Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Bakker racing

bhanegraaf
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jun 2016 11:40

bhanegraaf 03 aug 2016 18:21

Ook ik heb onlangs slechte ervaring opgedaan bij Bakker Racing
In 2015 een set campagnolo zonda wielen aangeschaft vanwege de overwegend positieve reviews die ik gelezen had. Na 11 maanden heel veel speling op de body. Kan gebeuren, gelukkig nog garantie dacht ik dus ik stuur het wiel op. Ik verwachtte het wiel binnen 2 weken terug, dus elke 2 weken mailen wat de status was. Na 8 weken kreeg ik zelfs geen antwoord meer en dus maar gebeld. Er werd medegedeeld dat het wiel elk ogenblik terug werd verwacht en dat was ook zo.
Mail ontvangen dat oorzaak speling vuil was (gebrekkig onderhoud) en na overmaken van het bedrag van inkoopprijs body het wiel opgestuurd zou worden.

Een body demonteren om deze schoon te maken is geen regulier onderhoud. Is natuurlijk gewoon een smoes om onder de garantie uit te komen. Had ik meteen geweten dat het geen garantie zou zijn dan had ik een ander lager a 5 euro geplaatst en was het binnen een week gemaakt geweest.

Samengevat: communicatie zeer slecht en garantieafhandeling slecht.
Oh ja, na ontvangst wiel bleek er een 10sp body geplaatst te zijn terwijl er een 11sp op zat.

RMdeK
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2013 13:02

RMdeK 12 okt 2016 10:47

Afgelopen maandagavond heb ik een bestelling geplaatst. Gisteren bericht gekregen dat de verzending vertraagd was, zou ca. 2 werkdagen duren. Zojuist bericht ontvangen dat de bestelling is verzonden met Postnl. Wanneer ik het morgen binnen heb ben ik een tevreden klant. Communicatie is wat mij betreft in orde.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 12 okt 2016 15:48

bhanegraaf schreef:Ook ik heb onlangs slechte ervaring opgedaan bij Bakker Racing
In 2015 een set campagnolo zonda wielen aangeschaft vanwege de overwegend positieve reviews die ik gelezen had. Na 11 maanden heel veel speling op de body. Kan gebeuren, gelukkig nog garantie dacht ik dus ik stuur het wiel op. Ik verwachtte het wiel binnen 2 weken terug, dus elke 2 weken mailen wat de status was. Na 8 weken kreeg ik zelfs geen antwoord meer en dus maar gebeld. Er werd medegedeeld dat het wiel elk ogenblik terug werd verwacht en dat was ook zo.
Mail ontvangen dat oorzaak speling vuil was (gebrekkig onderhoud) en na overmaken van het bedrag van inkoopprijs body het wiel opgestuurd zou worden.

Een body demonteren om deze schoon te maken is geen regulier onderhoud. Is natuurlijk gewoon een smoes om onder de garantie uit te komen. Had ik meteen geweten dat het geen garantie zou zijn dan had ik een ander lager a 5 euro geplaatst en was het binnen een week gemaakt geweest.

Samengevat: communicatie zeer slecht en garantieafhandeling slecht.
Oh ja, na ontvangst wiel bleek er een 10sp body geplaatst te zijn terwijl er een 11sp op zat.
wow, en dat reken je bakker aan? :dislike:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 12 okt 2016 18:10

mackersv2.0 schreef:Dus ongevraagd een niet juiste body plaatsen en dan het wiel pas retourneren na betaling is wel OK volgens jou?
En verder dat het probleem was doordat:
bhanegraaf schreef:Ook ik heb onlangs slechte ervaring opgedaan bij Bakker Racing
In 2015 een set campagnolo zonda wielen aangeschaft vanwege de overwegend positieve reviews die ik gelezen had. Na 11 maanden heel veel speling op de body. Kan gebeuren, gelukkig nog garantie dacht ik dus ik stuur het wiel op. Ik verwachtte het wiel binnen 2 weken terug, dus elke 2 weken mailen wat de status was. Na 8 weken kreeg ik zelfs geen antwoord meer en dus maar gebeld. Er werd medegedeeld dat het wiel elk ogenblik terug werd verwacht en dat was ook zo.
Mail ontvangen dat oorzaak speling vuil was (gebrekkig onderhoud) en na overmaken van het bedrag van inkoopprijs body het wiel opgestuurd zou worden.

Een body demonteren om deze schoon te maken is geen regulier onderhoud. Is natuurlijk gewoon een smoes om onder de garantie uit te komen. Had ik meteen geweten dat het geen garantie zou zijn dan had ik een ander lager a 5 euro geplaatst en was het binnen een week gemaakt geweest.

Samengevat: communicatie zeer slecht en garantieafhandeling slecht.
Oh ja, na ontvangst wiel bleek er een 10sp body geplaatst te zijn terwijl er een 11sp op zat.
Hoe gaan zij (Campa) dit zeker kunnen verhalen op: 'Mail ontvangen dat oorzaak speling vuil was (gebrekkig onderhoud) en na overmaken van het bedrag van inkoopprijs body het wiel opgestuurd zou worden' maar dit toch verhalen op de koper?

Belachelijk want die claim kan Campa nooit volharden en ze gooien de schuld bij de koper.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

bhanegraaf
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jun 2016 11:40

bhanegraaf 12 okt 2016 18:16

Is niet OK natuurlijk maar had er inmiddels geen zin meer in om nogmaals veel tijd en moeite in te steken om dit opgelost te krijgen. Zelf heb ik (nog) een 10 sp cassette dus nu is er nog geen probleem. Pas wanneer ik naar 11sp wil upgraden of de wielen ga verkopen dan zal dit lastiger gaan.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 12 okt 2016 18:31

Dus je laat je eventueel ten onrechte de claim aannaaien dat de de vervuiling in de body de oorzaak was voor de speling vanwege gebrekkig onderhoud na 11 maanden en dan ten tweede dat je FM/Campa een 10 speed body monteert terwijl het een 11 speed body betrof?

Ik zou voor minder geen genoegen nemen en eisen dat je FM alles zonder kosten herstelt. Je FM vogelt het dan maar verder uit met Campa.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

bhanegraaf
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jun 2016 11:40

bhanegraaf 12 okt 2016 18:55

Dat heb ik overwogen maar schatte de kans van slagen klein en heb me dus die moeite maar bespaard.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27880
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 okt 2016 18:56

You pay peanuts, you get monkeys.

Zeker als je koopt van een notoire ex-bedrieger.

bhanegraaf
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jun 2016 11:40

bhanegraaf 12 okt 2016 18:59

Bedrieger weet ik niet, maar het verschil tussen een goede en een slechte fm zit erin dat een goede fm achter zijn producten staat en de problemen desnoods zelf oplost en zich niet verschuilt achter de leverancier.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 12 okt 2016 19:11

Fm <> dozenschuiver
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 12 okt 2016 19:18

bhanegraaf schreef:Bedrieger weet ik niet, maar het verschil tussen een goede en een slechte fm zit erin dat een goede fm achter zijn producten staat en de problemen desnoods zelf oplost en zich niet verschuilt achter de leverancier.
Dit is dus een SLECHTE fm:

Wat ik zeg:
Zorro schreef:Dus je laat je eventueel ten onrechte de claim aannaaien dat de de vervuiling in de body de oorzaak was voor de speling vanwege gebrekkig onderhoud na 11 maanden en dan ten tweede dat je FM/Campa een 10 speed body monteert terwijl het een 11 speed body betrof?

Ik zou voor minder geen genoegen moeten nemen en eisen dat je FM alles zonder kosten herstelt. Je FM vogelt het dan maar verder uit met Campa.
Aannaaien die fm en hem laten werken waar hij via Campa voor betaald wordt en dat is NIET om te zeggen dat die speling in die body veroorzaakt wordt door achterstallig onderhoudt (wat was goed onderhoud dan geweest?), een drogreden van je fm.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

bhanegraaf
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jun 2016 11:40

bhanegraaf 12 okt 2016 19:40

Ik heb me inderdaad wat gemakkelijk af laten wimpelen en had Bakker wat onder druk kunnen zetten om het goed op te lossen. Zoals gezegd, dit heb ik niet gedaan vanwege mijn inschatting dat de kans van slagen niet groot zou zijn. Gelukkig zijn er ook strijdbaardere klanten en die zorgen ervoor dat de fm's wel hun best blijven doen.

Plaats reactie