De teloorgang van Campagnolo
Ik kan me in bovenstaande berichten ook vinden.
ik heb in 2014 een Chorus groep gekocht. Zeer tevreden van.
maar ik weet niet of ik me de 2015 Chorus zou hebben aangeschaft.
Het enge wat ik niet begrijp is dat ze met Fulcrum wielen wel succesvol de OEM markt bedienen.
Produceren ze onder het fulcrum label in het verre oosten of in Roemenië?
ik heb in 2014 een Chorus groep gekocht. Zeer tevreden van.
maar ik weet niet of ik me de 2015 Chorus zou hebben aangeschaft.
Het enge wat ik niet begrijp is dat ze met Fulcrum wielen wel succesvol de OEM markt bedienen.
Produceren ze onder het fulcrum label in het verre oosten of in Roemenië?
Alle Campa wielen komen uit Roemenië.
- de zwarten
- Forum-lid HC
écht alle wielen?
Wat maken ze dan nog in Italië...?
Wat maken ze dan nog in Italië...?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
![Afbeelding](http://www.corniel.nl/zzz/fora/smiley_campabinieri.gif)
-
- Forum-lid HC
Volgens mij enkel nog de marketing en het design (volgens mij hebben ze nog een fabriek in Italië maar las ik recent een stuk dat ook deze naar Roemenië verplaats wordt).
Klinkt dramatisch maar als je moderne auto koopt moet je ook maar afwachten in welk land deze geproduceerd is.
Klinkt dramatisch maar als je moderne auto koopt moet je ook maar afwachten in welk land deze geproduceerd is.
-
- Forum-lid HC
Weet je dat zeker? Volgens dit artikel maken ze daar hoofdzakelijk kleding.havana schreef:Alle Campa wielen komen uit Roemenië.
http://www.sport-partner.nl/files/4602_2098.pdf
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Weet ik vrij zeker, sterker nog Campa heeft het me zelf verteld in een mail met de vraag waar mijn Bora's bleven...
Is een andere campagnolo, namelijk fabrikant van vooral wintersportkleding.colnagofreak schreef:Weet je dat zeker? Volgens dit artikel maken ze daar hoofdzakelijk kleding.havana schreef:Alle Campa wielen komen uit Roemenië.
http://www.sport-partner.nl/files/4602_2098.pdf
- Tracing_NL
- Forum-lid
Roemenië klopt in ieder geval, laatste vervangingscassette (chorus 11-23) komt ook uit roemenië. De gemiddelde auto komt ook niet uit west europa en in sommige gevallen niet eens uit japan. Vlakbij onze fabriek in CZ staat een fabriek van Toyota waar ze de onderstellen maken voor de aygo / citroen 104 en peugeot 10. . Die overigens volledig identiek zijn.
Campa doet dat op zich goed, maar ik ben bang dat de wet van de grote getallen het toch gaat winnen. Wat mij betreft niet meegaan in de rat race maar het zoeken in kwaliteit, exclusiviteit en luxe. Vergis je niet wat de gemiddelde idioot (ik dus
) over heeft voor mooie spullen op zijn fiets.
Campa doet dat op zich goed, maar ik ben bang dat de wet van de grote getallen het toch gaat winnen. Wat mij betreft niet meegaan in de rat race maar het zoeken in kwaliteit, exclusiviteit en luxe. Vergis je niet wat de gemiddelde idioot (ik dus
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
- oldandslow
- Forum-lid
Er van uitgaande dat die gemiddelde idioot voldoende budget heeft, en dat er daar voldoende van zijn om je toko draaiende te houden. En als er beknibbeld moet worden door omstandigheden? Blijf je dan met een 10 jaar oude, veel te weinig versnellingen
hebbende groep rijden, of koop je toch maar een nieuwe fiets met Shimano? Volgens Pavlov is er maar een trede boven de behoefte aan erkenning en respect (te verkrijgen met iets exclusiefs bijvoorbeeld); zelfontplooiing (imho zelf bepalen waar je mee gezien wilt worden, en je niet laten beïnvloeden door andermans mening). En waarschijnlijk zijn er maar weinig fietsers, zeker geen starters, die het verschil zien.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
Solo Cavatappi BIGde zwarten schreef:Wat maken ze dan nog in Italië...?
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Helemaal terug naar de roots (wijnhandel)
-
- Forum-lid
Ik rijd met een negen jaar oude groep en dito frame, inderdaad met vééééél te weinig versnellingen.
Gewoon kletspraat. Mensen die dit zeggen laten zich meevoeren door marketing praatjes.
Toen ik begin met fietsen reed ik met 2 x 6, nooit gemerkt dat ik versnellingen tekort kwam.
Is nu met 2 x 10 echt niet anders (als heropstapper in 2002 had ik ook al 2 x 10).
Nu is echt alles uitwisselbaar, wielen, bladen, cranksets (standbeeld voor de vierkante as!).
Ik heb meer dan voldoende spullen om het nog wel een jaartje of tien uit te houden met 2 x 10.
Inderdaad, ik ben een van de veroorzakers van de teloorgang van Campa, ze maken het gewoon te goed.
En wat anderen vinden van mijn oude groep interesseert me echt geen biet ...
Gewoon kletspraat. Mensen die dit zeggen laten zich meevoeren door marketing praatjes.
Toen ik begin met fietsen reed ik met 2 x 6, nooit gemerkt dat ik versnellingen tekort kwam.
Is nu met 2 x 10 echt niet anders (als heropstapper in 2002 had ik ook al 2 x 10).
Nu is echt alles uitwisselbaar, wielen, bladen, cranksets (standbeeld voor de vierkante as!).
Ik heb meer dan voldoende spullen om het nog wel een jaartje of tien uit te houden met 2 x 10.
Inderdaad, ik ben een van de veroorzakers van de teloorgang van Campa, ze maken het gewoon te goed.
En wat anderen vinden van mijn oude groep interesseert me echt geen biet ...
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders