Parijs-Brest 2015
Ik zal wel zwaaien als je me voorbij rijdt Wat voor kleur is de fiets geworden?
Ik begin het inmiddels wel superspannend te vinden. Waar begin ik aan? Maar volgens mij moet het een hele bijzondere ervaring worden.
Ik begin het inmiddels wel superspannend te vinden. Waar begin ik aan? Maar volgens mij moet het een hele bijzondere ervaring worden.
Parijs-Brest-Parijs 2023
Monique,
Dat zwaaien zal wel meevallen, toch? Wij rijden niet zo verschillend, qua snelheid.
Het wordt inderdaad wel steeds spannender. Voor mij de eerste keer deze super tocht. Dus ook een beetje aan het "zoeken" naar de beste tips. Maar ik denk dat we met onze voorbereiding en een redelijk gezond verstand een heel eind komen. De tijd zal het leren.
Hier mijn randonneur:
Dat zwaaien zal wel meevallen, toch? Wij rijden niet zo verschillend, qua snelheid.
Het wordt inderdaad wel steeds spannender. Voor mij de eerste keer deze super tocht. Dus ook een beetje aan het "zoeken" naar de beste tips. Maar ik denk dat we met onze voorbereiding en een redelijk gezond verstand een heel eind komen. De tijd zal het leren.
Hier mijn randonneur:
-
- Forum-lid
Da's een heel mooie fiets!
Ik heb zelf een SON in mijn voorwiel gespaakt. De koplamp is een B+M Lumotec IQ2 met USB aansluiting. De lamp geeft echt een bak licht. Dat is al getest in de afgelopen nacht tochten. Ook zit er een kleine accu in de koplamp zodat deze minimaal 15 minuten aanblijft als je stilstaat. Erg handig.
Bovendien kan je met een druk op de stuurschakelaar ( zit nu op de stuurpen ) extra groot licht aanzetten. Op de stuurschakelaar zit ook nog een kabel, zodat je al je apparaten kan opladen. Dus mijn Garmin, iPod en iPhone kan ik met de juiste USB verlopen onderweg opladen.
Achter twee LED lampjes.
Daar ligt het allemaal niet aan.
Bovendien kan je met een druk op de stuurschakelaar ( zit nu op de stuurpen ) extra groot licht aanzetten. Op de stuurschakelaar zit ook nog een kabel, zodat je al je apparaten kan opladen. Dus mijn Garmin, iPod en iPhone kan ik met de juiste USB verlopen onderweg opladen.
Achter twee LED lampjes.
Daar ligt het allemaal niet aan.
Echt mooie fiets; zeer functioneel.
Alleen voor meer comfort zou ik je shifters omhoog zetten en in een paar stappen je zadel recht zetten !! (ik had zelf ook eerst mijn zadel net zoals jij ...... nu bij na recht fietst beter en staat mooier )
Alleen voor meer comfort zou ik je shifters omhoog zetten en in een paar stappen je zadel recht zetten !! (ik had zelf ook eerst mijn zadel net zoals jij ...... nu bij na recht fietst beter en staat mooier )
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Bedankt voor het compliment. Misschien na PBP wat sleutelen aan de positie. Maar ik wil nu 2 weken voor PBP niet teveel aan mijn houding veranderen. Dat zal vast en zeker verkeerd vallen. Ik heb wel mijn zadel iets rechter gezet en dat voel je wel. Je glijdt een klein beetje naar voren. Maar het kan net.
Op de site van PBP hebben ze 15 etappes. Maar ik zou graag 1 file willen hebben. Ik heb in BaseCamp gekeken, maar kreeg het niet voor elkaar.
Is er iemand die de volledige .gpx route van PBP 2015 heeft ?
Op de site van PBP hebben ze 15 etappes. Maar ik zou graag 1 file willen hebben. Ik heb in BaseCamp gekeken, maar kreeg het niet voor elkaar.
Is er iemand die de volledige .gpx route van PBP 2015 heeft ?
In basecamp kan je tracks samenvoegen en kan je de track makkelijk in elkaar plakken. Zelf heb ik hem in 2 tracks geplakt, heen en terug. Er zitten vaak maar kleine verschillen in de heen en terug route en dat voorkomt door elkaar lopende lijntjes..
Parijs-Brest-Parijs 2023
Niet doen de 1 file. De heen en terugweg is op diverse plekken verschillend. Ik heb het sterke vermoeden dat 1 of mischien zelfs alle 2 de geheime controles op een van die stukjes ligt die je wel de ene kant maar niet de andere kant doet. Mis je die geheime controle dan kun je je PBP vergeten. Dus minimaal 2 tracks, eentje voor de heenweg en eentje voor de terugweg.
Het is uiteindelijk gelukt. Ik heb een heen en terug track gemaakt. Ik moest de sporen nog in de juiste volgorde zetten. De afstanden kloppen wel per spoor. Maar de hoogtemeters spoor heen zijn 10151 meter en de hoogtemeters spoor terug is 10004 meter.monique70 schreef:In basecamp kan je tracks samenvoegen en kan je de track makkelijk in elkaar plakken. Zelf heb ik hem in 2 tracks geplakt, heen en terug. Er zitten vaak maar kleine verschillen in de heen en terug route en dat voorkomt door elkaar lopende lijntjes..
Als ik alle hoogtemeters optel bij de online route per track kom ik op ongeveer 13000 meter. Dus ergens zit er een verschil.
Wat geven jouw hoogtemeters in BaseCamp, Monique ?
PS De Garmin is toch eigenlijk niet persé nodig ? Volgens de regels "The out and back ways are marked by arrows of different colours."
Weet je zeker dat je met een track van 600km wilt fietsen? Hij heeft dan echt meer tijd nodig om de boel te tekenen en te positioneren (mijn 800). Ik splits de tracks zelf op in stukken van rond de 200km (ergens ter hoogte van een controlepost) met wat overlap ervoor en erna voor het geval dat je vergeet de nieuwe track te laden.
Als je gaat opnemen vergeet ook niet om de file na een uur of 10 te resetten en een nieuwe opname te starten. Anders loopt de boel absoluut zeker vast ergens tussen het 12é en 20é uur. Daar kwam ik de 1é keer pas uit na een volledige reset en toen waren natuurlijk alle routes/files weg.... Doe je het consequent na 10 uur, is er geen probleem. Thuis gewoon weer achter elkaar plakken en je hebt 1 rit.
Als je gaat opnemen vergeet ook niet om de file na een uur of 10 te resetten en een nieuwe opname te starten. Anders loopt de boel absoluut zeker vast ergens tussen het 12é en 20é uur. Daar kwam ik de 1é keer pas uit na een volledige reset en toen waren natuurlijk alle routes/files weg.... Doe je het consequent na 10 uur, is er geen probleem. Thuis gewoon weer achter elkaar plakken en je hebt 1 rit.
Mijn trainingen op bikeplanner.com