Handschoenen voor kou en regen
Die decathlon handschoenen laten na 15 minuten motregen, alle vocht door. Absoluut niet bruikbaar als het regent. Ik ben nogal een koukleum wat handen betreft en bij -3 deze week, had ik pijnlijk koude handen (droog weer)
Edit: ik heb btw ook eens een setje van die bouwvakkers handschoenen besteld. Ik ben erg benieuwd of ze werken. [HELAAS] wordt het dit weekend wat warmer
Edit: ik heb btw ook eens een setje van die bouwvakkers handschoenen besteld. Ik ben erg benieuwd of ze werken. [HELAAS] wordt het dit weekend wat warmer
-
- Forum-lid
Vandaag gefietst met deze handschoenen van Rogelli,vertrokken met 0 gr en bij thuiskomst +2 geen moment koude handen gehad.
http://cyclingweb.nl/index.php?option=c ... Ao5I8P8HAQ
http://cyclingweb.nl/index.php?option=c ... Ao5I8P8HAQ
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
-
- Forum-lid
De maat was redelijk strak, maar ik had geen keuze toen ik een uurtje had gefietst en mijn handschoenen van de binnenkant nog steeds erg vochtig waren op de terugweg. Met -6 graden betekent dat bijna frostbite :/. Met onderhandschoenen zat het erg strak maar stukken beter dan zonder.i-mac schreef:Door ze een maat (of desnoods 2) groter te kopen?amclassic-fan schreef:Hoe krijg je onder neopreen handschoenen nog een set onderhandschoenen? Buiten het feit dat het bij mij echt niet gaat passen zouden m'n vingers ook rechtuit blijven staan.Bas de Vries schreef:Heeft iemand tips voor handschoenen voor -10 tot -15 graden?
Neoprene handschoenen waren vandaag met onderhandschoenen net niet al te koud met -6 maar niet comfortabel, en zeker niet geschikt voor ritjes veel langer dan een uur doordat deze niet ademen.
Het weer lijkt weer beter te worden maar het lijkt mij prettig om toch fietshandschoenen in huis te hebben die ook bij nog kouder weer hun werk doen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Die neopreen handschoenen werken net als een surfpak, je warmt de boel op met je lichaamstemperatuur. Het probleem is alleen dat asl je handen eenmaal koud zijn het vocht in de handschoenen niet meer opwarmt. Er wordt gewoon geen warmte geproduceerd in je handen (niet zo veel als in je hoofd, torso en benen).
Idd slechtste aankoop ooit neopreen handschoenen.ane schreef:Die neopreen handschoenen werken net als een surfpak, je warmt de boel op met je lichaamstemperatuur. Het probleem is alleen dat asl je handen eenmaal koud zijn het vocht in de handschoenen niet meer opwarmt. Er wordt gewoon geen warmte geproduceerd in je handen (niet zo veel als in je hoofd, torso en benen).
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ze doen het inderdaad heel erg goed als het nat is en niet al te koud.
Maar met handschoenen er onder ga je voorbij aan het idee achter de neopreen. Je handen moeten juist vochtig worden. Bij het surfen moest je ook altijd in je pak zeiken, lekker warm.
Misschien moet je ook gewoon je sanitaire stop doen in je handschoenen.
Maar met handschoenen er onder ga je voorbij aan het idee achter de neopreen. Je handen moeten juist vochtig worden. Bij het surfen moest je ook altijd in je pak zeiken, lekker warm.
Misschien moet je ook gewoon je sanitaire stop doen in je handschoenen.
Heb 5 paar verschillende soorten handschoenen maar of ik krijg koude of hele warme handen met neopreen (gribgrab) heb ik.amclassic-fan schreef:Daar ben ik het niet mee eens, het inzet gebied is alleen erg beperkt. Als het je enige set handschoenen is dan is het geen handige aankoop, als het een 5e setje is dan kan het een uitstekende aanvulling zijn.
Mijn favoriete handschoenen zijn een paar Nike"s voor het hardlopen stond er op voor een tientje in de uitverkoopbak van Intersport.
Maar wanneer is het dan een uitstekende aanvulling?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik ben tevreden met mijn neopreen Glacier gloves, destijds gekozen voor de dunste uitvoering, om het stuur nog een beetje te kunnen voelen en vasthouden. Mijn favoriete handschoenen voor weer dat ik eigenlijk niet op een fiets wilt zitten, zeg maar 0-10 graden en goed nat. Van 8-15 graden trek ik eerder Sealzskin handschoenen aan die minder waterdicht zijn, maar wat praktischer (nog uit te trekken bijvoorbeeld).
Vandaag weer extreem koude handen, combi van nat/wind hou ik mijn handen gewoo niet warm.
Had soort van wind mee dus echt hele hoge hartslag krijg je dan ook niet met veilige snelheid in het donker.
Binnenhandschoenen waren nog wel droog trouwens.
Misschien maar eens deze proberen :
https://www.rapha.cc/nl/nl/shop/overmit ... 02XXBLKXLG
Had soort van wind mee dus echt hele hoge hartslag krijg je dan ook niet met veilige snelheid in het donker.
Binnenhandschoenen waren nog wel droog trouwens.
Misschien maar eens deze proberen :
https://www.rapha.cc/nl/nl/shop/overmit ... 02XXBLKXLG
Probeer de Rapha Deep Winter handschoenen eens in een maat aan de grote kant. Ik had ze aan bij een ritje aan -3° gemiddeld, met dunne Craft onderhandschoentjes. Ik heb de onderhandschoenen moeten uittrekken wegens te warm.
Die overmitts lijken me, zeker in combo met een handschoen eronder, echte ondingen om nog iets of wat gevoel te hebben bij wat je met je handen uitvoert, zeker in combo met een handschoen eronder.
Die overmitts lijken me, zeker in combo met een handschoen eronder, echte ondingen om nog iets of wat gevoel te hebben bij wat je met je handen uitvoert, zeker in combo met een handschoen eronder.