Dan zou ik toch even om je heen gaan kijken. UIt betrouwbare bron (maar was niet lang geleden ook in het nieuws) duikt een flink deel van de in Nederland gestolen Hybrides met Russische platen weer op als taxi in Moskou (dan is de benzineprijs niet de motivatie maar kennelijk wel het makkelijker krijgen van een vergunning). Wellicht bedoelde je dat elektrische auto's privé niet/nauwelijks in Rusland gekocht worden.Ik woon in Moskou waar 1 liter benzine 60 eurocent kost dus is er geen opkomst van elektrisch rijden,
fietshelm uit de gratie?
-
- Forum-lid HC
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Dat jij in moskou woont maakt mijn opmerking, in zijn algemeenheid maar voor Nederland in het bijzonder, niet minder relevant. Wel voor jouw specifieke situatie, maar niet voor dit nederlands/belgisch forum.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Heb ik ook gelezen, maar ik zie ze nietsharkman113 schreef: Dan zou ik toch even om je heen gaan kijken. UIt betrouwbare bron (maar was niet lang geleden ook in het nieuws) duikt een flink deel van de in Nederland gestolen Hybrides met Russische platen weer op als taxi in Moskou (dan is de benzineprijs niet de motivatie maar kennelijk wel het makkelijker krijgen van een vergunning). Wellicht bedoelde je dat elektrische auto's privé niet/nauwelijks in Rusland gekocht worden.
KloptMarkVeenstra schreef:Dat jij in moskou woont maakt mijn opmerking, in zijn algemeenheid maar voor Nederland in het bijzonder, niet minder relevant. Wel voor jouw specifieke situatie, maar niet voor dit nederlands/belgisch forum.
-
- Forum-lid
Grappig, deze discussie.
Misschien is het een generatie dingetje, maar wat ik toch vooral merk bij mijn leeftijdsgenoten (20-25) is dat de helm gewoon onderdeel is van de outfit en deze moet er vaak nog goed uit zien en bij de fiets passen ook.
Misschien uit ijdele motieven, maar toch veilig haha.
Misschien is het een generatie dingetje, maar wat ik toch vooral merk bij mijn leeftijdsgenoten (20-25) is dat de helm gewoon onderdeel is van de outfit en deze moet er vaak nog goed uit zien en bij de fiets passen ook.
Misschien uit ijdele motieven, maar toch veilig haha.
Dat vind ik dus ook het mooie ervan, je staat niet voor aap en bij een onverhoopte val zijn je hersenen echt een stuk beter beschermd tegen de enorme impact (natuurlijk lig je fysiek nog altijd in de kreukels helaas). Eigenlijk zou je op de stadsfiets gewoon ook een helm moeten dragen, daar denk ik niet eens over wegens de voor aap sta factor.
Volgens mij heb ik dit voorjaar al meer helmlozen gezien als geheel vorig jaar, mijn pletterpet blijft mooi op.
Volgens mij heb ik dit voorjaar al meer helmlozen gezien als geheel vorig jaar, mijn pletterpet blijft mooi op.
-
- Forum-lid
ButsmutsSieper schreef:...pletterpet...
Zouden de voorstanders van helmen deze ook dragen op een snor brommer als jullie eerlijk zijn?
Veel snorbrommers rijden tegen de 37km/uur (de rollerband-test maximum zonder boete), al rijden de meesten iets van rond de 30.
Bizar genoeg zie ik nooit een blauw nummerplaatje voorbij komen met een helm op, maar kom praktisch nooit iemand op een racefiets tegen in lycra zonder een helm op. Als jullie echt eerlijk zijn, zouden jullie op een snorbrommer een helm dragen?
Veel snorbrommers rijden tegen de 37km/uur (de rollerband-test maximum zonder boete), al rijden de meesten iets van rond de 30.
Bizar genoeg zie ik nooit een blauw nummerplaatje voorbij komen met een helm op, maar kom praktisch nooit iemand op een racefiets tegen in lycra zonder een helm op. Als jullie echt eerlijk zijn, zouden jullie op een snorbrommer een helm dragen?
Laatst gewijzigd door jbdv op 08 mei 2015 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC