markl
29 nov 2013 21:18
Na alle lovende woorden o.a. op dit forum, dan eindelijk 3 weken geleden een Gabba Short Sleeve gekocht, maat L (ik ben 1.90m en 80 kg, postuur Lars Boom). Dit zit perfect en mooi strak om het lichaam. Zoals eerder gezegd hier op het forum, valt de langemouw variant (al dan niet afritsbaar) duidelijk ruimer uit.
De prestaties dan, ik heb gefietst in verschillende omstandigheden (temperatuur op basis van mijn Garmin). In alle onderstaande gevallen droeg ik een Craft ondershirt korte mouw, ondershirt lange mouw, Craft armwarmers, Castelli korte mouw shirt en mijn Gabba. De observaties:
- 0 C, kille wind en droog -> aan de frisse kant, op borst en rug.
- 3 C en droog -> extra lange mouw jasje aangedaan, niet koud en geen "natte rug"" door goede ademing van de Gabba
- 5 C en forse miezer regen -> Het ideale Gabba weer -> warm, ademend en je blijft droog.
- 8 C en nat -> Aan de warme kant, volgende keer een laagje minder eronder aan, de Gabba blijft wel droog en goed ademend.
Wat betreft mijn observaties is de Gabba Short Sleeve in combinatie met voldoende lagen onder een wijde range van temperaturen te gebruiken. Zelfs zou ik de grenswaarde van 3 C aanhouden, daaronder adviseer ik een warm winterjasje. Daarboven is de Gabba perfect te gebruiken tot zo'n 15 C verwacht ik (nog niet geprobeerd) met alleen een ondershirtje. Mijn verwachting is niet dat de lange mouw versie heel veel extra warmte brengt, in vergelijking met een lange mouw ondershirt + armstukken.
Dus zoals er op het jasje staat: Foul wheather race equipment en echt zeer goed ademend..