Past toch prima bij elkaar? Een louche sport (helaas, maar kan het momenteel niet anders benoemen) trekt louche sponsoren aan. Ik snap wel dat veel bedrijven niet meer geassocieerd willen worden met de wielersport, hoe jammer het ook is.knutmo schreef:Blijf het opvallend vinden dat sponsoring in de wielersport gedomineerd wordt door toch enigszins tweederangs, tot zelfs louche partijen.
Visma|Lease a bike (voorheen Team Jumbo Visma, Team LottoNL, Belkin pro cycling team, Blanco en Rabobank)
-
- Forum-lid
Net zo louche als iedere andere sport behalve boksen kickboksen en krachtsport, daar is het nog wat erger. Alleen hebben we de afgelopen jaren een aardig inkijkje in het wielrennen gekregen.elefantino schreef:Past toch prima bij elkaar? Een louche sport (helaas, maar kan het momenteel niet anders benoemen) trekt louche sponsoren aan. Ik snap wel dat veel bedrijven niet meer geassocieerd willen worden met de wielersport, hoe jammer het ook is.knutmo schreef:Blijf het opvallend vinden dat sponsoring in de wielersport gedomineerd wordt door toch enigszins tweederangs, tot zelfs louche partijen.
Ik vind trouwens de hierboven genoemde potentiele sponsors als Shell, Unilever en Pon minstens even louche als die Russen en gokbedrijven...
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Lol, en voetbal dan?elefantino schreef:Past toch prima bij elkaar? Een louche sport (helaas, maar kan het momenteel niet anders benoemen) trekt louche sponsoren aan. Ik snap wel dat veel bedrijven niet meer geassocieerd willen worden met de wielersport, hoe jammer het ook is.knutmo schreef:Blijf het opvallend vinden dat sponsoring in de wielersport gedomineerd wordt door toch enigszins tweederangs, tot zelfs louche partijen.
Omkoping, matchfixing, gigantische schulden....
En als na 43 zeer matige minuten alles ff wel lukt dan is iedereen dat vergeten en staan alle sponsoren en bedrijven weer in de rij.
Wielrennen heeft de naam gekregen, maar is imho zeker niet de slechtste! Hooguit het slechtst in zaken in doofpotten stoppen.
Less is bore
Het valt mij op dat het altijd van die krappe periodes zijn, 3/4 maanden om een sponsor te vinden, daar kan je toch beter een jaar eerder mee beginnen.
Overigens is Plugge naar eigen zeggen al een tijd bezig met onderhandelingen voor co-sponsors en heeft hij de hoop dat die misschien het hele zwikkie op zich willen nemen. En dat moet dan rond de TdF allemaal klaar zijn, dus ik neem aan dat die uitspraken niet alleen maar op hoop gebaseerd zijn.
Overigens is Plugge naar eigen zeggen al een tijd bezig met onderhandelingen voor co-sponsors en heeft hij de hoop dat die misschien het hele zwikkie op zich willen nemen. En dat moet dan rond de TdF allemaal klaar zijn, dus ik neem aan dat die uitspraken niet alleen maar op hoop gebaseerd zijn.
-
- Forum-lid
Ik zie de link niet helemaal. Het wielrennen doet al jaren z'n best om zo louche en onbetrouwbaar mogelijk over te komen en ik snap dat sponsoren daar niet bij willen horen.daniel1975 schreef:Lol, en voetbal dan?elefantino schreef:Past toch prima bij elkaar? Een louche sport (helaas, maar kan het momenteel niet anders benoemen) trekt louche sponsoren aan. Ik snap wel dat veel bedrijven niet meer geassocieerd willen worden met de wielersport, hoe jammer het ook is.knutmo schreef:Blijf het opvallend vinden dat sponsoring in de wielersport gedomineerd wordt door toch enigszins tweederangs, tot zelfs louche partijen.
Omkoping, matchfixing, gigantische schulden....
En als na 43 zeer matige minuten alles ff wel lukt dan is iedereen dat vergeten en staan alle sponsoren en bedrijven weer in de rij.
Wielrennen heeft de naam gekregen, maar is imho zeker niet de slechtste! Hooguit het slechtst in zaken in doofpotten stoppen.
Dat dat ook voor voetbal geldt, dat zal best, maar doet niet zoveel terzake hierin. En iemand die een sponsor probeert te vinden, heeft daar al helemaal niets aan.
Na de Tour willen de meeste renners en ploegen al weten wie waar gaar rijden het volgend seizoen. Er is nu eigenlijk maar 1 maand om een nieuwe sponsor te vinden. Tijdens de Tour zal de leegloop van de toppers gaan beginnen en wordt het steeds lastiger om met dezelfde ploeg door te gaan.sjoerdth schreef:Het valt mij op dat het altijd van die krappe periodes zijn, 3/4 maanden om een sponsor te vinden, daar kan je toch beter een jaar eerder mee beginnen.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
@elefantino: de link is dermate logisch dat in het geval van succes het de sponsoren geen zak meer kan schelen hoe en wat. Dan willen ze er gewoon bij zijn.
Less is bore
- Supergrover
- Forum-lid HC
knutmo schreef:
Is er nou geen enkel groot (Nederlands) bedrijf dat hier wil instappen?
Albert Heijn? Team AH!
is dat niet een ontzettend stom moment zo vlak voor de TdF om bekend te maken dat je er als sponsor mee stopt? Lekker motiverend om er nog een stressfactor bovenop te gooien.
Zou je niet denken dat voetbal hier veel populairder is?knutmo schreef:Er worden diverse grote rondes naar Nederland gehaald met groot enthousiasme, wat honderdduizenden mensen op de been krijgt. Fietsen is NL sport nummer 1.
Team C1000!Ik zie een prachtig Team Shell voor me.
Volvo, ook een mooie partij. Sluit mooi aan bij hun ocean race activiteiten.
Unilever (Team Grand'Italia-Bianchi...)
Toch maar een verzekeraar? Achmea? Aegon?
Albert Heijn? Team AH!
Veni. Vidi. Fietsie.
Chet Pipkin, de oprichter en CEO van Belkin, heeft vannacht met een email naar Telesport voor het eerst gereageerd op het plotseling beëindigen van het sponsorcontract van het Amerikaanse bedrijf met Nederlands grootste wielerploeg. Er was een verbintenis die tot eind 2015 met de voormalige Rabobank-ploeg liep, maar Belkin heeft vorige week besloten om via een clausule in het contract al aan het einde van dit jaar de sponsorkraan dichtdraaien.
,,Het beëindigen van het sponsorship met de wielerploeg heeft alleen te maken een veranderde bedrijfsstrategie”, laat Pipkin weten. ,,Laat ik voorop stellen: de wielerploeg heeft fantastische prestaties neergezet en we hebben op een goede en fijne manier samengewerkt met de ploeg.”
Belkin-paraplu
,,Ons bedrijf kende vorig jaar alleen producten die onder de naam Belkin werden verkocht. In de loop van het jaar kwam daar Linksys bij en nu hebben we ook de merknaam WeMo gelanceerd (automatiseringsprodcuten voor thuis) onder de Belkin-paraplu. Er is besloten om in de toekomst onze marketingstrategie wereldwijd te richten op alle drie de namen: Belkin, Linksys en WeMo.”
,,Zoals bekend is de sponsoring van een WorldTour-wielerploeg een grote investering. Wij willen met al onze bedrijfstakken groeien en we moeten een strategie uitstippelen die de vraag en verkoop van al onze merken gelijktijdig promoot.”
Geen impact
,,In de overeenkomst van 2,5 jaar die we met de wielerploeg hebben getekend, staat voor beide partijen een clausule om het contract voortijdig te beëindigen. De sponsoring van de wielerploeg heeft voor ons een positieve uitwerking gehad voor het merk Belkin in grote delen van Europa. Wereldwijd gezien liggen er voor ons echter meer mogelijkheden om te groeien in werelddelen waar we met de sponsoring van de wielerploeg geen impact hebben. Dat is de reden om de sponsoring te stoppen. We hebben met heel veel plezier met de ploeg samengewerkt en kijken vol spanning uit naar de komende Tour de France.”
,,Het beëindigen van het sponsorship met de wielerploeg heeft alleen te maken een veranderde bedrijfsstrategie”, laat Pipkin weten. ,,Laat ik voorop stellen: de wielerploeg heeft fantastische prestaties neergezet en we hebben op een goede en fijne manier samengewerkt met de ploeg.”
Belkin-paraplu
,,Ons bedrijf kende vorig jaar alleen producten die onder de naam Belkin werden verkocht. In de loop van het jaar kwam daar Linksys bij en nu hebben we ook de merknaam WeMo gelanceerd (automatiseringsprodcuten voor thuis) onder de Belkin-paraplu. Er is besloten om in de toekomst onze marketingstrategie wereldwijd te richten op alle drie de namen: Belkin, Linksys en WeMo.”
,,Zoals bekend is de sponsoring van een WorldTour-wielerploeg een grote investering. Wij willen met al onze bedrijfstakken groeien en we moeten een strategie uitstippelen die de vraag en verkoop van al onze merken gelijktijdig promoot.”
Geen impact
,,In de overeenkomst van 2,5 jaar die we met de wielerploeg hebben getekend, staat voor beide partijen een clausule om het contract voortijdig te beëindigen. De sponsoring van de wielerploeg heeft voor ons een positieve uitwerking gehad voor het merk Belkin in grote delen van Europa. Wereldwijd gezien liggen er voor ons echter meer mogelijkheden om te groeien in werelddelen waar we met de sponsoring van de wielerploeg geen impact hebben. Dat is de reden om de sponsoring te stoppen. We hebben met heel veel plezier met de ploeg samengewerkt en kijken vol spanning uit naar de komende Tour de France.”
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
-
- Forum-lid HC
C1000 bestaat over een jaar niet meer, dus dat lijkt me sterk
Dat zijn ze bij Belkin wel gewendjapiecarbon schreef:C1000 bestaat over een jaar niet meer, dus dat lijkt me sterk
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/