waar je nog profijt hebt van het aerodynamisch voordeel van in het wiel zitten. Dus de wattages zullen iets lager liggen. Nee, hoor dat geloof ik wel.

volledig mee eens en 't is natuurlijk een Nederlander :roll:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 10 jun 2013 11:31

Ik zou het leuker vinden als hij een mooie etappe wint. Zelf vindt hij het mooier om top 5 te rijden. Als hij mag kiezen uit een top 10 of een mooie etappe. Dan gaat hij wel voor een etappe. Tenminste dat stond zo in Fiets.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 10 jun 2013 11:36

fiedoo schreef:
mrcoffee schreef:
fiedoo schreef:bauke mollema, een niet-winnaar wint, ja jongens hij wint! En verder geen wattages nu? Geen verdere commentaar?
Hij trapt volgens de formules 5.9 W/kg in de gehele klim. Echter, alleen de laatste km alleen en de rest van de klim in het wiel met een snelheid >20km/u waar je nog profijt hebt van het aerodynamisch voordeel van in het wiel zitten. Dus de wattages zullen iets lager liggen. Nee, hoor dat geloof ik wel.

volledig mee eens en 't is natuurlijk een Nederlander :roll:
Ach Fiedoo, wij kunnen er toch ook niets aan doen dat jullie in Belgie allemaal je kop in het zand steken? :roll:

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 10 jun 2013 11:38

sjoerdth schreef:Het begint wel een beetje een verkapt dopingtopic te worden zo, dus een duwtje naar het juiste spoor. Opportunistisch als we (ik) zijn: gezien de prestatie van Mollema gisteren en zijn dus blijkbaar goede vorm, wat verwachten/hopen we ervan in de tour? Top 10?
De Nederlandse ronderenners kunnen, Mollema incluis, evengoed 5° dan 20° eindigen, er zit geen regelmaat in die jongens. Wisselen prachtprestaties af met wanprestaties.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39701
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 jun 2013 11:47

fiedoo schreef:[Wisselen prachtprestaties af met wanprestaties.
Dat is het normale beeld bij cleane renners......
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 10 jun 2013 12:28

daniel1975 schreef:
fiedoo schreef:[Wisselen prachtprestaties af met wanprestaties.
Dat is het normale beeld bij cleane renners......
'k weet dat nog zo niet maar 't is in elk geval leuker om voor een Mollema bvb te supporteren die misschien 15° eindigt in de einduitslag maar waarvan je hoopt dat ie eens een superdag heeft en wint i.p.v. naar een VDB die gegarandeerd 5° rijdt maar nooit eens een uitschieter heeft..
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie