Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2015

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 29 aug 2015 18:47

Op Youtube staat ook nog niet veel maar dit is al wel de moeite
https://www.youtube.com/watch?v=Gtm2tXuOFZ8

NoChain
Forum-lid

NoChain 29 aug 2015 18:50

Het is wel duidelijk dat het de shimano moto was, waarom stopt je anders 20m verder en ga je vanachter een paal wat staan gluren???
Zie het blauwe mannetje achter die witte paal staan.

Afbeelding

rondje
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar rondje 29 aug 2015 18:51

Het lijkt er daar wel op dat de fiets rond 0:11 nog wat wordt meegenomen door die blauwe motor. Fiets valt wel erg ver weg van Sagan zonder dat hij een schuiver (het is eerder een koprol) maakt.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 29 aug 2015 18:58

NoChain schreef:Het is wel duidelijk dat het de shimano moto was, waarom stopt je anders 20m verder en ga je vanachter een paal wat staan gluren???
Zie het blauwe mannetje achter die witte paal staan.
Dat bedoel ik dus met die speculatie. Ten eerste staat er niemand ergens achter een paal te gluren op de foto. Vanuit de positie van de camera staat iedereen voor die paal.

Ten tweede zien we de val niet daadwerkelijk gebeuren.

Ik ben het wel met je eens dat het erg aannemelijk is dat 1 van die motoren Sagan zijn val heeft veroorzaakt (waarom zou Sagan anders tegen die motor aantrappen of hij moet wel erg onder de adrenaline hebben gezeten...doping!! :lol: ;) )
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

rondje
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar rondje 29 aug 2015 19:01

Zorro schreef:
Dat bedoel ik dus met die speculatie. Ten eerste staat er niemand ergens achter een paal te gluren op de foto. Vanuit de positie van de camera staat iedereen voor die paal.

Ik ben het wel met je eens dat het erg aannemelijk is dat 1 van die motoren Sagan zijn val heeft veroorzaakt (waarom zou Sagan anders tegen die motor aantrappen of hij moet wel erg onder de adrenaline hebben gezeten...doping!! :lol: ;) )
Er staat wel degelijk iemand van Shimano achter de paal (verderop bij het stoplicht).

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 29 aug 2015 19:06

Het is bevestigd dat een motorrijder hem onderuit reed. Waarschijnlijk van de organisatie, maar of dat een Shimano motor was, heb ik nog niet kunnen achterhalen. Die had ook kunnen stoppen om te zien of hij moet helpen. Daarvoor rijden ze immers mee.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 29 aug 2015 19:09

rondje schreef:
Zorro schreef:

Er staat wel degelijk iemand van Shimano achter de paal (verderop bij het stoplicht).
Mijn excuses. Jij en NoChain hebben gelijk en ik keek te veel met tunnelvisie. Idd, daar bij dat verboden in te rijden bord zie je een blauw jack achter een paal en tevens ligt daar een (?) motor op de grond.
U2-11 O'Clock Tick Tock

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 29 aug 2015 19:15

Da's de spiegel van de auto. Of kijk je ergens anders naar?

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 29 aug 2015 19:18

Direct links van die spiegel (en net iets recht van dat verboden in te rijden bord paaltje maar links van de gele streep) lijkt toch ook iets op de weg te liggen. Moeilijk te zien wat.
U2-11 O'Clock Tick Tock

NoChain
Forum-lid

NoChain 29 aug 2015 19:24

In het filmpje zie je in een flits dat er een moto op die plek naar de kant gaat, dat was mij in de live-uitzending (om één of andere reden) meteen opgevallen. Gevallen is ie dus niet.

Die man heeft dat ook niet expres gedaan natuurlijk, de vraag is waarom zo iemand op 10km van de meet nog een peloton voorbij moet? Er rijden gewoon teveel moto's waarvan de helft er niet eens zou moeten zijn.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 29 aug 2015 20:05

Past wel beetje in het rijtje van dit jaar....
Alleen het aanrijden van GvA in koppositie was logisch: die hoort niet te winnen maar 2e te worden ;)
Less is bore

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 29 aug 2015 20:07

Dat had idd veel slechter af kunnen lopen voor Sagan met die snelheid daar...
http://www.ciclismoafondo.es/galerias/f ... ad814a.jpg

Val maar net langs die stoeprand zo te zien. Heeft wel netjes doorgerold. Wel een grote schaafwond op zijn derrière. Zijn reactie is wel te verklaren denk ik, zeker met al die adrenaline in zijn lijf...

Wel typisch dat er snel een motor met fotograaf klaar staat om het gevolg te fotograferen... :roll:

Plaats reactie