analyse/interpretatie cijfers vermogen
Rij eens een uur volle bak, misschien helpt dat (als die data ontbreekt dan weet het programma ook niet hoe goed je bent). Volgens het plaatje kan je niet tijdrijden, dus je 1 uur power is relatief slecht, dan is een lager ftp ten opzichte van je 20min power toch niet gek? Ftp van 4.8 W/kg is sowieso al niet slecht.
Volgens TP is mijn FTP nu 306W, zeg maar 5,3W/kg. Maar een uur volle bak rijden om te kijken of dit programma goed werkt, bedank ik toch maar voor... Leuke gimmick, maar ik zeg denk ik maar mijn account op en houd het bij trainingpeaks...
Da's wel een serieus FTP, knap hoor!
nijkie schreef:Dan zit je toch wel tegen de top aan met deze waardes lijkt mij.
Wel tegen mijn top ja (wil in juli pas echt pieken..), maar in NL zal ik er nog niet een amateurwedstrijd mee winnen... Het wordt voor mij pas interessant als het bergop gaat. Daarbij ben ik 38, gezin met 2 kinderen, tja dan zijn de echte ambities wel zo'n beetje voorbij Wil nog een paar jaar meedraaien in het cyclo-circuit, daar kom ik meer tot mijn recht..
grtz
Klopt, alle ritjes met of een stages of met een power2max. Ik denk dat ik inderdaad in een uur gemiddeld 306 kan trappen... Als ik naar het verval kijk over die 20 min test is dat minimaal, dus, stel ik ga voor een uur en zet de cruisecontrol op 305 watt, dan hou ik het denk ik vol... Heb eind juni een 40 km tijdrit, huur waarschijnlijk een tijdritfiets en zal kijken of ik de stages crank kan overzetten. Zal de resultaten tzt wel even delen hier.nijkie schreef:Met een 20 min ftp kan je heel veel in het rood rijden,ben wel benieuwd welke waardes je met een 1 uur test gaat halen.
Neem aan dat je met een wattage meter ook rijdt?
grtz
In GC kan je, onder de tap Trends - Summary, de max waardes per tijdseenheid bekijken. Onder het kopje Athletes Bests. De beste waardes voor max, 5sec, 1min, 3min, 5min, 20min en 60min. Graag zou ik een pagina zien waar je dat per rit kan bekijken. Zoals dat ook gemakkelijk kan bij Trainingpeaks.
Weet iemand waar ik dat kan vinden?
Weet iemand waar ik dat kan vinden?
Als je in settings bij 'Intervals' aanzet 'Peak powers for cycling 1s thru 1hr' zie je deze gegevens bij elke activiteit bij Summary.
Alternatief is in trendscherm een 'Metric trend'-tabel toevegen, met de piekvermogens die je wil zien als curve, en dan 'group by days' en 'Data Table' kiezen.
Alternatief is in trendscherm een 'Metric trend'-tabel toevegen, met de piekvermogens die je wil zien als curve, en dan 'group by days' en 'Data Table' kiezen.
-
- Forum-lid
Wat is eigenlijk een goed ftp in watt/kg? ben ik wel nieuwsgierig naar.
Maak joe woar
Rond de zes is acceptabel als je serieus mee wilt doen voor het podium in de tour.Fietsen?altijd schreef:Wat is eigenlijk een goed ftp in watt/kg? ben ik wel nieuwsgierig naar.
Als je meer wil weten kan je kijken naar Coggan's Power Profile, als je dat intypt bij google afbeeldingen vind je hem wel.
-
- Forum-lid
Leuk om je in te verdiepen. Heb ook een bestandje gevonden waarin stond verwerkt wat de gemiddelde ftp's zijn per categorie in Amerika. Ik zou dan ongeveer categorie 1/2 zijn. Ligt het niveau van het amateur racen daar zoveel lager dan in Nederland?
Maak joe woar