Stages Powermeter
Om even specifiek op Stages voort te beorduren naar aanleding van DDX zijn post in het
4iiii Power meter vanaf $399 topic.
Heeft iemand wel eens van Stages vernomen waarom zij niet tevens een tweezijdige oplossing aanbieden?
Volgens mij is dat toch een gemiste kans en ik weet zeker dat er een markt voor is. Wellicht dat ze dan de crank niet standaard op de plank hebben liggen maar dat je kunt bestellen.
Stages zette de toon maar lijkt nu achterop te geraken. Het maakt niet uit wat zij denken (eenzijdige meting is in 95% oid van de gevallen goed genoeg) maar wat de consument eventueel vraagt en ook voor wil betalen.
Als Stages halsstarrig blijft vasthouden aan de huidige eenzijdige meting en consumenten willen toch een tweezijdige dan gaan ze naar de concurent.
Het inzenden van je eigen crank zoals bij 4iiii is natuurlijk ook niet ideaal aangezien je die dan zo'n twee weken kwijt bent. Wel goed omdat je zo geen tweede crank hoeft aan te schaffen.
Stages dan wel 4iiii zouden die pods ook ergens in Europe aan moeten gaan brengen zodat je je crank niet naar Canada hoeft op te sturen.
4iiii Power meter vanaf $399 topic.
Heeft iemand wel eens van Stages vernomen waarom zij niet tevens een tweezijdige oplossing aanbieden?
Volgens mij is dat toch een gemiste kans en ik weet zeker dat er een markt voor is. Wellicht dat ze dan de crank niet standaard op de plank hebben liggen maar dat je kunt bestellen.
Stages zette de toon maar lijkt nu achterop te geraken. Het maakt niet uit wat zij denken (eenzijdige meting is in 95% oid van de gevallen goed genoeg) maar wat de consument eventueel vraagt en ook voor wil betalen.
Als Stages halsstarrig blijft vasthouden aan de huidige eenzijdige meting en consumenten willen toch een tweezijdige dan gaan ze naar de concurent.
Het inzenden van je eigen crank zoals bij 4iiii is natuurlijk ook niet ideaal aangezien je die dan zo'n twee weken kwijt bent. Wel goed omdat je zo geen tweede crank hoeft aan te schaffen.
Stages dan wel 4iiii zouden die pods ook ergens in Europe aan moeten gaan brengen zodat je je crank niet naar Canada hoeft op te sturen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
bij Sky hebben ze toch een tweezijdige oplossing van Stages?
edit: info heb ik hier van het forum, volgens @havana met de ontwikkeling gestopt: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... g#p1112318
ik vond stages een mooie oplossing maar mijn keuze maakte ik op basis van:
- uitwisselbaarheid (daar een + voor crank of pedalen)
- ontbreken tweezijdige meting
edit: info heb ik hier van het forum, volgens @havana met de ontwikkeling gestopt: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... g#p1112318
ik vond stages een mooie oplossing maar mijn keuze maakte ik op basis van:
- uitwisselbaarheid (daar een + voor crank of pedalen)
- ontbreken tweezijdige meting
Op dit moment zien ze nog niet de noodzaak om het uit te brengen voor commerciele verkoop.
Wat ik begrepen heb (wat ook bij pioneer een probleem schijnt te zijn) is dat de driveside nog best lastig is om een pod te monteren die ook stevig veilig blijft zitten bij wisselen van bladen.
Misschien dat ze dat bij stages nog niet helemaal voor elkaar hebben en geen zin hebben in veel garantiegevallen.
4iiii kan je trouwens ook gewoon kant en klaar met crankarm (of volledige crank bij tweezijdig) kopen.
De enkelzijdige versie ook bij aantal webshops in europa.
Wat ik begrepen heb (wat ook bij pioneer een probleem schijnt te zijn) is dat de driveside nog best lastig is om een pod te monteren die ook stevig veilig blijft zitten bij wisselen van bladen.
Misschien dat ze dat bij stages nog niet helemaal voor elkaar hebben en geen zin hebben in veel garantiegevallen.
4iiii kan je trouwens ook gewoon kant en klaar met crankarm (of volledige crank bij tweezijdig) kopen.
De enkelzijdige versie ook bij aantal webshops in europa.
Stages heeft tot nu toe nog niets 'gemoeten' als je kijkt naar positionering in de markt. Maar die markt is uiteraard in beweging en dat kan binnen enige tijd anders worden. Waarschijnlijk kunnen ze nog wel een stuk zakken met de prijs om nog (enigszins) aantrekkelijk te blijven.
Even een kleine veer voor de garantieafhandeling van Mantel/Stages. Ik had een Gen 1 uitvoering die last had van binnenkruipend vocht en daardoor of niet functioneerde of batterijen vrat. Na eerst (gratis toegestuurde) nieuwe batterijkapjes te hebben geprobeerd, bleef het probleem in de koude, vochtige najaars-/wintermaanden. Zonder problemen of moeilijke vragen een nieuwe Gen 2 uitvoering toegestuurd gekregen.
Dus: Hulde hiervoor!
Dus: Hulde hiervoor!
Naar aanleiding van deze pagina(https://stagescycling.com/us/stages-for-campagnolo/) op de Stages website heb ik contact gezocht. Hieronder het antwoord:indobesar schreef:Is daar concreet nieuws over? De geruchten zijn er al sinds 2015...ncornelisse schreef:Even wachten op Stages, die komt eraan voor Campagnolo.
Nog even geduld dus...Thanks for your email and interest in Stages. Stages Power meters for Campagnolo carbon cranks were delayed due to previously unseen production challenges. Stages Cycling’s development team has been working diligently on the issues surrounding accurately and consistently measuring deflection through the Campagnolo carbon arm. Currently Stages is field-testing new designs for Campagnolo with positive results. We do not have an ETA for the product at this point, but we are inching closer to a production solution and will continue to focus on this product in order to bring it to market.
Technisch: je kalibreert een vermogensmeter niet, je stelt de zero-offset in. Dit is goed te vergelijken met een ouderwetse analoge weegschaal: voordat je er op gaat staan, zorg je met een draaiknop er voor dat de wijzer op nul staat. Een belangrijke factor die de zero-offset bepaalt is de temperatuur, daarom is het ook belangrijk dit te herhalen na enige tijd als de temperatuur veranderd is (bijvoorbeeld als je fiets binnen staat, en je naar buiten gaat).
Veel fietscomputers noemen het kalibratie, maar dat is strikt genomen fout. Kalibratie is veel ingewikkelder, en praktisch niet of niet goed zelf te doen.
Veel fietscomputers noemen het kalibratie, maar dat is strikt genomen fout. Kalibratie is veel ingewikkelder, en praktisch niet of niet goed zelf te doen.
Hmmm, met deze dagen is het dus van belang je fiets goed op de buiten temperatuur te laten komen voordat je gaat "kalibreren".
Mijn garage is een koud hol, maar het kan toch zo wel een 10 graden verschillen.
Leuk technisch vervolg vraagje: stel ik "kalibreer" bij 20 graden en de temperatuur zakt naar 10 graden.
Registreer ik dan een hoger of lager wattage?
EDIT: gevonden: "The power meter utilizes automatic temperature sensors to compensate for temperature changes that take place during the ride. This is done automatically while you ride and you need not take any further steps to calibrate the sensor during the ride."
https://support.stagescycling.com/en/su ... libration-
Mijn garage is een koud hol, maar het kan toch zo wel een 10 graden verschillen.
Leuk technisch vervolg vraagje: stel ik "kalibreer" bij 20 graden en de temperatuur zakt naar 10 graden.
Registreer ik dan een hoger of lager wattage?
EDIT: gevonden: "The power meter utilizes automatic temperature sensors to compensate for temperature changes that take place during the ride. This is done automatically while you ride and you need not take any further steps to calibrate the sensor during the ride."
https://support.stagescycling.com/en/su ... libration-
Laatst gewijzigd door dickw op 09 feb 2017 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Zijn er gebruikers die ervaring hebben met de kalibratie bij Stages? Mijn stages vermogensmeter geeft geen signaal meer op mijn Garmin Edge 1000.
Ik heb de Stages 6800 ultegra vorige week wel kunnen updaten via mijn mobiel, maar wanneer ik hem nu wil kalibreren geeft hij 0 aan. Ik heb de batterij ook al vervangen, maar ben bang dat het terugsturen wordt naar Stages.
Ik heb de Stages 6800 ultegra vorige week wel kunnen updaten via mijn mobiel, maar wanneer ik hem nu wil kalibreren geeft hij 0 aan. Ik heb de batterij ook al vervangen, maar ben bang dat het terugsturen wordt naar Stages.