Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Teams en materiaal voor 2014

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 nov 2013 18:07

Suntoro schreef:Zo´n vrachtwagen zou op zich op moeten vallen, maar die vracht zullen ze wel hebben overgeladen en de Merida-Lampre in brand gestoken ofzo...
Het wagenpark wordt tegenwoordig gewrapt. Paar uurtjes föhnen en het uiterlijk van de auto's en vrachtwagens is volledig anders.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 28 nov 2013 18:35

amclassic-fan schreef:
Suntoro schreef:Zo´n vrachtwagen zou op zich op moeten vallen, maar die vracht zullen ze wel hebben overgeladen en de Merida-Lampre in brand gestoken ofzo...
Het wagenpark wordt tegenwoordig gewrapt. Paar uurtjes föhnen en het uiterlijk van de auto's en vrachtwagens is volledig anders.
Ja, dat zag ik al bij de autowraps van het Merida-Multivan mountainbike-team... Maar dan nog kost het een paar uurtjes om de boel te unwrappen en heeft die truck toch even over de wegen gereden (GPS tracker zullen ze wel gelijk onschadelijk hebben gemaakt aangezien dure auto en trucks die bezitten).

Maar zoals het eruit ziet hebben ze alle tijd gehad voor die diefstal, anders was het wel opgevallen... Schijnbaar is zo'n diefstal makkelijker dan een bankkraak.

Denk inderdaad ook wel die ergens heen verdwijnen op een afzetmarkt in bepaalde landen. Genoeg "verkeerde" liefhebbers van zo'n fabrieksmachine. Lijkt me stug dat de gestolen fietsen overgespoten worden door de dieven of helers, want dan verliest het zijn waarde...

giroditaliafan
Forum-lid

giroditaliafan 28 nov 2013 18:53

@Michiel831: Ja, die bedoel ik!! Het blijft een onwijs mooie fiets, die Prince of Spain!! (Overigens ietsje meer rood en ietsje minder geel dan ik me herinnerde.)

@Timo2.0: Twijfelde al over Reynolds. (en had geen zin meer om het op te zoeken). Maar je hebt gelijk: Pinarello was het huismerk van de teams van Echevarri/Unzué! En dat waren een aantal teams, waaronder ook Reynolds! Was er eigenlijk nog team voor Reynolds?? ;-)

Gr.
giroditaliafan

joko
Forum-lid

Gebruikersavatar joko 04 dec 2013 08:06

Nieuwe look voor Lotto Belisol:
Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 dec 2013 08:26

michiel831 schreef:Deze bedoel je dus.

Afbeelding
Die is er ook in het wit-blauw geweest. Als iemand die toevallig in mt55 weet te staan in goede conditie.....
Less is bore

haaldoor
Forum-lid

haaldoor 04 dec 2013 13:22

boswielrenner schreef:Belkin + Bianchi
Argos + Giant
Omega + Specialized
Lotto + Ridley
Europcar + Colnago
Movistar + Canyon
Lampre + Merida
Saxo + Specialized
Astana + Specialized
Katoesha + Canyon
Sky + Pinarello
Trek + Trek
Cannondale + Cannondale
Garmin + Cervelo
BMC + BMC
FdG + Lapiere
aG2R + Focus
Orica + Scott
Mijn pure speculatie mening is dat Katoesha nog naar een ander merk gaat overstappen. Denk namelijk niet dat Canyon groot genoeg is om 2x sponsoring op te hoesten en of ze dat uberhaupt willen. Ze sponsorde namelijk ook al het Continentaal team van Katusha.

De nieuwe keus zou ik mijn geld inzitten op iets Europees. Denk dan aan vooral Wilier of andere gelijkwaardige speler.

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 04 dec 2013 13:32

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Het is inderdaad afwachten. Als ik de eigenaar van Cube zou zijn, dan zou ik nu instappen, maar waarschijnlijk heeft Cube net als Storck andere prioriteiten, of willen ze niet zoveel geld investeren.
Willier is een oude bekende in het prof circus en eigenlijk wel een merk dat je zou verwachten in 2014.
Felt heeft ook nog geen team, maar wellicht houden zij het voor gezien. Ik zie ook nog wel een Spaans merk zijn intrede doen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

haaldoor
Forum-lid

haaldoor 04 dec 2013 14:13

Felt zou inderdaad ook een goede zijn. Dat ze iedere keer weer terug komen in het peloton geeft wel aan dat ze echt willen mee draaien in het prof circus.

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 04 dec 2013 14:22

Zou wel raar zijn als Katuscha nu opeens met andere fietsen komt aangezien ze volgende week trainingskamp hebben in Spanje... Zie ook nog steeds de plaatjes van de Canyon bikes op de site... http://www.katushateam.com/2013/11/katu ... -in-spain/.

Had op zich ook wel nieuwe merken willen zien, die wel in andere rondes aan de start ziet. Maar eigenlijk heeft het niet zo veel nut voor bijvoorbeeld Amerikaanse merken als Devinci, Jamis of Neilpryde bijvoorbeeld. Een merk als het Japanse Fuji is ook nooit populair geweest. KTM had ik misschien nog wel gezien (als Europees merk), maar volgens mij is dat niet echt groot (of het valt ook weer onder eenzelfde concern met een ander merk). Maar ik vond het wel mooie opvallende fietsen tijdens de ronde van Oostenrijk (toen ik ze daar 2 jaar geleden zag langs fietsen) in zwart/oranje. Net als hun kleding...
Laatst gewijzigd door Suntoro op 04 dec 2013 14:33, 2 keer totaal gewijzigd.

haaldoor
Forum-lid

haaldoor 04 dec 2013 14:24

De vraag is of ze daar rijden op Canyon fietsen ;-)
Teambikes zijn wel Katusha kleur branded maar niet zoals in 2013 met de decals(wel los meegeleverd). Kan volgens mij maar een enkele reden hebben.... Het contract zal tot 1-1-2014 lopen dus dan gaan ze waarschijnlijk officieel om.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 04 dec 2013 14:27

Movistar.

Afbeelding
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 04 dec 2013 14:31

Zowel Canyon als Movistar zullen in hun nopjes zijn met deze deal. Prachtige fiets en goede styling/kleuren
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Plaats reactie