Planning 2014
-
- Forum-lid
Beste allemaal,
Voor mijn opleiding sportmarketing moet ik een project doen, dit gaat over wielrennen. Kan iemand mij een schatting geven hoeveel deelnemers er ongeveer mee doen bij een toertocht van VLS on Tour.
Bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groet,
Sanne
Voor mijn opleiding sportmarketing moet ik een project doen, dit gaat over wielrennen. Kan iemand mij een schatting geven hoeveel deelnemers er ongeveer mee doen bij een toertocht van VLS on Tour.
Bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groet,
Sanne
Afgelopen jaar een stuk minder toertochten gereden en dat ga ik dit jaar volhouden.
Een paar ga ik er echter wel doen. Afeglopen weekend de laatste afspraken gemaakt voor dit jaar.
Toertocht Kasseien vreten. een 140km editie van Parijs-Roubaix op de dag voor de koers. Sinds kort is er op die dag ook de Challenge maar het initiatief (was er ruim 10 jaar eerder mee) van Jan vind ik zo leuk
L'Historique - retro tocht omgeving Haarlem
Retrotocht Utrechtse Heuvelrug Leuk relax event
Retro Ronde van Vlaanderen - moet wel even nadenken over het belachelijke inschrijfgeld
Paris-Roubaix Cicloturismo - de 2 jaarlijkse toerversie
K2 Ciloturistica - retro rit omgeving Udine - deel van Italie ben ik nog nooit geweest en ga deze waarschijnlijk doen met de mensen van Gios
Trofeo Ottavia Bottecchia - retrorit bij Trevisio - deze omgeving ook nooit echt gefietst
Als vrije ritten:
Klimtoer Modena met Italiaanse vrienden
Een aantal BIG's (Internationaal klimbrevet) op Corsica (een Italiaans vriendje schuift 1-2 ritten aan).
Een MTB rit op een rond de finale van Parijs-Roubaix (organiseer ik voor een beperkte groep)
Een mini Ronde van Vlaanderen misschien wel een paar keer. Gewoon lekker op een woensdag als het rustig is.
Aantal MTB trails op Bonaire (ga dit jaar 3 weken moet nu een keer lukken )
Rit in het kader van 100 jaar De Grote Oorlog (WWI) - ik ben al jaren in dat thema geïnteresseerd en denk dat ik de permanente route in Flanders Fields ga doen. Al eens met wat fotomaatjes met de auto gedaan. Zeer indrukwekkend! Nu met de fiets met een camelback met een dslr erin. Is wel een straf rondje (met oa de Kemmelberg) maar die 90km neem ik graag een paar kilo extra mee.
De indrukwekkend rustplaats van Tyne Cot:
Misschien dat ik nog naar de Giro ga maar vlieg ik een dag heen en weer. Van zowel Gios als vrienden in Modena heb ik een uitnodiging. Bij beide komt de Giro in de buurt.
Verder gewoon lekker woon-werk en ritjes Groene Hart wat me nooit verveeld
Rest van de tijd gaat naar andere sporten
Een paar ga ik er echter wel doen. Afeglopen weekend de laatste afspraken gemaakt voor dit jaar.
Toertocht Kasseien vreten. een 140km editie van Parijs-Roubaix op de dag voor de koers. Sinds kort is er op die dag ook de Challenge maar het initiatief (was er ruim 10 jaar eerder mee) van Jan vind ik zo leuk
L'Historique - retro tocht omgeving Haarlem
Retrotocht Utrechtse Heuvelrug Leuk relax event
Retro Ronde van Vlaanderen - moet wel even nadenken over het belachelijke inschrijfgeld
Paris-Roubaix Cicloturismo - de 2 jaarlijkse toerversie
K2 Ciloturistica - retro rit omgeving Udine - deel van Italie ben ik nog nooit geweest en ga deze waarschijnlijk doen met de mensen van Gios
Trofeo Ottavia Bottecchia - retrorit bij Trevisio - deze omgeving ook nooit echt gefietst
Als vrije ritten:
Klimtoer Modena met Italiaanse vrienden
Een aantal BIG's (Internationaal klimbrevet) op Corsica (een Italiaans vriendje schuift 1-2 ritten aan).
Een MTB rit op een rond de finale van Parijs-Roubaix (organiseer ik voor een beperkte groep)
Een mini Ronde van Vlaanderen misschien wel een paar keer. Gewoon lekker op een woensdag als het rustig is.
Aantal MTB trails op Bonaire (ga dit jaar 3 weken moet nu een keer lukken )
Rit in het kader van 100 jaar De Grote Oorlog (WWI) - ik ben al jaren in dat thema geïnteresseerd en denk dat ik de permanente route in Flanders Fields ga doen. Al eens met wat fotomaatjes met de auto gedaan. Zeer indrukwekkend! Nu met de fiets met een camelback met een dslr erin. Is wel een straf rondje (met oa de Kemmelberg) maar die 90km neem ik graag een paar kilo extra mee.
De indrukwekkend rustplaats van Tyne Cot:
Misschien dat ik nog naar de Giro ga maar vlieg ik een dag heen en weer. Van zowel Gios als vrienden in Modena heb ik een uitnodiging. Bij beide komt de Giro in de buurt.
Verder gewoon lekker woon-werk en ritjes Groene Hart wat me nooit verveeld
Rest van de tijd gaat naar andere sporten
-
- Forum-lid
- robbebopper
- Forum-lid HC
Ik ga dit jaar voor de derde keer op rij proberen om een goed klassement te rijden in een Duitse tijdritcompetitie (Kerken),
De data staan al vast:
http://www.niederrhein-zeitfahr-serie-c ... rmine.html
Ik wil proberen om mijn PR over 22km van vorig jaar te verbeteren (is nu 29.45). Verder ga ik me echt voorbereiden op de "klimtijdrit" van 4 kilometer in mei.
Daarnaast hoop ik vele leuke tochten met de club te rijden.
De data staan al vast:
http://www.niederrhein-zeitfahr-serie-c ... rmine.html
Ik wil proberen om mijn PR over 22km van vorig jaar te verbeteren (is nu 29.45). Verder ga ik me echt voorbereiden op de "klimtijdrit" van 4 kilometer in mei.
Daarnaast hoop ik vele leuke tochten met de club te rijden.
Na vorig jaar de 2000 km grens bereikt te hebben is het doel voor dit jaar
om de 3000 km grens proberen te halen
Heb inmiddels de volgende ritten al op de planning staan:
12 april-Veenendaal-Veenendaal 105km
03 mei-Classici Boretti 110km
18 mei-Classico Giro Utrecht 75km
Tevens gaat de vakantie dit jaar richting de Ardeche(Vernoux en Vivarais)
En aangezien de Mont Ventoux redelijk in de buurt is is de bedoeling
om die ook te gaan doen !!
Al met al behoorlijk zin in 2014 !!!
ps. zijn er mensen die tips hebben met m.b.t. de Ardeche(mooie cols/routes) ?
om de 3000 km grens proberen te halen
Heb inmiddels de volgende ritten al op de planning staan:
12 april-Veenendaal-Veenendaal 105km
03 mei-Classici Boretti 110km
18 mei-Classico Giro Utrecht 75km
Tevens gaat de vakantie dit jaar richting de Ardeche(Vernoux en Vivarais)
En aangezien de Mont Ventoux redelijk in de buurt is is de bedoeling
om die ook te gaan doen !!
Al met al behoorlijk zin in 2014 !!!
ps. zijn er mensen die tips hebben met m.b.t. de Ardeche(mooie cols/routes) ?
Insieme a te tutto diventa bellissimo
waar gaat jullie voorkeur naar uit? Grote tocht of juist een kleine?
Ik zou zelf eerder voor een kleine kiezen, omdat dat niet zo massaal is, dan zie je ook nog wat van de omgeving.
Maar wat is qua bepijling en verkeersveiligheid het beste?
Misschien een stomme vraag maar ik ben een (enthousiaste ) beginner...
bedankt alvast!
Ik zou zelf eerder voor een kleine kiezen, omdat dat niet zo massaal is, dan zie je ook nog wat van de omgeving.
bedankt alvast!
Allereerst is een vraag nooit stom.mwielaard schreef:waar gaat jullie voorkeur naar uit? Grote tocht of juist een kleine?
Als je beginnend fietser bent en ik dan lees dat je ook nog wat wilt rondkijken en genieten van de omgeving, dan zijn inderdaad die supergrote tochten (evenementen) misschien wat minder geschikt.
Je bent dan ook heel veel bezig met andere fietsers (inhalen e.d).
Ik bedoel bijv. dat als je onderaan de Keutenberg wordt tegen gehouden om dan eventjes daarna met een bepaald aantal te mogen vertrekken voor die klim, ik dit niet gezellig vind.
Ik keur het overigens wel goed dat ze dit zo doen uit veiligheidsoverweging.
Ook bij pittige klimmen moet je met drukke tochten soms tussen de andere door slalommen en zien te ontwijken. En als je dan een week later daar fietst, kom je misschien niemand tegen. Evenementen als Veenendaal- Veenendaal en bijv de Jan Janssen Classic (overigens een hele mooie) zijn wel goed te doen, het kan er wel druk zijn bij de start, maar het veld ligt gauw genoeg uit elkaar.
Bikers are not alone
Na een tijdje afwezigheid meld ik mij hier ook weer (is me nu te koud om te fietsen)
Eind april een week naar Toscane en neem waarschijnlijk de fiets mee (ga met de auto)
Vooralsnog geen exacte locatie, de voorkeur gaat uur naar Lucca. Vanuit daar zijn er voldoende mogelijkheden om leuk te fietsen, niet te stijl en dus goed te doen.
Eind april een week naar Toscane en neem waarschijnlijk de fiets mee (ga met de auto)
Vooralsnog geen exacte locatie, de voorkeur gaat uur naar Lucca. Vanuit daar zijn er voldoende mogelijkheden om leuk te fietsen, niet te stijl en dus goed te doen.
-
- Forum-lid
Voor zover het mogelijk is ga ik de volgende ritten rijden komend jaar:
19 april; Ronde van Noord-Holland (160k)
3 mei; Classico Boretti (160k)
15 juni; Rabo Cycle Tour Amsterdam
6 juli; Klimtoertocht over de Veluwe.
Verder na de zomer of naar Zwitserland of Provence voor een cyclo aldaar.
Doel is iig om de 5000km van 2013 te overtreffen!
19 april; Ronde van Noord-Holland (160k)
3 mei; Classico Boretti (160k)
15 juni; Rabo Cycle Tour Amsterdam
6 juli; Klimtoertocht over de Veluwe.
Verder na de zomer of naar Zwitserland of Provence voor een cyclo aldaar.
Doel is iig om de 5000km van 2013 te overtreffen!
-
- Forum-lid
Persoonlijk kies ik altijd voor de wat kleinere toertocht.mwielaard schreef:waar gaat jullie voorkeur naar uit? Grote tocht of juist een kleine?
bedankt alvast!
Een evenement als Jan Janssen en Veenendaal-Veenendaal zie je mij niet rijden.
Er zijn heel wat vergelijkbare tochten in die omgeving, rond dezelfde periode.
Wat kleinere toertochten die ik zeker kan aanraden:
13 heuvelentocht vanuit Ravenstein: http://www.13heuvelentocht.nl/
Rabo Bergtoer vanuit Ochten: http://het-versnellertje.nl/Rabo-Bergtoer.php
Vaak zijn de tochten die in het Klimmersbrevet zijn opgenomen wel mooie tochten.
Heb je al wat op het oog?dielange schreef:Verder na de zomer of naar Zwitserland of Provence voor een cyclo aldaar.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP