Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Met welke verlichting de winter in?

janalbert
Forum-lid

janalbert 20 nov 2008 23:04

Hathi schreef:
Hathi schreef:Op ebay vind ik idd de Sigma powerled black voor een 100euro's. De MIRAGE EVO + EVO X PRO is daar ook te vinden voor een 100 euro, maar die powerled lijkt mij dan interessanter. Li-ion batterij en meer licht. 90 Lux, hoeveel lumen is dat?

Deze heeft mij vader inclusief alle toebehoren ook zo'n 100 euro voor betaald. https://www.fenix-store.com/product_inf ... cts_id=497 Lijkt mij ook wel zeer goed. Het voordeel hieraan is wel dat de batterijen los te koop zijn voor geen overdreven prijs. Dus als die na 2 jaar ofzo hun geest gegeven hebben, kan ik er gewoon nieuwe kopen. Zo'n li-ion pack voor die powerled zal wel veel duurder zijn.

iemand?

Ook plm. EUR 100 bij bike-components.de

thinair
Forum-lid

thinair 14 dec 2008 22:32

als het gaat om gezien worden (dus geen gigantische beam) dan kan ik reelight van harte aanbevelen, kijk hier maar eens: http://www.reelights.nl/
ik gebruik het op mijn stadsfiets al jaren en 't werkt perfect.
Trappen maar!

roadkill21
Forum-lid

roadkill21 14 dec 2008 23:02

Zo'n reelight is leuk voor een stadsfiets, maar een racefiets wil je zo licht mogelijk laten lopen en die magneten zijn te sterk om dat er nog mee te kunnen (je rolt minder lang door).
Maar verder branden ze inderdaad erg goed (niet om licht te geven, maar voor het gezien worden door overig verkeer).
Ik gebruik zelf een cateye singleshot+

wm
Forum-lid

wm 24 jan 2009 09:21

Tot nu toe met interesse dit onderwerp doorgelezen, maar zie weinig informatie staan over de nieuwe beschikbare modellen tegen prijzen tot zo'n E50. Iemand ervaringen met de wat " goedkopere" lampen? Welke lamp geeft de meeste lichtopbrengst?

Mijn voorlopige keuze valt op of de Cateye - HL-EL530 of de PRO - LED-1W.

Adviezen/gebruikerservaringen?

tutti
Forum-lid

tutti 30 jan 2009 00:46

Zag van de week nieuw lampje van LED Lenser.
Indrukwekkend!

170 lumen lichtopbrengst
focusseerbaar (diep vs. breed)
waterdicht
met stuuradapter (ook passend op oversized stuur)
brandt volgens opgave leverancier 120 uur op 4 AAA penlites!
Kost "slechts" € 69,90

vond hem hier op internet:

LED Lenser B7
Better do it right once

kweekel
Forum-lid

kweekel 30 jan 2009 00:59

Hoe lang brandt dit lichtkanon?
Jan

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 jan 2009 01:13

Die 170 lumen die ze claimen zal er niet meer dan een paar minuten uitkomen. Gezien de brandduur van 120 uur zit er waarschijnlijk geen fatsoenlijke leddriver in. Dus hoe voller de batterijen zijn des te meer licht heb je. Ik vind alleen €70 nu niet bepaald goedkoop, voor €20 meer heb je een Sigma Powerled. Die is alvast wel geschikt om op een stuur vast te maken en daarnaast ook ontworpen als fietslamp.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 30 jan 2009 08:32

Ik heb sinds deze week een sigma karma. Ik wil hem voornamelijk gebruiken als hoofdlamp voor avond/nachtritten op de mtb.
Maar ik verwacht dat hij voor op de racefiets ook wel voldoende licht geeft. Een erg mooi compact lampje.

kass
Forum-lid

kass 30 jan 2009 08:57

gaisdergerman schreef:Ik heb sinds deze week een sigma karma.

Vorig jaar oktober heb ik en sigma karma gekoct en deze tot half januari tot volle tevredenheid gebruikt. Echter op het einde van zijn laatste tochtje schakelde het signaal "halfvolle akku" in en 1 seconde later reeds het signaal "lege akku". De karma schakelde zichzelf uit en wilde vervolgens niet meer aan.

Deze set heb ik bij mijn FM ingeleverd en afgelopen dinsdag belde hij me op met de mededeling dat er een nieuwe set klaarlag. Tevreden heb ik deze set opgehaald en woensdagavond aan de lader gehangen.

Gisteravond wilde ik mijn rondje gaan rijden en monteerde de lamp op mijn fiets.
Echter toen ik op de knop drukte om de lamp in te schakelen kreeg ik maar voor enkele seconden licht. Van de 10 keer dat ik op de aan-knop druk gaat de lamp maar 2-3 keer aan en dan ook nog maar voor een paar seconden.

Vraag: zijn er meer mensen die dit soort ervaringen met deze lamp hebben?
Als hij het doet geeft de lamp voor mij genoeg licht, maar hij moet het natuurlijk wel doen!

groeten,

kass
lek............ker fietsen !!

splash
Forum-lid

splash 30 jan 2009 14:30

Sinds een week rij ik met de busch en muller lumotec iq cyo senso plus (60luxà). Dat in combinatie met een wiel met cxp33velg en shimano dh-3n80 naafdynamo.

Echt een verbetering met mijn vorige voorlicht.
Dat heb ik nu ook ter hoogte van mijn rem gemonteerd omdat ik anders storig van mijn polar hartslagmeter had.

piloot
Forum-lid

piloot 07 feb 2009 16:29

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 07 feb 2009 21:11

Schijnt een best mooi lampje te zijn (van horen zeggen). Ik heb op een aantal fora's gezien dat ze de lampjes hebben vervangen voor creed's of seoul p4, dan heb je helemaal een bak licht.

Plaats reactie