Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

de "solofietser"

Douglas
Forum-lid

Gebruikersavatar Douglas 24 okt 2016 21:09

Dan ben ik nog best een sociale fietser met maar 96% solo! :mrgreen:

Fietsen is voor de meeste solofietsers een vorm van meditatie. Je kunt het vergelijken met 'vissen'. Al vind ik dat laatste persoonlijk een stompzinnige 'sport' maar voor sommige is dit hun zen moment.

Wel slim van Shimano! Het interesseert hen geen reet wat we doen.
o'7o

Bredalp
Forum-lid

Bredalp 24 okt 2016 21:19

Douglas, douglas douglas......

Weinig knowhow van het vissen lees ik haha. Op zich niet erg, maar om het dan gelijk stompzinnig te noemen, dat is een beetje jammer.

Onbekend maakt onbemind denk ik dan maar, ;-).

robbiey
Forum-lid

robbiey 24 okt 2016 22:09

Hier ook een redelijke solo man. Qua tijd ideaal fietsen gaan wanneer het je uitkomt.
Daarnaast inderdaad je eigen snelheid bepalen en sprietjes trekken wanneer je het wilt.
Bovendien ben ik geen stopper. Zeker alleen fiets ik graag door en pak ik niet een tussenstop of iets. Wel merk ik dat ik naarmate ik ouder wordt nog meer van het landschap geniet. Ik stop nu zelfs voor een mooie foto zeker nu in de herfst.
Of ik alleen zo snel een toertocht zou doen hmmm daar moet ik nog beetje overtuigt van raken

NoBlink
Forum-lid

NoBlink 24 okt 2016 22:41

Hier ook solo, heerlijk die kop leeg en zelf alles bepalen qua snelheid en afstand.
Daarnaast helpen flexibele werktijden ook een hoop, zo nu en dan thuiswerken en een uurtje eerder stoppen om nog even een rondje te doen.

Vangalo74
Forum-lid

Vangalo74 25 okt 2016 20:32

Vind alles best solo duo groepje.. in je eentje heerlijk tegen de wind in beuken of lekker social met een groepie.. hoewel social niet echt natuurlijk als je 60 man op het lint trekt :mrgreen:

Solo ritjes lekker rondkijken of jezelf helemaal leeg rijden..

Je maakt wel sneller contact met anderen als je alleen rijdt.. kan ook aan mijn fiets liggen natuurlijk ;)

Bredalp
Forum-lid

Bredalp 25 okt 2016 21:08

Ik vind het wel opvallend dat er zoveel solo rijders zijn. Sinds ik een fiets heb, word ik door iedereen en zijn zus uitgenodigd om met hun mee te rijden. Rijden bijna allemaal samen of met meer.

Ben er nog niet op ingegaan, wegens zwakke conditie voornamelijk. Maar ik had dus het gevoel dat ik juist in de minderheid was als solorijder, maar ga nu twijfelen.

En ik vraag me af, lees af en toe van mensen die zeggen "ik kan wel goed in een groep rijden". Hier zou ik dan graag wat meer info willen hebben. Als ik de eerste keren eens mee ga rijden in een groep, waar moet ik dan op letten, mbt veiligheid ed. Welke dingen moet je niet doen, of juist wel. Bv paaltje roepen ed.

Want ga dat heus wel een keer doen, maar solo rijden zal ik toch het mooist vinden. Misschien is het onderwerp, al dan niet enkel voor beginners, wel topicwaardig: veilig fietsen in een groep.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 25 okt 2016 21:18

Peloton rijden kan je alleen maar leren door het te doen.
Ik ben ook een "meestal"solorijder, maar beland ik in een groepje dan voel ik me daar ook nog altijd als een vis in het water, na een wielercarriere van > 10 jaar, dat verleer je nooit, zelfs niet na > 25 jaar...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

bluv107
Forum-lid

bluv107 27 okt 2016 13:11

Vrijwel altijd solo. Ook wanneer Strava wel eens van mening is dat ik met anderen heb gefietst, heb ik solo gereden. Laatst ook een stuk achter iemand aan gefietst - maar slechts een klein deel van de totale rit - kom ik thuis en zegt Strava dat ik samen met iemand anders gefietst heb. Ik ken inmiddels heel veel mensen die bij mij in de buurt fietsen en heb me verschillende keren laten verleiden om met groepjes mee te fietsen (op zomeravonden of, zoals laatst weer, in het weekend), maar ik kom er telkens weer op terug: of ik zit in de verkeerde groep qua snelheid - laatst weer (en op een of andere manier rijdt iedereen net een tikkie harder dan ik...) - of het is weer zo'n groep die alle verkeersregels aan zijn laars lapt. En daar heb ik een verschrikkelijke hekel aan; bedenk toch hoe de buitenwereld over ons soort denkt. Maar daar is in andere topics genoeg over te vinden. Die laatste groep stelde ook nog eens voor een leuk gezamenlijk tenue te laten maken. Nog zoiets waar ik een pesthekel aan heb: truitjes met zogenaamd geinige teksten... Verder wel met selecte (fiets)vrienden op pad om toertochten in het heuvelland of de Ardennen mee te fietsen, omdat de noodzakelijke overnachting dan wel zo gezellig is. En, nu twee keer gedaan: een fietsweekje in Bormio of Ronda met een groep van 12. Maar da's heel anders dan in de polder stoempen natuurlijk!
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Pascalho
Forum-lid

Pascalho 27 okt 2016 20:05

Zelf fiets ik ook altijd solo, op een enkele toertocht na dan. Ik vind solo fietsen een paar grote voordelen hebben, maar het grootste voordeel vindt ik dat je alle vrijheid hebt. Ik heb niet altijd zin om lange afstanden te fietsen. Voor mij is 20-30km lang genoeg, effe een uurtje ontspannen. Soms is het leuk om met andere samen te fietsen, maar dan om iets samen te doen maar niet om het fietsen.

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 27 okt 2016 21:19

Tot begin vorig jaar reed ik vrijwel altijd solo. Ben toen lid geworden van een nieuwe vereniging met een vooral sociaal karakter. (Velo heuvelrug.) Naast "sociaal" rijden (met elkaar) is het hier ook een uitgangspunt fatsoenlijk te rijden t.o.v. medeweggebruikers. Op deze manier vind ik het blijkbaar toch prettig in een groep te rijden.
Rij nu denk ik 50/50 solo vs. groep, en ben hier nu heel tevreden mee.

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 27 okt 2016 21:58

Ik ben wel benieuwd wat mensen denken dat er gebeurd met je vrijheid als je lid word van een club. Het is geen streng regime dat je elke keer mee moet. Er zijn ook wel kortere ritten en heb je geen zin dan ga je niet. En in je eentje fietsen kan nog steeds, je bent niet verplicht tot alleen de clubritten. Dus wat bedoelt iedereen met vrijheid?
Maak joe woar

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 27 okt 2016 22:09

Een van mijn klanten rijdt tegenwoordig bij een club. Alles prima, alleen ergert hij zich aan de verplichtte clubkleding. Inferieure zooi die niks mag kosten. Dit is voor mij ook een van de dooddoeners, aangezien de meeste clubs hun best doen om het lelijkste tenue ooit te ontwerpen.
Laatste reden is simpelweg het ontbreken van een leuke wielerclub met mensen <50.
Less is bore

Plaats reactie