Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Castelli Gabba shirt, ademend en regenbestendig ?

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 27 nov 2013 16:29

Soap schreef:
i-mac schreef:
Als broek had ik een Castelli Nanoflex Fluido. Topper!!!!
Toevallig tip waar deze te koop is? Online kan ik weinig leverbaar meer vinden helaas...
160 (boven 175 geen verzendkosten, anders 7,95)
http://www.bobshop.de/nl/Heren/Fietsbro ... xid-1.html
Afbeelding

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 27 nov 2013 19:24

i-mac schreef:
Soap schreef:
i-mac schreef:
Toevallig tip waar deze te koop is? Online kan ik weinig leverbaar meer vinden helaas...
http://www.triathlonaccessoires.nl/prod ... oek-zwart/

http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fi ... zwart.html
Blijken ook helemaal niet meer leverbaar helaas ;)
loos schreef:
Soap schreef:
i-mac schreef:
160 (boven 175 geen verzendkosten, anders 7,95)
http://www.bobshop.de/nl/Heren/Fietsbro ... xid-1.html
Dank voor de tip.
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

markl
Forum-lid

markl 29 nov 2013 21:18

Na alle lovende woorden o.a. op dit forum, dan eindelijk 3 weken geleden een Gabba Short Sleeve gekocht, maat L (ik ben 1.90m en 80 kg, postuur Lars Boom). Dit zit perfect en mooi strak om het lichaam. Zoals eerder gezegd hier op het forum, valt de langemouw variant (al dan niet afritsbaar) duidelijk ruimer uit.

De prestaties dan, ik heb gefietst in verschillende omstandigheden (temperatuur op basis van mijn Garmin). In alle onderstaande gevallen droeg ik een Craft ondershirt korte mouw, ondershirt lange mouw, Craft armwarmers, Castelli korte mouw shirt en mijn Gabba. De observaties:

- 0 C, kille wind en droog -> aan de frisse kant, op borst en rug.
- 3 C en droog -> extra lange mouw jasje aangedaan, niet koud en geen "natte rug"" door goede ademing van de Gabba
- 5 C en forse miezer regen -> Het ideale Gabba weer -> warm, ademend en je blijft droog.
- 8 C en nat -> Aan de warme kant, volgende keer een laagje minder eronder aan, de Gabba blijft wel droog en goed ademend.

Wat betreft mijn observaties is de Gabba Short Sleeve in combinatie met voldoende lagen onder een wijde range van temperaturen te gebruiken. Zelfs zou ik de grenswaarde van 3 C aanhouden, daaronder adviseer ik een warm winterjasje. Daarboven is de Gabba perfect te gebruiken tot zo'n 15 C verwacht ik (nog niet geprobeerd) met alleen een ondershirtje. Mijn verwachting is niet dat de lange mouw versie heel veel extra warmte brengt, in vergelijking met een lange mouw ondershirt + armstukken.

Dus zoals er op het jasje staat: Foul wheather race equipment en echt zeer goed ademend..

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 29 nov 2013 23:49

Vorige week met 5 graden en af en toe wat miezeren mijn eerste rit met mijn afritsbare Gabba.
Ik vind het met alleen een dik ondershirt met lange mouwen perfect functioneren. Met name de lange flap op de onderrug vind ik beter dan mijn favoriete winterjacks (Gore en Assos) voor echt koud weer.
Ik zal zelf wel bij nog kouder weer eerder een dikker jack en hetzelfde eronder blijven dragen in plaats van met meer lagen te gaan werken.
Afbeelding

tijs_a
Forum-lid

tijs_a 12 mar 2014 10:21

Ik zit er ook aan te denken om een gabba korte mouw aan te schaffen na alle goede verhalen. Ik ben 80 kg , 187 en een borstomvang van 102. Ik vermoed dat een XL mijn maat moet zijn. Wat voor armwarmers zou ik nodig hebben M? Ik heb armwarmers van assos in maat S.

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 12 mar 2014 17:31

tijs_a schreef:Ik zit er ook aan te denken om een gabba korte mouw aan te schaffen na alle goede verhalen. Ik ben 80 kg , 187 en een borstomvang van 102. Ik vermoed dat een XL mijn maat moet zijn. Wat voor armwarmers zou ik nodig hebben M? Ik heb armwarmers van assos in maat S.
Ik heb maat L (190 cm en 83 kg) Armwarmers maat M.
Afbeelding

tijs_a
Forum-lid

tijs_a 12 mar 2014 19:58

Ik heb het even nagezocht. Ik heb bij mijn andere castelli (melbourne) shirt ook XL. Deze zit perfect. Ik moest de L terugsturen omdat deze te klein in de schouders was. Armwarmers neem ik denk ik in de maat M.

arnold
Forum-lid

arnold 12 mar 2014 21:27

als hardloper loop ik altijd weer of geen weer. Ademend vermogen gaat altijd ten koste van regenbestendigheid. Het is helemaal geen probleem om een uur of drie door de regen te lopen/fietsen als je laagjes draagt. Regenkleding heb ik dus gewoon niet.

Ik heb wel voor temperaturen onder nul een sugoi-jack. Perfect spul krijg je het niet koud in. Prijs is er ook naar (200 euro)

Dit is het nieuwste model voor wielrennen
http://www.sugoi.com/eu_nl/bike/men/out ... acket.html
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 mar 2014 08:43

Laagjes gaat echt niet werken om het warm te houden op de fiets als het regent en onder de 10 graden is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Arno357
Forum-lid

Gebruikersavatar Arno357 13 mar 2014 09:30

amclassic-fan schreef:Laagjes gaat echt niet werken om het warm te houden op de fiets als het regent en onder de 10 graden is.
+1

arnold
Forum-lid

arnold 14 mar 2014 06:08

amclassic-fan schreef:Laagjes gaat echt niet werken om het warm te houden op de fiets als het regent en onder de 10 graden is.
En hoe komt dat dan? Een bovenlichaam wat vrijwel niet gebruikt wordt? Meer wind? Wielrennen een meer statische sport om gebruik van het lichaam?

Overigens zou ik zelf ook niet op de fiets stappen met regen 8-)

Tot slot: ondanks alle onderbuikbeweringen dat het vaak regent in NL is daar niets van waar (het regent slechts 7% van de tijd waarvan het grootste deel 's nachts valt :-). . Ik heb vrijwel nooit regen met sporten en ben toch wel bijna 10 uur (alle seizoenen door) per week aan het trainen. Slechts een paar keer per jaar loop ik met regen
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 14 mar 2014 08:20

Je hebt: regen, kans op regen, mot regen, buien/buitjes, spray op de weg, etc.. Met de juiste kleding heb je dus geen reden om thuis te blijven.

Plaats reactie