Mantel carbon clincher wielen
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Andersom denk ik dat de meeste lezers van dit draadje niet zo goed begrijpen wat jij wenste te bereiken met de ombouw.
Aan de ene kant had je liever voor veel geld een wielset van een bepaald merk gekocht, waarvan je je kan afvragen wat het toe voegt. De velgen van de wielset worden in Taiwan gemaakt en zijn van goede kwaliteit.
Aan de andere kant maak je een beslissing om de wielen te laten omspaken, en kies je voor een ongeveer kwalitatief gelijkwaardige naafset aan de Powerway naven.
Als je zo graag een dure wielset had willen hebben met het idee dat dat beter zou zijn, had je beter een topkwaliteit naafset laten inspaken. Dan had je nu alsnog een topset gehad van misschien nog wel betere kwaliteit dan menig bekend merk.
Met andere woorden, als je nu Chris King of DT240 naven had gekozen, dan hadden meer mensen je beslissing waarschijnlijk wel begrepen.
Aan de ene kant had je liever voor veel geld een wielset van een bepaald merk gekocht, waarvan je je kan afvragen wat het toe voegt. De velgen van de wielset worden in Taiwan gemaakt en zijn van goede kwaliteit.
Aan de andere kant maak je een beslissing om de wielen te laten omspaken, en kies je voor een ongeveer kwalitatief gelijkwaardige naafset aan de Powerway naven.
Als je zo graag een dure wielset had willen hebben met het idee dat dat beter zou zijn, had je beter een topkwaliteit naafset laten inspaken. Dan had je nu alsnog een topset gehad van misschien nog wel betere kwaliteit dan menig bekend merk.
Met andere woorden, als je nu Chris King of DT240 naven had gekozen, dan hadden meer mensen je beslissing waarschijnlijk wel begrepen.
- Maatwielen
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
- Contact
Ik vind het een nogal boude bewering om de DT350-navenset kwalitatief op gelijke hoogte te stellen met de Powerway-naven.G.B. Lux Dream schreef:Andersom denk ik dat de meeste lezers van dit draadje niet zo goed begrijpen wat jij wenste te bereiken met de ombouw.
Aan de ene kant had je liever voor veel geld een wielset van een bepaald merk gekocht, waarvan je je kan afvragen wat het toe voegt. De velgen van de wielset worden in Taiwan gemaakt en zijn van goede kwaliteit.
Aan de andere kant maak je een beslissing om de wielen te laten omspaken, en kies je voor een ongeveer kwalitatief gelijkwaardige naafset aan de Powerway naven.
Als je zo graag een dure wielset had willen hebben met het idee dat dat beter zou zijn, had je beter een topkwaliteit naafset laten inspaken. Dan had je nu alsnog een topset gehad van misschien nog wel betere kwaliteit dan menig bekend merk.
Met andere woorden, als je nu Chris King of DT240 naven had gekozen, dan hadden meer mensen je beslissing waarschijnlijk wel begrepen.
Website: https://www.maatwielen.nl
Na pak hem beet 7000km zijn de voorwiellagers van de Mantel 50mm carbon wielset toch echt op.
Tikt tijdens rijden en als je het voorwiel vrij laat ronddraaien hoor je de lagers ook. Achter zijn ze overigens nog prima in orde.
Nu heb ik hier gelezen dat het Powerway R13 naven zijn en idd, de plaatjes op het wereldwijde web zien er exact zo uit.
Iemand hier een linkje naar een webshop voor de juiste lagers?
Tikt tijdens rijden en als je het voorwiel vrij laat ronddraaien hoor je de lagers ook. Achter zijn ze overigens nog prima in orde.
Nu heb ik hier gelezen dat het Powerway R13 naven zijn en idd, de plaatjes op het wereldwijde web zien er exact zo uit.
Iemand hier een linkje naar een webshop voor de juiste lagers?
Als je de afmetingen weet: Lagerboer en Lager-techniek.
Als je even Googlet op "Powerway bearing dimensions" is het een koud kunstje. Het slimste is dan wel de oude eerste te verwijderen, dan kun je het even double checken.
edit
Volgens mij zit in het achterwiel:
6802-2RS (3 stuks)
6902 (1 stuk)
Voorwiel
699-2RS (2 stuks)
https://www.lagerkoning.nl/kogellager-6 ... 0x6mm.html
http://www.neita.nl/winkel/lagersmin2rs.html
edit
Volgens mij zit in het achterwiel:
6802-2RS (3 stuks)
6902 (1 stuk)
Voorwiel
699-2RS (2 stuks)
https://www.lagerkoning.nl/kogellager-6 ... 0x6mm.html
http://www.neita.nl/winkel/lagersmin2rs.html
Weet niet welke fabrikant deze lagers zijn. Wel even navragen.
Hier INA en dat is zonder meer goed (net als SKF en EZO).
http://www.wychbearings.co.uk/699-2RS_INA.html
[edit]
Hier een overzicht van de kwaliteit
http://www.wentellagers.nl/index.php/La ... agers.html
edit2
IBB = China = goedkope meuk. Dan liever die INA's bestellen in de UK.
PRC = People Republic China. Zie IBB.
Hier INA en dat is zonder meer goed (net als SKF en EZO).
http://www.wychbearings.co.uk/699-2RS_INA.html
[edit]
Hier een overzicht van de kwaliteit
http://www.wentellagers.nl/index.php/La ... agers.html
edit2
IBB = China = goedkope meuk. Dan liever die INA's bestellen in de UK.
PRC = People Republic China. Zie IBB.
Bij Mantel nagevraagd, snel antwoord gekregen en uiteraard ook daar leverbaar
50mm:
Spaaklengte voorwiel: 260mm
Aandrijfzijde achter: 256mm (tweemaal zoveel spaken)
Niet aandrijfzijde achter: 258mm
Spaakspanning voorwiel: 70kg
Achter: Links 85kg Rechts 100kg
Lager in de naaf:
Lagers voor 2 stuks 19x10x7mm (MR 1910-2RS, ofwel 68300)
Lagers achter: 1 maal 24x15x5 (61802 2RS, ofwel 6802) en 1 maal 28x15x7 (61902 2RS, ofwel 6902).
Nippels: external 14mm
Je hebt de 68300 2x nodig
de 6802 1x nodig en de 6902 ook 1x nodig.
https://www.mantel.com/enduro-abec-3-la ... NzdGFydDU=
https://www.mantel.com/enduro-abec-3-la ... NzdGFydDU=
https://www.mantel.com/enduro-abec-3-la ... NzdGFydDU=