Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte 2014

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 nov 2013 13:12

Nee, de laatste 2-3 jaar zijn het Denen die het veld domineren. Nog steeds wel veel Nederlanders, maar dus ook enorm veel Denen. Ook steeds meer Britten (die kozen van oudsher vaak voor l'Etappe du Tour).

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 nov 2013 13:21

Marmotte is ook een koopje in vergelijking met Etape du Tour waar je als buitenlander iets van €200 voor neer mag tikken. De prijs voor Fransen is een stuk normaler.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 22 nov 2013 13:30

Die Fransen zijn zo gek als een deur, maar daar kijk ik toch van op. Je zou zeggen dat in verenigd Europa je geen verschil mag maken tussen nationaliteiten. Ze zouden je juist korting moeten geven: je sponsort ook een aantal dagen de lokale economie ;-)
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

jeroenbiemans
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 mar 2010 15:35

jeroenbiemans 22 nov 2013 13:38

Op onze camping was het afgelopen jaar (schatting) ongeveer 50% Denen en 40% NL. Onderweg heb ik inderdaad ook vrij veel Britten, Belgen en toch ook nog best wel veel Italianen gespot.

Ik vind een internationale tintje aan zo'n evenement wel leuk, tussen de Nederlanders fietsen kan al het hele jaar.

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 24 nov 2013 14:27

53x11 schreef:Als je op een fiets van +6k€ rijdt, en je moet op de eerste de beste berg al lopen, dan sta je toch gewoon voor lul op je dan veel te dure fiets? Mooi materiaal moet je wel een beetje verdienen (of mag dat niet gezegd worden?).
Het kan ook zomaar zijn dat "zij die voor lul staan" wél heel veel getraind hebben maar hebben ze de avond daarvoor iets verkeerd gegeten, aankomend griepje of hebben ze mentaal een knak gekregen (wat voor reden dan ook). Zo kan ik nog wel tig redenen opnoemen en ervaringen van mezelf en andere delen om op "D-Day" geen meter vooruit te kunnen komen...
En voor een (te) dure of goedkope of wat voor fiets dan ook heeft in de regel een ieder voor moeten werken of sparen, dus verdient imho.
jeroenbiemans schreef:En verder was ik natuurlijk gewoon een beetje jaloers op zo'n mooie bike :lol:
Da's eerlijk. ;)
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1701
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 24 nov 2013 22:18

flores schreef:
53x11 schreef:Als je op een fiets van +6k€ rijdt, en je moet op de eerste de beste berg al lopen, dan sta je toch gewoon voor lul op je dan veel te dure fiets? Mooi materiaal moet je wel een beetje verdienen (of mag dat niet gezegd worden?).
Het kan ook zomaar zijn dat "zij die voor lul staan" wél heel veel getraind hebben maar hebben ze de avond daarvoor iets verkeerd gegeten, aankomend griepje of hebben ze mentaal een knak gekregen (wat voor reden dan ook). Zo kan ik nog wel tig redenen opnoemen en ervaringen van mezelf en andere delen om op "D-Day" geen meter vooruit te kunnen komen...
En voor een (te) dure of goedkope of wat voor fiets dan ook heeft in de regel een ieder voor moeten werken of sparen, dus verdient imho.
Die voor-lul-staan-discussie gaat mi. niet zozeer over het materiaal, maar meer over de mate van getraindheid. Tijdens mijn laatste deelname in LM (2012) zag ik er eentje op de Gandon al compleet in het rood rijden en desondanks nauwelijks vooruit komen. Ik dacht nog: "dat wordt een pittig dagje voor die vent". Ook zag ik ze 's avonds om negen uur nog binnenkomen toen we al lang en breed gedoucht hadden en net het diner achter de kiezen. Ik heb een paar van die mannen gevraagd wat ze hier deden. Bleek dat ze als voorbereiding Veenendaal-Veenendaal hadden gereden + een paar polderrondjes. Ja, dan sta je wat mij betreft voor lul.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 25 nov 2013 09:01

@flores: onzin (IMHO), bij een gedegen voorbereiding hoef je niet te lopen op de eerste klim. Met zo'n dure fiets, en dan geen deuk in een pakje boter kunnen fietsen, dan sta je gewoon voor joker in mijn ogen.

@Herman_N: helemaal mee eens. Ik begrijp die mensen niet, zo fietsen is toch voor niemand leuk (ik heb dat zelfde gevoel bij mensen die 6 uur over een marathon doen bijvoorbeeld)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 25 nov 2013 11:34

@53x11: dat mag jij onzin vinden. Ik vind dat het vooroordelen van iemand zijn/haar verdienste volledig los staat van "het materiaal" en prestatie op dat moment. Er zullen geheid deelnemers zijn die slecht voorbereid van start gaan maar zoals eerder aangegeven, als je de redenen niet weet waarom een deelnemer al snel moet afhaken vind ik het onredelijk om desbetreffende persoon/personen te beoordelen/veroordelen. Voorbeeldje van eigen nare ervaring: 12 jaar geleden gestart aan Diekirch-Valkenswaard. Met alle trainingen/voorbereidingen zou het geen problemen moeten zijn. Maar na de eerste beste steile pukkel stond ik kotsend en trillend langs mijn fiets. Als je wist wat voor verwensingen en opmerkingen ik toen naar mijn hoofd kreeg over het feit dat ik (toen) een Pinarello had en dat ik er op dat moment naast stond en/of liep. Ik verdiende in hun ogen mijn fiets niet. De miskraam die mijn vrouw (en ik) een week eerder hadden gekregen, ook niet...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 25 nov 2013 11:46

53x11 schreef: Met zo'n dure fiets, en dan geen deuk in een pakje boter kunnen fietsen, dan sta je gewoon voor joker in mijn ogen.
Eigenlijk sta je zelf voor joker met zo'n opmerking; het idee dat alleen goede fietsers een mooie/dure fiets mogen hebben ;)

En idd als je op de 1e klim al moet lopen zal er wat aan de hand zijn ongeacht op welke fiets. Maar jij weet niet wat en die loper wel dus laat die zijn/haar eigen keuze maken. Persoonlijk zou ik omdraaien maar wat ik zeg dat is persoonlijk :D

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 nov 2013 12:02

Op dit forum is al veelvuldig aangetoond dat de correlatie tussen prijs van het materiaal en het prestatieniveau eerder omgekeerd evenredig is dan evenredig.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 25 nov 2013 12:29

Blijkbaar trap ik op wat zieltjes hier. Iedereen moet doen wat hij/zij niet laten kan natuurlijk (we leven in een vrij land, blablabla...), in mijn ogen sta je dan voor lul.

@flores: niemand verdient een miskraam, ik kan me voorstellen dat een week later fietsen dan geen succes wordt.
Toch blijf ik van mening dat mensen die geen deuk in een pakkie boter fietsen maar wel een hele dure fiets onder hun kont hebben in mijn ogen, in het algemeen (vooruit, toch enige nuancering), voor joker staan.

@pinarello: ik zou dan ook omdraaien inderdaad, maar nogmaals: iedereen mag doen wat 'ie zelf wil natuurlijk (net zoals ik een mening mag hebben)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 25 nov 2013 13:00

53x11 schreef:Blijkbaar trap ik op wat zieltjes hier. Iedereen moet doen wat hij/zij niet laten kan natuurlijk (we leven in een vrij land, blablabla...), in mijn ogen sta je dan voor lul.

@flores: niemand verdient een miskraam, ik kan me voorstellen dat een week later fietsen dan geen succes wordt.
Toch blijf ik van mening dat mensen die geen deuk in een pakkie boter fietsen maar wel een hele dure fiets onder hun kont hebben in mijn ogen, in het algemeen (vooruit, toch enige nuancering), voor joker staan.

@pinarello: ik zou dan ook omdraaien inderdaad, maar nogmaals: iedereen mag doen wat 'ie zelf wil natuurlijk (net zoals ik een mening mag hebben)
:mrgreen:

Plaats reactie