Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Welke fietssokken dragen jullie?

Hoge of lage fietssokken?

Hoge Fietssokken
203
44%
Lage Fietssokken
262
56%
 
Totaal aantal stemmen: 465

Svinckx
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 aug 2013 10:37

Svinckx 07 jun 2014 16:17

iceman2 schreef:
Svinckx schreef:
iceman2 schreef:In de aanbieding voor 5 Eu/paar, kon ik niet laten liggen ;-D

Afbeelding

Waar heb je die gevonden ??
Bij Van Eyck. (Belgie), hebben ook online shop.
+ nog eens 10% korting van de wielerbond ;)
De kans dat ik het mis heb is als een dubbeltje op zijn kantje.

Cobbles-eater
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 mei 2014 22:18

Cobbles-eater 09 jun 2014 10:31

Ik heb de laatste tijd een collectie van enkele tientallen paren kousen bij elkaar 'gespaard'. Eigenlijk een mix van hoge, lage en middelhoge. Maar de middelhoge overheersen flink.

Men laatste 2 aanwinsten:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
bnijssen
Forum-lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jul 2013 13:06

Gebruikersavatar bnijssen 14 jun 2014 12:56

Toch vraag ik me een beetje af of het nu echt 'verschil' maakt: specifieke fietssokken. Ik rijd nu meestal met normale of hardloopsokken. Ga ik echt verschil merken wanneer ik dedicated fietssokken ga dragen?
De eerste prijsvergelijker voor online fiets-shops: DonBidon.nl

Gebruikersavatar
Globeskater1983
Forum-lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 18 apr 2013 13:23

Gebruikersavatar Globeskater1983 14 jun 2014 14:15

Ik ben helemaal weg van de Lidl sokken merk crivit, voordeel tov gewone sokken is dat ik minder last heb van broeierige zweetvoeten.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6106
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 14 jun 2014 16:58

bnijssen schreef:Toch vraag ik me een beetje af of het nu echt 'verschil' maakt: specifieke fietssokken. Ik rijd nu meestal met normale of hardloopsokken. Ga ik echt verschil merken wanneer ik dedicated fietssokken ga dragen?
Qua snelheid ga je geen verschil merken. Van sokken ga je niet harder of langzamer fietsen. Maar wielrenners zijn ijdele mensen die niet gezien willen worden met voetbalsokken op de fiets. Dat staat gewoon niet. Korte witte sokjes die net over de enkel vallen, dat is toch het mooist 8-)
Live fast; die young. mijn blog

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 14 jun 2014 19:07

In combinatie met rode Chain schoenen.

Afbeelding
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 541
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 03 jul 2014 11:34

Voor hardlopen gebruikte ik de Lotto enkelsokken dit zijn elastische sokken met een verdikking in de hak. Aan de bovenkant van de voet is het een dunnere stof voor een goede ventilatie. Niks poespas qua kleur,motiefjes what so ever. Simpel wit en deze bevallen me zover prima, dat ik die ook gebruik voor het fietsen.
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4640
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 04 jul 2014 10:28

rob74 schreef:
bnijssen schreef:Toch vraag ik me een beetje af of het nu echt 'verschil' maakt: specifieke fietssokken. Ik rijd nu meestal met normale of hardloopsokken. Ga ik echt verschil merken wanneer ik dedicated fietssokken ga dragen?
Qua snelheid ga je geen verschil merken. Van sokken ga je niet harder of langzamer fietsen. Maar wielrenners zijn ijdele mensen die niet gezien willen worden met voetbalsokken op de fiets. Dat staat gewoon niet. Korte witte sokjes die net over de enkel vallen, dat is toch het mooist 8-)
Toch zie ik ook vaak wel de (voetbal) knie kousen. Alleen zijn dat dan compressie kousen. Ik zal daar zelf ook wel aan beginnen als ik een kwart triathlon mee ga doen, daar hebben die namelijk wel nut.
Voor het gewone fietsen zweer ik toch nog altijd bij mijn defeet sokken. Deze gaan gewoon het langste mee bij mij.

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 04 jul 2014 10:35

rob74 schreef:
bnijssen schreef:Toch vraag ik me een beetje af of het nu echt 'verschil' maakt: specifieke fietssokken. Ik rijd nu meestal met normale of hardloopsokken. Ga ik echt verschil merken wanneer ik dedicated fietssokken ga dragen?
Qua snelheid ga je geen verschil merken. Van sokken ga je niet harder of langzamer fietsen. Maar wielrenners zijn ijdele mensen die niet gezien willen worden met voetbalsokken op de fiets. Dat staat gewoon niet. Korte witte sokjes die net over de enkel vallen, dat is toch het mooist 8-)
Dat vind jij wellicht het mooist. Ik zweer bij zo hoog mogelijk, zo strak mogelijke en zo gestyleerd mogelijk. Mijn lievelingssokken:

Afbeelding

Cobbles-eater
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 mei 2014 22:18

Cobbles-eater 04 jul 2014 10:44

Gerboon schreef:
rob74 schreef:
bnijssen schreef:Toch vraag ik me een beetje af of het nu echt 'verschil' maakt: specifieke fietssokken. Ik rijd nu meestal met normale of hardloopsokken. Ga ik echt verschil merken wanneer ik dedicated fietssokken ga dragen?
Qua snelheid ga je geen verschil merken. Van sokken ga je niet harder of langzamer fietsen. Maar wielrenners zijn ijdele mensen die niet gezien willen worden met voetbalsokken op de fiets. Dat staat gewoon niet. Korte witte sokjes die net over de enkel vallen, dat is toch het mooist 8-)
Dat vind jij wellicht het mooist. Ik zweer bij zo hoog mogelijk, zo strak mogelijke en zo gestyleerd mogelijk. Mijn lievelingssokken:

Afbeelding
Welke sokken zijn dit? Vind ze wel iets hebben :)

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 04 jul 2014 10:47

Sockeloen Aero: http://www.sockeloen.nl/sockeloen-aero-zwart.html
Met 15 euro per paar wel prijzig.

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 04 jul 2014 11:14

In Nederland is dat nog wel te doen omdat het daar weinig zonnig is, maar hier in Spanje rij ik echt niet met hoge sokken rond. Het is nu al een "probleem" met verschillende kleuren op het strand... als daar ook nog eens witte voeten tot halfweg het scheenbeen bij moeten ziet het er helemaal niet uit....

Plaats reactie