Festive 500?
-
- Forum-lid
Nogal een als als als verhaal. Als ik alleen fiets op Zwift dan moet ik net zo hard trappen als buiten, de snelheid zal dan iets hoger liggen. Maar als ik buiten fiets in een groep en ik zit uit de wind is de snelheid ook hoger en de inspanning lager.
Daarnaast verbrand je meer energie met het lichaam afkoelen dan met het lichaam opwarmen. Waar ik dus veel laagjes aan heb in de winter buiten, blijf ik ontzettend veel zweten en hoge temperatuur vasthouden binnen op de trainer.
De benen stil houden op Zwift? Ik weet niet of je een direct drive trainer hebt, maar dit is absoluut niet mogelijk bij mij. Alleen als je berg af gaat.
Links of rechtsom, iedereen fiets zijn kilometers. Haal je de challenge, dan petje af en hierover moeten we dan ook niet willen discussieren of het minder laten lijken als je het op Zwift doet. Ik denk dat dit mentaal juist zwaarder is dan buiten aangezien je alleen op een kamertje zit en naar een beeldscherm kijkt. Respect voor beide en ik zal ze zeker combineren!
Daarnaast verbrand je meer energie met het lichaam afkoelen dan met het lichaam opwarmen. Waar ik dus veel laagjes aan heb in de winter buiten, blijf ik ontzettend veel zweten en hoge temperatuur vasthouden binnen op de trainer.
De benen stil houden op Zwift? Ik weet niet of je een direct drive trainer hebt, maar dit is absoluut niet mogelijk bij mij. Alleen als je berg af gaat.
Links of rechtsom, iedereen fiets zijn kilometers. Haal je de challenge, dan petje af en hierover moeten we dan ook niet willen discussieren of het minder laten lijken als je het op Zwift doet. Ik denk dat dit mentaal juist zwaarder is dan buiten aangezien je alleen op een kamertje zit en naar een beeldscherm kijkt. Respect voor beide en ik zal ze zeker combineren!
Weet het nog niet. Laatste tijd meer van het hardlopen dan het fietsen. Eigelijk wil ik de 4000e hardloop km dit jaar ook halen (nog 50 km te gaan)
Misschien vandaag een “start” maken. Kijken of er nog wat motivatie is.
Misschien vandaag een “start” maken. Kijken of er nog wat motivatie is.
Even los van de Rapha Festive500 (want ik vind ook dat een buiten moet) ben ik het wat indoor fietsen betreft niet helemaal met je eens. Natuurlijk heb je buiten te maken met slecht weer, harde wind etc, maar ik stap liever 3u buiten dan 3u op Zwift. Het is ook niet alleen dat je je benen nooit stil houdt, maar je hebt ook een constante weerstand op je benen, dat is echt anders dan buiten. Ik heb ook wel eens gelezen dat je 45min indoor kan vergelijken met 60min outdoor. Blijkt ook wel als ik een indoor rit van 2u vergelijk met buiten 2u, buiten valt het vermogen veel vaker even terug door stukje rugwind, of stoplicht, of bochten etc.havana schreef: ↑24 dec 2020 10:32 Inspanning is gelijk maar je krijgt er veel meer kilometers voor terug, dus onder de streep ben je veel korter bezig waardoor de inspanning fysiek minder zwaar is. Daar komt bij dat je lichaam in dit jaargetijde veel energie kwijt is aan warm blijven als je buiten fietst.
Of je je benen minder stil houdt vraag ik me af. Als ik een duurtraining doe buiten houd ik mijn benen ook vrijwel nooit stil. En in Zwift kun je ook gerust je benen eens stil houden.
Zolang je trouwens naar de uren kijkt die je maakt of wil maken in een week, maakt het aantal kilometers ook niets meer uit. Het is sowieso beter om naar de uren te kijken, aangezien mensen in groepen ook de kilometers makkelijker wegtikken.
Groepen? Heb ik een update maatregelen gemist
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Vandaag de eerste 83km op de klok gezet, dat viel nog niet mee. Vies NW windje. Maar de kop is er af
![Vind ik leuk :like:](./images/smilies/thumbupleft.gif)
Met het risico hier afgeschoten te worden.
Het is toch "vanaf kerstavond"? Of is er voor de 24e geen harde tijdslimiet?
Het is toch "vanaf kerstavond"? Of is er voor de 24e geen harde tijdslimiet?
73 km gedaan. Wilde meer maar het begon keihard te regenen. Met tegenwind vond ik het welletjes.
Ok, dat wist ik niet. Veel succes iedereen. Ik ga eens kijken of het gaat lukken. Normaal ben ik altijd in het buitenland in deze periode, nu uiteraard niet. Gezien het weer denk ik van niet, maar je weet het nooit ![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
In navolging van vorig jaar, toen voor het goede doel gereden "het vergeten kind"
via de Proloog . Was een mooie motivatie. Dit jaar weer een poging wagen. Vandaag 59 km gereden , op de open stukken tegen de wind vond ik het toch wel fris , net voor ik thuis was nog een regen / hagel bui op de koop toe .
via de Proloog . Was een mooie motivatie. Dit jaar weer een poging wagen. Vandaag 59 km gereden , op de open stukken tegen de wind vond ik het toch wel fris , net voor ik thuis was nog een regen / hagel bui op de koop toe .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs