Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Klassieke / neutrale racekledij, waar te koop?

Serge du Temps
Forum-lid

Gebruikersavatar Serge du Temps 14 aug 2014 16:47

Afgelopen week tijdens een avondritje mijn Torm longsleeve weer aangehad. Blijft een topshirt!

r600
Forum-lid

Gebruikersavatar r600 16 aug 2014 06:20

Serge du Temps schreef:Afgelopen week tijdens een avondritje mijn Torm longsleeve weer aangehad. Blijft een topshirt!
+1, zelfde ervaring

hubert d
Forum-lid

hubert d 05 sep 2014 11:57

Even mijn ervaringen met http://isadoreapparel.com/ weer neerzetten.
Ik had een jersey, maar na een ongelukkig schuivertje was de mouw daarvan gerafeld en het achterzakje zaten wat gaatjes in (door mijn horloge wat in het zakje zat).
Een mailtje naar de repair afdeling en ik mocht mijn shirt opsturen voor een gratis reparatie.
Dit was inmiddels een aantal weken geleden, maar vanochtend kreeg ik een mailtje dat de reparatie wat lastiger was als gedacht en dat ik daarom gratis een nieuw shirt kreeg. (korting op een nieuw shirt had ik logischer gevonden)
Dit is natuurlijk buitengewone goede service en had ik nooit verwacht. Ik ben er wel blij mee, want ik had het shirt pas een keer of vier aangehad en vond het een geweldig fijn shirt.

Inmiddels ook de Bib een aantal keer getest, ook die is van superkwaliteit met een hele fijne, eigenlijk onopvallende zeem. Beenwarmers en diverse sokken bevalen me ook erg goed en het is allemaal erg mooi spul. (nee, ik heb geen aandelen, maar ben een erg tevreden gebruiker)

Verzenden tot nog toe ieder keer met drie dagen binnen vanuit Slowakije (dinsdag-vrijdag, woensdag-zaterdag).

meuk
Forum-lid

meuk 05 sep 2014 17:41

Ben ook heel tevreden met mijn Isadore kleding. Al eerder gemeld: bib heel erg lekker, niet heel dik, maar wel heel comfortabel, ook op langere tochten. Zelfs lekkerder dan mij Assos die een stuk dikker is. Shirt ook nog steeds mooi na alle wasbeurten.

Enige mindere vind ik de dikte van de sokken bij de tenen. Dit gaat irriteren bij mij tijdens het fietsen. Ik heb ze hierover gemaild en er komen dunnere sokken voor 2015. Voor de rest dus niets dan lof.

nr071
Forum-lid

nr071 06 sep 2014 00:19

Dat is dus een kwestie van voorkeur. Ik vind die dikkere sokken zalig. Eveneens erg tevreden over de shirts. De jersey met lange mouwen is een van mn favoriete shirts.

Ik ga zeker de bib nog proberen. Ik hoop dat ze een 3/4 voor mannekes uitbrengen.

stansfield
Forum-lid

stansfield 15 sep 2014 20:55

Ik zoek nog een neutraal jasje wat ik opgevouwen mee kan nemen en voor de koude ochtenden of koudere avonden snel en makkelijk aan kan trekken. Natuurlijk kijk ik dan altijd eerst even op de site van rapha. Daar kwam ik deze tegen:

http://www.rapha.cc/nl/nl/shop/classic- ... duct/STJ11

Weet iemand vergelijkbare jasjes die max 100 euro zijn. Maar wel redelijk neutrale kleuren hebben?

bluv107
Forum-lid

bluv107 16 sep 2014 13:26

Ik kijk voor Rapha-spullen altijd eerst op ebay.co.uk. Ook tweedehands nog top en net die dure kop er af (als het lukt). Heb zo het een en ander aan moois bijeen vergaard (en ook weer verkocht, dat kun je beter doen dan op MP zetten).
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

knutmo
Forum-lid

knutmo 16 sep 2014 21:52

bluv107 schreef:Ik kijk voor Rapha-spullen altijd eerst op ebay.co.uk. Ook tweedehands nog top en net die dure kop er af (als het lukt). Heb zo het een en ander aan moois bijeen vergaard (en ook weer verkocht, dat kun je beter doen dan op MP zetten).
Ik ben helemaal voor hergebruik waar mogelijk, maar ik ga mijn zaakje echt niet in een gebruikte zeem leggen. Yuck. En een shirt waar een of andere Brit in heeft gezweet hoef ik ook niet.

jwkeij
Forum-lid

jwkeij 16 sep 2014 22:55

Shirtje kan nog wel, maar het idee een gebruikte koersbroek te kopen staat mij ook niet aan, nee.

@wielracer; lonewolfcycling ziet er goed uit!
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander

bluv107
Forum-lid

bluv107 17 sep 2014 13:28

knutmo schreef:Ik ben helemaal voor hergebruik waar mogelijk, maar ik ga mijn zaakje echt niet in een gebruikte zeem leggen. Yuck. En een shirt waar een of andere Brit in heeft gezweet hoef ik ook niet.
Tja, even wassen - wat de Brit hopelijk ook heeft gedaan - en ik heb geen last meer van het idee... Heb zo de 3/4 broek gekocht voor de helft vd prijs en dat ding ziet er uit als nieuw. En met shirtjes heb ik er al helemaal geen probleem mee. Maar dat moet ieder voor zich bepalen. :mrgreen:
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

stansfield
Forum-lid

stansfield 17 sep 2014 15:36

Ik ben ook niet zo van tweedehands.

Dus iemand nog goede tips voor een jasje wat lekker is voor de koude terugrit maar wel goed ademend is en toch heel klein opvouwbaar. Bij voorkeur in zo'n klein tasje wat je ook bij veel regenjasjes ziet.
Liefst beetje neutrale jasje.

Plaats reactie