Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2016

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 06 mei 2016 23:37

Zet de winnaar trouwens niet ook nog op een hele reeks truien een handtekening voor oa de sponsoren?
Of is dat alleen in de tour?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 07 mei 2016 07:55

Nee dat doen ze inderdaad direct na de podiumceremonie. Zelf krijgen ze er slechts 2 per dag meen ik.

Grootste uitdaging voor de ploegen is overigens om het tijdritpak passend te maken.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 07 mei 2016 07:56

chrissiewizzie schreef:+1. En een leuk extraatje om morgenochtend hier in Arnhem Tom in het roze te zien.
Ik ga ook even op de markt kijken op de fiets er heen outfit geheel wit :lol: met de italiaanse kleuren :winkthumb:
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 mei 2016 08:23

Ik ben verre van een chauvinist. Maar als de Giro dan toch in Nederland is dan is het wel erg leuk dat de mensen vandaag TD in het roze rond zien rijden. Ik maak er zelf een trainingsritje van. Kleine 200km

Even een ontbijtje en het nieuws.

Garmin ingesteld:
Afbeelding

Nieuw SD kaartje :mrgreen:

Allemaal een mooie Giro dag en kom maar op met al die foto's van langs het parcours!

pizzi
Forum-lid

pizzi 07 mei 2016 08:29

IJsselstein represent!

Had ook graag gaan kijken, maar moet vanmiddag koersen. In Zeeland.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 07 mei 2016 08:54

@gg dat wordt strak opvouwen om in de SD sleuf te passen ;-)
Less is bore

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 07 mei 2016 09:04

Vanmorgen fietsen en vanmiddag ook maar weer die kant op met de kindjes. De planning was om alleen gisteren te gaan en de rest vanuit de zetel te bekijken, maar met deze Italiaanse omstandigheden blijf je ook niet thuis..

Dat lijkt verdacht veel op mijn routeplanner G :lol:

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 07 mei 2016 10:15

Gisteren naar Apeldoorn gefietst om een beetje sfeer te proeven bij de start. Gewacht tot de eerste renners waren vertrokken en toen ook zelf weer op de fiets gestapt.
Afbeelding
Omnisport Apeldoorn

Afbeelding
ingang voor de renners.

Afbeelding
uitrit voor de renners.

Afbeelding
mijn eigen fietsje :)

Afbeelding
Herman de schermman.

Afbeelding
Aandacht voor detail

Afbeelding
@Tinkoff

Afbeelding
Laagvliegend monster

Afbeelding
Mooie kleurstelling bij FDJ

louise
Forum-lid
Contact

louise 07 mei 2016 12:36

Ik heb ook een heel leuke dag gehad in Apeldoorn gister. Heerlijk, die zon, en om de minuut een wielrenner die voorbijkomt is precies vaak genoeg om geboeid te blijven - de tijd vloog voorbij.

Ik was de laatste tijd een paar keer naar voetbal gegaan, o.a. naar de bekerfinale, en in contrast daarmee is zo'n wielerwedstrijd zo'n verademing, dat wist ik ook wel, maar het viel me weer extra op. Iedereen juicht voor iedereen, iedereen ouwehoert met iedereen, het is hartstikke gemoedelijk, geen vuurwerk, spreekkoren en andere ongein - heerlijk.

(Enne: zo'n Garmin als hierboven, zo'n wit schermpje met blauwe lettertjes, die doet het bij mij ook nog altijd heel goed. Maar wij waren met de trein.)

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

bmiller
Forum-lid

bmiller 07 mei 2016 19:16

Vanmorgen een hele leuke ochtend in Arnhem gehad. Wat een weer en de sfeer was top.
Heerlijk om na alle drukte op een terras rustig af te sluiten.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 07 mei 2016 21:46

Vandaag richting Nijmegen gefietst om bij de finish van de Giro te kijken.
Onderweg kruiste ik een aantal keren het parcours waar de renners ofwel net voorbij waren of met een half uur voorbij zouden komen.

Sfeer onderweg was overal erg gezellig! Zelfs naar mij als wielertoerist werd aardig gedaan. :winkthumb:
Tijdje vlak in de buurt van de finish gestaan maar doordat ik laat aankwam waren alle plaatsen al vergeven en bierdrinkende en patat etende toeschouwers. :lol:
Nog even bij de bussen van de teams gekeken om me daar te verbazen welk een geweldig marketingmoment de teams daar stuk voor stuk laten liggen, zal wel een reden hebben.

Het enige minpuntje was dat ik bij Nijmegen plots uit moest wijken voor een motoragent die besloot zijn motor midden op het fietspad stil te zetten om een bord om te draaien.
Ik dacht eigenlijk dat die dingen(motorrijders) alleen in de cours gevaarlijk waren.

Op de terugweg kwam ik, mede doordat ik Nijmegen verkeerd uitreed (N.W. ipv Z.W.), nog over delen van het parcours waar nog lekker doorgefeest werd in roze feesttenue.
Al met al denk ik dat veel mensen vandaag mede door het lekkere weer genoten hebben van de Giro.

Doordat ik de verkeerde route pakte, onderweg weer eens tekort gegeten en gedronken had was ik op zo'n 25 km van huis compleet naar de vaantjes.
Al met al een leuke fietsdag met de Giro als kers op de taart.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 07 mei 2016 22:11

Had je bij de finish toch maar even een patatje en een biertje achterover geslagen :mrgreen: .
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie