SRAM ETAP
Ik zie ook alleen maar voordelen met wireless schakelen, net zoals Sieper aangeeft.
Ik zie het probleem van interferentie niet zo, ik denk dat je een systeem kunt bouwen dat daar geen last van heeft, en tot op heden zijn er ook geen klachten van dien aard.
En externe bekabeling ziet er imho niet uit, dat is gewoon geen oplossing....
Wireless schakelen = vooruitgang/vernieuwing.....
Ik zie het probleem van interferentie niet zo, ik denk dat je een systeem kunt bouwen dat daar geen last van heeft, en tot op heden zijn er ook geen klachten van dien aard.
En externe bekabeling ziet er imho niet uit, dat is gewoon geen oplossing....
Wireless schakelen = vooruitgang/vernieuwing.....
YFood !!!
Dan snap ik niet wat je bedoelt met je opmerking;Sieper schreef:dat bedoel ik nog niet eens, maar OK jij je gelijk, je kan rondrijden met de batterij extern aan je frame en de dunne stroomdraadjes volledig buitenom.
@csteenbe: het is zeker vooruitgang maar het is geen revolutie. Het was al jaren beschikbaar en nu heeft SRAM het ook (draadloos, that is)DI2 kan niet zondermeer op elk frame
En laten we niet vergeten dat vooruitgang niet zonder meer een meerwaarde betekent (pressshitlagers, anyone...).
Ik zie het nut van wireless elektrisch schakelen niet. Het heeft IMHO alleen maar voordelen tijdens het installeren en dat is iets wat een wielertoerist niet vaak zal doen. Schakelen met een draad zal altijd sneller en betrouwbaarder zijn. Een interne accu betekent bovendien dat de derailleurs kleiner gemaakt kunnen worden.
De eerste draadloze deurbel die betrouwbaar is moet ook nog uitgevonden worden... Ik weet dat eTap tot op heden betrouwbaar is gebleken maar het is een kwestie van tijd voordat een of ander dronken lamlul met een jammer in bocht 7 gaat staan.... Nu is dat voor wielertoeristen niet een groot probleem, voor een prof daarentegen...
Ik zie het nut van wireless elektrisch schakelen niet. Het heeft IMHO alleen maar voordelen tijdens het installeren en dat is iets wat een wielertoerist niet vaak zal doen. Schakelen met een draad zal altijd sneller en betrouwbaarder zijn. Een interne accu betekent bovendien dat de derailleurs kleiner gemaakt kunnen worden.
De eerste draadloze deurbel die betrouwbaar is moet ook nog uitgevonden worden... Ik weet dat eTap tot op heden betrouwbaar is gebleken maar het is een kwestie van tijd voordat een of ander dronken lamlul met een jammer in bocht 7 gaat staan.... Nu is dat voor wielertoeristen niet een groot probleem, voor een prof daarentegen...
Een draad heeft een connector en een connector is imho onbetrouwbaarder, daarnaast hoe meer onderdelen hoe meer storingen er mogelijk zijn. Interne accu zie ik meer als een nadeel, het sram systeem heeft 2 accu's die met elkaar uitwisselbaar zijn, de grote vind ik niet storend en ziet er best goed uit maar da's persoonlijk.havana schreef:Schakelen met een draad zal altijd sneller en betrouwbaarder zijn. Een interne accu betekent bovendien dat de derailleurs kleiner gemaakt kunnen worden.
De eerste draadloze deurbel die betrouwbaar is moet ook nog uitgevonden worden... Ik weet dat eTap tot op heden betrouwbaar is gebleken maar het is een kwestie van tijd......
Als ik zie hoeveel auto's met een afstandsbedieningen er zijn dan valt het wel mee, heb het nog niet meegemaakt dat wanneer ik mijn auto open maak dat de hele parkeergarage met auto's ontgrendeld worden, dus dat wel mee hoor.....
En er zullen altijd negatieve berichten komen, gegarandeerd...maar wat is dat gebruikersfout of constructiefout dat is moelijk te bepalen achter ons keyboard....
YFood !!!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Laat keyless entry van auto's nu ook net een serieus probleem zijn, wel eens waar op een ander vlak, namelijk beveiliging tegen diefstal.
Het SRAM systeem heeft niet alleen 2 accu's, maar ook nog 2 batterijen, namelijk in de beide shifters. Communicatie via een draad blijft veel betrouwbaarder en efficiënter dan draadloos. Ik ben nog nooit een gamer tegen gekomen die liever WIFI had dan een ethernet kabel.
SRAM is maar aan het veranderen om te veranderen. Met de MTB's hebben ze daar ook nog al last van, daar wordt iedereen een enkel voorblad in de maag gesplitst omdat ze schijnbaar geen fatsoenlijke voor-derailleur kunnen maken.
Het SRAM systeem heeft niet alleen 2 accu's, maar ook nog 2 batterijen, namelijk in de beide shifters. Communicatie via een draad blijft veel betrouwbaarder en efficiënter dan draadloos. Ik ben nog nooit een gamer tegen gekomen die liever WIFI had dan een ethernet kabel.
SRAM is maar aan het veranderen om te veranderen. Met de MTB's hebben ze daar ook nog al last van, daar wordt iedereen een enkel voorblad in de maag gesplitst omdat ze schijnbaar geen fatsoenlijke voor-derailleur kunnen maken.
Het KAN wel (dus ja je hebt gelijk) maar het is ten eerste geen gezicht (alleen als de accu en de draden buiten de buis moeten zitten, anders ziet het er natuurlijk wel redelijk opgeruimd uit (dat junction kastje onder het stuur vind ik ook niet echt elegant) en ten tweede is het kabeltje kwetsbaar als het helemaal buitenom moet worden aangelegd.RuudRuud schreef:Dan snap ik niet wat je bedoelt met je opmerking;Sieper schreef:dat bedoel ik nog niet eens, maar OK jij je gelijk, je kan rondrijden met de batterij extern aan je frame en de dunne stroomdraadjes volledig buitenom.
@csteenbe: het is zeker vooruitgang maar het is geen revolutie. Het was al jaren beschikbaar en nu heeft SRAM het ook (draadloos, that is)DI2 kan niet zondermeer op elk frame
Bij DI2 is het de bedoeling dat de batterij in je zitbuis zit en de draadjes zo veel mogelijk worden weggewerkt (binnendoor) niet elk frame bied deze mogelijkheid (cannondale supersix evo (mijn fiets) heeft de versnellingskabels buitenom). Bij een oplossing zonder draden en met 2 kleine accutjes op de derailleurs zelf heb je meer vrijheid, dit kan echt op elk frame zonder er als een afterthought uit te zien.
Met draadjes bied simpelweg niet dezelfde vrijheid als zonder, hoe je het ook wendt of keert.
En hoeveel van die gamers hebben nog een muis, toetsenbord of controller met een draadje?amclassic-fan schreef: Ik ben nog nooit een gamer tegen gekomen die liever WIFI had dan een ethernet kabel.
Sommige dingen werken prima draadloos. Of schakelen daar ook bij hoort zal de toekomst uitwijzen. Ik ga in ieder geval geen 2200 euro neerleggen om proefkonijn te mogen zijn.
Campagnolo Ultra Dork
Idd een ander vlak, keyless entry en batterijen, alles valt te kraken en daarom gaf ik accu's ook aan.amclassic-fan schreef:Laat keyless entry van auto's nu ook net een serieus probleem zijn, wel eens waar op een ander vlak, namelijk beveiliging tegen diefstal.
Het SRAM systeem heeft niet alleen 2 accu's, maar ook nog 2 batterijen, namelijk in de beide shifters. Communicatie via een draad blijft veel betrouwbaarder en efficiënter dan draadloos. Ik ben nog nooit een gamer tegen gekomen die liever WIFI had dan een ethernet kabel.
SRAM is maar aan het veranderen om te veranderen. Met de MTB's hebben ze daar ook nog al last van, daar wordt iedereen een enkel voorblad in de maag gesplitst omdat ze schijnbaar geen fatsoenlijke voor-derailleur kunnen maken.
Wat ik wil zeggen is een systeem zoals sram wireless betrouwbaar ja/nee, ik zie iig geen enkele technische onmogelijkheid.
Ik zie draad, de connectoren juist als onbetrouwbaarder, zeker na verloop van tijd.
Of sram vernieuwd om te vernieuwen, tsja wie doet dat niet.
YFood !!!
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
Ik ben geen gamer, maar wel intensief computergebruiker. Draadloze (bluetooth) toetsenborden en muizen komen er bij mij niet in.Ernie C. schreef:
En hoeveel van die gamers hebben nog een muis, toetsenbord of controller met een draadje?
Neemt niet weg dat er zeker stabiele draadloze protocollen (zullen) worden ontwikkeld.
Ik zie het vooral als een vlucht naar voren van SRAM, met een bedraad systeem zou men toch weer jarenlang achterlopen.
Los daarvan zou het wel eens een commercieel. schot in de roos kunnen zijn.
Ik zie op diverse buitenlandse fora dat er toch behoorlijk veel animo voor is.
Mijn eigen animo voor elektrisch schakelen is nul, ik vind buiscommandeurs ook prima....
Los daarvan zou het wel eens een commercieel. schot in de roos kunnen zijn.
Ik zie op diverse buitenlandse fora dat er toch behoorlijk veel animo voor is.
Mijn eigen animo voor elektrisch schakelen is nul, ik vind buiscommandeurs ook prima....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig