Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets april

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 14 apr 2016 21:59

Rodrick schreef:Het heeft er veel van weg dat die 6 procent negatief hier op het forum oververtegenwoordigd is.
Het zou kunnen dat je tot die conclusie komt; maar niet op basis van wat je hier aanhaalt. ;)
Ik vind het overigens te prijzen hoe de redactie zich in dit draadje opstelt: relativerend, humorvol en betrokken :like:

Ik ben benieuwd wat jullie hebben onderzocht en hoe dat zijn weerslag in het blad krijgt. De insteek is in ieder geval van het type dat mijn nieuwsgierigheid opwekt.

Dit soort onderzoek is altijd makkelijk aan vlarden te schieten. Mr.Pinot kiest een valide invalshoek maar ik weet er ook nog wel een paar. Het is suf om dit soort onderzoeken direkt te diskwalificeren: het valt of staat toch met de kwaliteit van het artikel. Wel je best doen want Havana lust je rauw :lol: :lol: :lol:

Wie certificeert er eigenlijk onderzoeksbureau's :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door sloeren op 14 apr 2016 22:19, 2 keer totaal gewijzigd.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 14 apr 2016 22:03

Denk dat er hier juist WEL veel mensen met schijven hebben gereden: op hun ATB.
En qua werking etc maakt dat geen fluit uit, dat is gewoon hetzelfde. En juist dan word je denk ik extra kritisch omdat je weet wat de voor- en nadelen zijn. Aanlopen, ontvluchting; het is allemaal net ff lastiger dan een simpel kabeltje met DP rem.
Maar most of all: OVERBODIG! Wat Ventoso zegt: met gewone remmen kun je ook blokkeren en doseren. Ook met 80km/u op het rechte stuk naar Malaucene is een velgrem toereikend en is de grip van de band de beperkende factor.
Dat zijn waarschijnlijk dezelfde respondenten die ook de (OS)BB30 een fantastische aanvulling vinden ;-)
Less is bore

Douglas
Forum-lid

Gebruikersavatar Douglas 14 apr 2016 22:04

Rodrick schreef:Even over de schijfremmen en of mensen er op zitten te wachten: we hebben net een onderzoek gedaan onder fietsers over hun fietsbeleving. Bijna 1500 reacties hebben we daarop gehad.
Wat is jullie mening over de intrede van schijfremmen

Het heeft er veel van weg dat die 6 procent negatief hier op het forum oververtegenwoordigd is. Maak je geen zorgen, het is een gecertificeerd onderzoek waar ik uit citeer, dat volgens de regels van de statistiek is gedaan. We hebben geen 1300 mensen omgekocht om voor schijfremmen te stemmen ;-)
1. De kwaliteit van een valide wetenschappelijk onderzoek zit niet alleen in de statistisvhe onderbouwing maar ook in de vraagstelling en de conclusies die uit de antwoorden worden gehaald. De conclusie dat de meeste forumleden bij de 6% negatief behoren is volstrekt onterecht. De vraagstelling geeft niet aan waar het over de mening precies over gaat. Schijfremmen bij mtb of cx zullen door de meeste als meerwaarde worden gezien maar voor een racefiets ligt dit genuanceerder. En dan nog de vraag wat de meerwaarde voor een recreant of een prof is.
De meeste forumleden zijn kritisch maar hierbij richten ze zich met name op de racefiets. Ook zien de meeste voordelen maar ook zeker nadelen.

Als je het telegraafniveau van wetenschappelijk onderzoek wilt overstijgen adviseer ik je om eerst een goede vraagstellling te formuleren en dan pas te komen met conclusies gebaseerd op een zorgvuldige analyse.
o'7o

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 14 apr 2016 22:17

Second that, dus.

Zonder de onderzoeksvraag, de onderzochte doelgroep etc zeggen deze cijfers mij helemaal niks.

Vwb die 6% negativos en de gelijkenis met de houding van een aantal forumdeelnemers.

Volgens mij zijn de meeste forumdeelnemers ontzettend positief over schijfremmen.
Ze zien duidelijk meerwaarde voor atb's crossers en ander off road speelgoed.
Als het gaat om de racer dan zijn de kritisch gestemde forumdeelnemers van mening dat schijfremmen geen meerwaarde bieden tov de meest recente typen velgremmen.

Terug naar het onderzoek, 6% staat negatief tegenover schijven op een racefiets. Zonder te weten of deze mensen ervaring hebben met beide typen remmen kan het 2 kanten op met het antwoord. 1 ze weten uit ervaring waar ze het over hebben. 2 ze hebben nog nooit met schijfremmen op een racer gereden en roeptoeteren maar wat.
Omdat ik niks weet over de groep die ondervraagt is, is het compleet zinloos om de 6% uit het onderzoek te vergelijken met de kritische forumdeelnemers hier.

Rodrick
Forum-lid

Gebruikersavatar Rodrick 14 apr 2016 22:21

He Douglas, misschien moet je de ironie-antenne even aanzetten. Ik heb er niet voor niets een knipoog achter gezet.

Rodrick
Forum-lid

Gebruikersavatar Rodrick 14 apr 2016 22:27

NicoNB schreef: Als het gaat om de racer dan zijn de kritisch gestemde forumdeelnemers van mening dat schijfremmen geen meerwaarde bieden tov de meest recente typen velgremmen.
Da's toch prima. We leven in een land waar ieder het recht op een mening heeft. En wij hebben de onze. En die is dat we de meerwaarde wel zien. Halleluja!

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 14 apr 2016 22:29

@Rodrick: kunnen jullie niet een keer een schijfremmen test-event voor forummers organiseren? Lijkt me gezellig :D (roompot heeft er nu wat staan die even niets staan te doen :lol: )

jansen2.0
Forum-lid

jansen2.0 14 apr 2016 22:31

Mening over intrede is de oz-vraag. Deze vraag is, zoals ik 'm lees, niet correct. Intrede is beginstadium: huidig nut/ervaringen/gebruiksgemak/onderhoud/gewicht et cetera wordt dus niet beoordeeld?
Previous name Jansen01

Douglas
Forum-lid

Gebruikersavatar Douglas 14 apr 2016 22:33

Rodrick schreef:He Douglas, misschien moet je de ironie-antenne even aanzetten. Ik heb er niet voor niets een knipoog achter gezet.
Mijn ironie-Antenne stond blijkbaar niet aan. Ben persoonlijk ook snel geïrriteerd als pulp onderzoek wordt verheven naar wetenschappelijk verantwoordniveau. Ik had de knipoog gemist! Ik was zelfs al op zoek naar nieuwe titels voor Fiets. Ik dacht aan Viva Fiets of Flair Fiets. :lol:
o'7o

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 14 apr 2016 22:58

@ Rodrick: ik snap dat zo'n onderzoeksverantwoording niet in een tijdschrift past maar hier vind je wel wat mensen die het wel leuk en relevant vinden.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 apr 2016 07:19

Rodrick schreef:
NicoNB schreef: Als het gaat om de racer dan zijn de kritisch gestemde forumdeelnemers van mening dat schijfremmen geen meerwaarde bieden tov de meest recente typen velgremmen.
Da's toch prima. We leven in een land waar ieder het recht op een mening heeft. En wij hebben de onze. En die is dat we de meerwaarde wel zien. Halleluja!
Maar die meerwaarde écht onderbouwen kan niemand......
Jullie geloven ook de BB30 achtige constructies? Op papier een sprong vooruit, in praktijk niet voelbaar en alleen een bron van kraakgeluiden....
Less is bore

Erik
Forum-lid

Erik 15 apr 2016 08:35

En hoeveel merken we daar in de praktijk van?
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Plaats reactie