Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Versterking bij Rabobank

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27869
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 sep 2010 16:41

Ben benieuwd of LL Sanchez iets gaat presteren. Ik voorspel: de beste man slaat geen deuk in de pak boter, gaat na een jaar of 2 weer terug naar een Spaanse ploeg en presteert daar dan weer naar behoren.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 06 sep 2010 16:58

havana schreef:Ben benieuwd of LL Sanchez iets gaat presteren. Ik voorspel: de beste man slaat geen deuk in de pak boter, gaat na een jaar of 2 weer terug naar een Spaanse ploeg en presteert daar dan weer naar behoren.


Ik hoop van niet maar heb wel een beetje hetzelfde idee....
Dat komt waarschijnlijk omdat ze daar in spanje betere "Preparatores" hebben of is gewoon het "trainingsadvies"? ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 sep 2010 17:37

Freire en Menchov (meer dan een halve Spanjaard) presteren toch ook gewoon bij Rabobank. Vind Luis Leon wel een mooie renner, kan mooi samen met Gesink ten strijden trekken in korte etappe koersjes.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 06 sep 2010 22:33

mrcoffee schreef:
havana schreef:Ben benieuwd of LL Sanchez iets gaat presteren. Ik voorspel: de beste man slaat geen deuk in de pak boter, gaat na een jaar of 2 weer terug naar een Spaanse ploeg en presteert daar dan weer naar behoren.


Ik hoop van niet maar heb wel een beetje hetzelfde idee....
Dat komt waarschijnlijk omdat ze daar in spanje betere "Preparatores" hebben of is gewoon het "trainingsadvies"? ;)


Ik wil niet heel vervelend zijn hoor maar ook Team Rabobank heeft twee stevige schandalen gehad (Thomas Dekker en Rasmussen). Net als Quick Step (Boonen), Discovery (Klöden), Liquigaz (di Luca), CSC (Basso), Caisse (Valverde), en wie allemaal wel niet? Ik geniet van de koers, doping of niet. En voor mij is iemand pas schuldig als dat bewezen is.

LL Sanchez gaat het wel doen hoor bij Rabobank. Die kan lang mee bergop, won Paris-Nice en ook al meerdere tourritten. Rabobank heeft voor 2011 een paar stevige gasten voor de tour:
Gesink
LL Sanchez
Boom
Niermann
Ten Dam
Mollema
Tjallingi
Tankink
Garate

Jammer van Posthuma trouwens
Camerig is prachtig!

z.osoloist
Forum-lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 apr 2009 23:36

z.osoloist 16 sep 2010 15:08

Als je ziet dat Rabo met de selectie van 2010 nu op de 2e plaats staat van de pro tour ranglijst en je vergelijkt deze selectie met die van volgend jaar dan denk ik dat ze er in de breedte er flink op vooruit zullen gaan.
Hopelijk zullen ze met mannen als Breschel, Sanchez, Barredo veel aanvallender gaan koersen waardoor ze meer koersen gaan bepalen en ws ook gaan winnen. Deze jongens zullen in de koers ook veel ogen op zicht gericht krijgen waardoor er meer kansen komen voor jongens als Boom en Langeveld om mooie uitslagen te gaan rijden.

Daarnaast vind ik het mooi dat Rabo voor de grote etappe koersen voor Nederlands talent kiest en hen niet meer als luxe knechten inzet naast een type als Menchov. Zo houdt de ploeg toch een Nederlands karakter en krijgen de Nederlanders vanaf heden volledig de kans om tot volledige wasdom te komen.
Als Theo Bos zich ondertussen blijft doorontwikkelen als sprinter kan hij langzamerhand het sprintstokje van Freire overnemen die zich vanaf heden dan meer kan gaan toespitsen om in specifieke koersen als Milaan San Remo en San Sebastian voor de overwinning mee te doen.

Zo hebben ze volgens mij een ploeg die zich het hele jaar door in bijna alle koersen kan mengen in het duel om dag en eind zeges en staat er zo langzamerhand een geraamte waar de komende jaren op voort geborduurd kan worden.
Ik heb er wel vertrouwen in en kijk al uit naar komend wielerjaar.
Ik ben in mijn sas, uitkijkend vanaf mijn balkon over de Gaasperplas!

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 04 okt 2010 16:28

Het ziet er toch naar uit, dat Rabobank het op alle fronten goed voor mekaar heeft volgend jaar.
Maar goh, wat zullen we Koos missen. Dat moest even gezegd worden.

Maar los van de nieuwkomers, ziet het er gunstig uit op het klassieker gebied. Ik vond Martens een ijzer sterke indruk maken, zeker omdat hij er een tijdje uit is geweest. Met Matti Bresschel en ook Carlos Barredo, mooi mooi mooi! Luis Leon Sanches is volgens mij ook een prima aanvulling voor de klassieker in de Ardennen en Goldrace. Daarnaast maakt Gesink ook een niet bepaalde kinderachtige ontwikkeling mee. Die tandem moet wat kunnen forceren. Matthews wordt als bonus ook nog een wereldkampioen U23. Jammer dat de ploeg Maarten Wijnants dan aantrekt, waar het ook voor Terpstra had kunnen gaan. Schoonheids foutje. Hoe dan ook...het 'inkoop' beleid van Rabo vind ik, nu alles een beetje verdeeld is, prima op orde. Zonder Menchov, maar met veel potentie in andere renners!

z.osoloist
Forum-lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 apr 2009 23:36

z.osoloist 07 okt 2010 18:46

Ik kan me wel vinden hoor in de keuze voor Wijnants. Een degelijke knecht voor met name het voorjaar. Zal Bresschel ook leuk vinden! Ik denk zowiezo dat Bresschel de kasseien uit de straat gaat rijden komend voorjaar.

Ik ben tevens erg benieuwd hoe Michael Matthews zich zal gaan manifesteren/ontwikkelen bij Rabo. Je kunt niet anders stellen dan dat het scoutings apparaat van Rabo naar behoren functioneerd.
Ik ben in mijn sas, uitkijkend vanaf mijn balkon over de Gaasperplas!

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 15 okt 2010 00:05

Ik denk dat Rabobank met Mollema, Ten Dam, Sanchez en Garate voor in de bergen en Niermann, Martens, Boom en Breschel als rouleurs een ploeg om Gesink heen heeft verzameld die er staat. Een team dat niet onder doet voor het Saxobank van dit jaar. Gesink is nog steeds aan het groeien.

Zal ik er eens een stevige ingooien? Met zo'n sterke ploeg haalt onbetwist kopman Robert Gesink het podium van de Tour in 2011.
Camerig is prachtig!

lhvallas
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 nov 2006 16:24

lhvallas 15 okt 2010 00:13

mwoah, vind het toch leuker om Kenny van Hummel te zien sterven om de tijdslimiet te halen dan een buitenlander in de ontsnapping die het toch niet draagt te zien.

Maar ja ik vind het idee van sponsorploegen dan ook vrij waardeloos....

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 15 okt 2010 14:10

Ja goed idee? Laten we alle sponsorploegen verbieden? Wat is je punt. terug naar landenploegen?

Plaats reactie