Pagina 9 van 22
Re: Tacx NEO Smart turbo trainer
Geplaatst: 10 okt 2016 20:39
door dipesh
Ik heb juist een Tacx T2800 Neo Smart gekocht.
Ik had een vraag
Als je berg af gaat hoe kan je dan remmen
Mvg Dirk
Re: Tacx NEO Smart turbo trainer
Geplaatst: 10 okt 2016 22:19
door raven14
Niet.
Re: Tacx NEO Smart turbo trainer
Geplaatst: 17 okt 2016 11:40
door jawie
Weet iemand of een fiets met lange slag achterderailleur (+ triple) nu wel op de "nieuwe" Tacx Neo past?
Re: Tacx NEO Smart turbo trainer
Geplaatst: 17 okt 2016 12:14
door benvdv
jawie schreef:Weet iemand of een fiets met lange slag achterderailleur (+ triple) nu wel op de "nieuwe" Tacx Neo past?
Ja, evt schakeltje uit je ketting halen.
Re: Tacx NEO Smart turbo trainer
Geplaatst: 17 okt 2016 12:38
door jawie
benvdv schreef:jawie schreef:Weet iemand of een fiets met lange slag achterderailleur (+ triple) nu wel op de "nieuwe" Tacx Neo past?
Ja, evt schakeltje uit je ketting halen.
Is dat alleen nodig als je ketting sowieso te lang is? Oftewel als je ketting op weg de ideale lengte heeft, kan het dan ook nodig zijn?
Re: Tacx NEO Smart turbo trainer
Geplaatst: 19 okt 2016 09:56
door benvdv
jawie schreef:benvdv schreef:jawie schreef:Weet iemand of een fiets met lange slag achterderailleur (+ triple) nu wel op de "nieuwe" Tacx Neo past?
Ja, evt schakeltje uit je ketting halen.
Is dat alleen nodig als je ketting sowieso te lang is? Oftewel als je ketting op weg de ideale lengte heeft, kan het dan ook nodig zijn?
Als je ketting voor de weg goed is (dus voor groot, achter klein dan staat kooi loodrecht naar beneden), kan het net zijn dat je kooi de tacx net aan raakt op de rechtersteun vd tacx in zijn lichtste versnelling achter en voor. Dat ligt ook een beetje aan de grootte van je cassette.
Re: Tacx NEO Smart turbo trainer
Geplaatst: 19 okt 2016 14:23
door bigfloor
Staat of valt met de uitlijning van je derailleur pat (pad??). Als die perfect loodrecht is geen probleem, dan alleen nog even checken of de cassette hetzelfde uitgelijnd is tov je gewone achterwiel.
Kan zijn dat je de limiet schroef voor de laagste versnelling iets moet bijstellen.
Ik spreek uit ervaring (Tacx NEO vanaf 12-2015, met zo'n 1000km in oa Zwift en TTS4)
Re: Tacx NEO Smart turbo trainer
Geplaatst: 01 nov 2016 19:43
door BAMCAN
Vandaag voor het eerst een proefritje op de NEO Smart. Apps aangesloten en fietsen maar. Nu wordt echter het apparaat onder de ventilatieopeningen echt gloeiheet (de plastic behuizing is echt heet). Je ruikt bijna het plastic van de achterliggende printplaat. Is dat normaal? Heb er nog niet eens een serieuze training mee afgewerkt. Hoe is bij jullie de hitte-ontwikkeling van het apparaat?
Re: Tacx NEO Smart turbo trainer
Geplaatst: 01 nov 2016 19:49
door raven14
Beperkte warmte-ontwikkeling hier. Wat jij vermeldt heb ik totaal niet in die mate. Kan ook met mijn beperkte vermogen te maken hebben
Re: Tacx NEO Smart turbo trainer
Geplaatst: 01 nov 2016 19:58
door csteenbe
Hier ook geen abnormale warmte ontwikkeling, net nog een interval training gedaan met TR....kudt software
Re: Tacx NEO Smart turbo trainer
Geplaatst: 01 nov 2016 20:04
door BAMCAN
Zal straks even een serieuze training afwerken. Eens kijken wat er van de NEO overblijft.
Op
http://www.titaniumgeek.com kwam ik de volgende opmerking tegen:
"
Dennis
26th December 2015 at 6:24 pm
Thanks for the great review. Even though it appears Tacx is having some teething problems with the Neo Smart, I ordered on anyway, hoping some of the bugs have been worked out.
I just took my first ride on it. It was only about 4 minutes long, but at the end of the ride, the Neo Smart had a distinct “electronic burning smell”. I felt around the unit, and it was really hot at the vent at the top of the unit. Is this normal?
Even though I only rode for 4 minutes, I cranked it up to about 725 watts, so I was putting power through it.
I’m not sure if this is normal while the unit gets broken in. Or if I need to return it so it doesn’t burn my house down."
Re: Tacx NEO Smart turbo trainer
Geplaatst: 01 nov 2016 20:04
door BAMCAN
Bovenstaande opmerking is van vorige jaar. Ik heb het 2017 model.