Ik heb gegoogled, maar kan nergens vinden wat een UHR fiets is.Jeefp schreef:Ik heb gisteren vergunning Posbank gekocht 12.00 euro.
Maar mogen hier niet mee op de UHR fietsen.
Mountainbikers Heuvelrug hebben vergunning nodig
Ach, heb ik net twee weken geleden voor 7,50 een vignet voor de laatste 2,5 maand van 2015 gekocht ...MTB Heuvelrug schreef:Het vergunningsvignet voor 2016 is vanaf deze week beschikbaar. Het is de rest van het jaar geldig plus het gehele jaar 2016. De prijs is en blijft 7,50.
Maar weer wel op een tweetal aantal andere Natuurmonumenten routes zoals de Montferlandroute en de Loonse en Drunense duinen.Jeefp schreef:Ik heb gisteren vergunning Posbank gekocht 12.00 euro.
Maar mogen hier niet mee op de UHR fietsen.
https://www.natuurmonumenten.nl/routes/ ... vergunning
Eea zal ermee te maken hebben dat de route over de Utrechtse Heuvelrug door terrein van meerdere "natuur"beheerders gaat.
-
- Forum-lid
- Contact
Ooit zal er wel een nationale mtb-pas komen, zoals er ook een nationale vis-pas is, maar nu nog niet. Wat Nm kan en doet, is niet te vergelijken met wat wij doen en kunnen.
Met de huidige regeling kunnen we garanderen dat elke euro die jullie aan opbrengsten binnen brengen, besteed wordt aan de routes, omdat de lijnen heel kort zijn.
Als er een landelijke organisatie komt, worden die lijnen veel langer. En bovendien moet de directeur, zijn secretaresse, zijn hoofd PZ en zijn hele organisatie ook uit die opbrengsten betaald worden incl z'n Volvo. En je krijgt te maken met een oeverloze discussie over wie welk deel van welk geld krijgt.
Een landelijk vignet is voorlopig te ver en is ook een schijnoplossing voor een heel klein probleem: dat je al gebruiker een vignet moet kopen voor elk van de twee bike parken.
Met de huidige regeling kunnen we garanderen dat elke euro die jullie aan opbrengsten binnen brengen, besteed wordt aan de routes, omdat de lijnen heel kort zijn.
Als er een landelijke organisatie komt, worden die lijnen veel langer. En bovendien moet de directeur, zijn secretaresse, zijn hoofd PZ en zijn hele organisatie ook uit die opbrengsten betaald worden incl z'n Volvo. En je krijgt te maken met een oeverloze discussie over wie welk deel van welk geld krijgt.
Een landelijk vignet is voorlopig te ver en is ook een schijnoplossing voor een heel klein probleem: dat je al gebruiker een vignet moet kopen voor elk van de twee bike parken.
Laatst gewijzigd door MTB Heuvelrug op 24 nov 2015 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
link: Website
dat denk ik ook.
nog iets verder off-topic, maar dit is wat nm claimt te doen voor die 12,-
http://www.velozine.nl/2015/11/05/natuu ... n-duurder/
nog iets verder off-topic, maar dit is wat nm claimt te doen voor die 12,-
http://www.velozine.nl/2015/11/05/natuu ... n-duurder/
-
- Forum-lid
- Contact
Ik ga er vanuit dat dit bericht geschrapt wordt door de forumdirectie wegens reclame voor een tijdschrift. Weet iemand waar je een present exemplaar kunt opvragen?
link: Website
Volgens mij wordt er op de Utrechtse Heuvelrug niet of nauwelijks gejaagd. En ook dieren waar niet op gejaagd wordt, kunnen verstoord worden. Dit terzijde, is een stapeling van flinke storingen voor dieren natuurlijk nog minder prettig. Onwenselijk gedrag vergoeilijken met het gegeven dat er nog meer ander soort onwenselijk gedrag is, is in mijn optiek niet constructief voor een vermindering van overlast.
Een dier wat omkomt op de weg heeft ook een andere kant: Een automobilist, motor, bromfietser of brommer. Hmmm, als zo'n dier dan omkomt, dan liever door een geweer als op mijn bumper.Jans schreef:Ik heb met dit soort berichten altijd wat moeite. Je wilt natuurlijk niet dat een dier dood gereden wordt, maar hoeveel wordt er niet afgeschoten omdat van al die dieren er veel te veel zijn?
Alleen jammer dat je dat niet voor het zeggen hebt. Hoeveel er op de Veluwe ook afgeschoten worden, ongelukken met auto's gebeuren toch nog steeds.dickw schreef:Een dier wat omkomt op de weg heeft ook een andere kant: Een automobilist, motor, bromfietser of brommer. Hmmm, als zo'n dier dan omkomt, dan liever door een geweer als op mijn bumper.