Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon Clincher test mei nummer

Rob Kuijpers
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 jan 2013 15:24

Rob Kuijpers 24 okt 2015 17:44

bw75 schreef:Even een andere vraag:

Hoe zit het met Mavic Cosmic Carbons SLE wielen qua veiligheid bij het dalen? Zijn er mensen die er veel ervaring mee hebben?
Ik heb er afgelopen zomer mee in de Franse bergen gefietst. Geen enkel probleem. Ook ik was benieuw hoe ze zouden standhouden. Zeker bij lange afdalingen. Maar helemaak geen slijtage op wat dan ook. Ik denk dat de truc in ht remmen zit. Niet slepend remmen, maar staccato en dan wisselen tussen voor en achter. Niets aan het handje. En qua hoogte ook totaal geen probleem.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 okt 2015 11:40

Hoe wil je met je achterrem er snelheid uit remmen? Dat zal je toch echt met je voorrem moeten doen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
paul1
Forum-lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 30 mei 2010 20:50

Gebruikersavatar paul1 26 okt 2015 22:05

Heb net de test gelezen. Als je de beoordelingen ziet van deze gerenomeerde merken, moet je wel gek zijn om veel geld uit te geven voor fullcarbonwielen.

Gebruikersavatar
paul1
Forum-lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 30 mei 2010 20:50

Gebruikersavatar paul1 27 okt 2015 18:18

Sta op het punt om een setje Fulcrum Racing Quattro fullcarbon 40 mm. ( 2016) aan te schaffen. Moet ik me terugtrekken ? Uitvoering ; clincher/velgrem. Set is ook te verkrijgen in disc-uitvoering.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28174
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 okt 2015 19:12

Waarom zou je je terugtrekken? De wielen van Campa (en dus ook Fulcrum) waren zo ongeveer de enige die de test in Fiets overleefden. En zeg nu zelf, dat testprotocol was ook wel érg lomp. In de praktijk kom je dergelijke condities niet tegen.

Zelf al duizenden kilometers door de heuvels/hooggebergte gemaakt met FCC, ook bij zeer hoge temperaturen, zonder enig probleem. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik met 72-74 kg niet de zwaarste ben, dat ik nooit slepend rem en dat ik redelijk kan dalen.

Ik rijd gewoon met FCC in de bergen, dat zijn voor mij de mooiste ritjes en dan wil ik ook met m'n mooiste materiaal rijden. Als ze daar niet tegen kunnen, wat zijn het dan voor wielen... :roll:

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 27 okt 2015 19:20

paul1 schreef:Sta op het punt om een setje Fulcrum Racing Quattro fullcarbon 40 mm. ( 2016) aan te schaffen. Moet ik me terugtrekken ? Uitvoering ; clincher/velgrem. Set is ook te verkrijgen in disc-uitvoering.
Campagnolo bora's (zelfde fabriek) kwamen goed uit de test, een grote buil zul je je hier dus zeker niet aan vallen.
Laatst gewijzigd door monsieurpinot op 28 okt 2015 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
paul1
Forum-lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 30 mei 2010 20:50

Gebruikersavatar paul1 27 okt 2015 20:53

Ben ook 72/74 kg. Dus er is hoop !!

jwpcycle
Forum-lid
Berichten: 442
Lid geworden op: 04 mei 2011 23:17
Locatie: Gennep

jwpcycle 27 okt 2015 22:27

Afgelopen zomer een weekje in Bormio gefietst.
Wij zaten in het funivia hotel, ik kwam daar met mijn Reynolds Assaults SLG fcc wielen.
De eigenaar van het hotel rade mijn af daarmee te fietsen aldaar, hij nam mijn mee naar een hok waar zeker 10 fcc wielen hongen van allerhande gerenomeerde merken en allen door de hitte kapot geremd, en dat waren nog niet eens alle wielen.
Dat heeft mijn toch wel enigzins aan het denken gezet en mijn ertoe bewogen om voortaan met alu remrand het hooggebergte in te gaan.
Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening, maar na het zien van al die stukgereden velgen neem ik het risico niet meer.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 27 okt 2015 22:29

er was vorig jaar een heel topic hierover n.a.v. @53x11 die zich hardop afvroeg of ie de transalp met fcc (assaults volgens mij) moest gaan rijden, zal eens zoeken of ik 'm kan vinden

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28174
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 okt 2015 22:42

Verhaal van die gesmolten wielen verbaast me niks. 9 van de 10 fietsers kan niet dalen. 9 van de fietsers heeft overgewicht.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9268
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 27 okt 2015 22:44

Klopt! Geen idee waar dat topic is. Ik heb de transAlp uiteindelijk niet met de carbon wielen gereden (al had dat achteraf gezien prima gekund). De reden om toch voor alu te kiezen was vooral dat ik vooraf de omstandigheden niet goed genoeg kon inschatten en het zekere voor het onzekere verkoos.
Op vakantie in Oostenrijk een maand later heb ik wel de carbon hoepels meegenomen. Daar probleemloos mee gedaald, ook steile, bochtige afdalingen waar veel geremd moest worden.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 27 okt 2015 22:52

53x11 schreef:Klopt! Geen idee waar dat topic is. Ik heb de transAlp uiteindelijk niet met de carbon wielen gereden (al had dat achteraf gezien prima gekund). De reden om toch voor alu te kiezen was vooral dat ik vooraf de omstandigheden niet goed genoeg kon inschatten en het zekere voor het onzekere verkoos.
Op vakantie in Oostenrijk een maand later heb ik wel de carbon hoepels meegenomen. Daar probleemloos mee gedaald, ook steile, bochtige afdalingen waar veel geremd moest worden.

gevonden:
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... t=transalp

Plaats reactie