Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

NOS vs Sporza vs Eurosport

bve
Forum-lid

bve 09 aug 2016 12:58

Ik vind dat Dione de omkadering prima doet. Om on-topic te blijven moet je natuurlijk vergelijken met Karl Vannieuwkerke en dat verliest ze toch, behalve een goed praat programma met intelligente vragen voor de gasten heeft Karl genoeg wielerkennis om Wuyts vervangen moest dat nodig zijn voor live commentaar.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 09 aug 2016 14:42

Vind dat Dione het prima doet. Af en toe stelt ze wat domme vragen, maar soit.

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 09 aug 2016 15:46

havana schreef:Vind dat Dione het prima doet. Af en toe stelt ze wat domme vragen, maar soit.
+1. Ik kan haar zeker waarderen. Waarbij ik tijdens de avond etappe haar wel af en toe wat "bakvisserig" vond. Zoals eerder gezegd, alsof ze een oogje op Herman had....

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 09 aug 2016 20:38

havana schreef:Vind dat Dione het prima doet. Af en toe stelt ze wat domme vragen, maar soit.
+1

Ze heeft een aantal jaar geleden aangegeven dat ze zich interesseerde voor het wielrennen maar dat de gevestigde orde 'in de weg' zat.
De laatste tijd krijgt ze daar steeds meer tijd voor en ik vind ze het echt niet slecht doen.
Het enige wat ik jammer vind is dat zij (en Herman) teveel Smeets proberen na te doen.

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 10 aug 2016 01:04

Ik vind Vannieuwkerke nu juist een adept van Smeets, het moet altijd met wat cultuur en poëzie te maken hebben (zie zijn gasten). Pro is wel dat hij veel van koersen kent (en niet zoals Wuyts, die veel weet en niks kent of herkent). Bij de verslaggeving van een koers vind ik Karl wel bijzonder goed want zijn commentaar is doorspekt met veel kennis en realiteitszin. Wat ik bij Wuyts mis. Daarbij komt dan nog het zangerige toontje en zijn 'opgelet hé' en 'zie je wel' passages. Als ik in zijn klas les had gevolgd was ik zeker in slaap gevallen.Nee Karl is de enige die een deftig koersverslag kan presenteren, het is een verademing. :twisted:

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 10 aug 2016 09:22

Geef mij maar Renaat en José (niet Been, maar de Cauwer) als commentaarduo!

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 10 aug 2016 10:04

Vannieuwkerke vind ik ook echte een Smeets-wannabe. En Dione vind ik echt een prima keuze. Ik zit niet te wachten op een "expert" die het zogenaamd allemaal wel weet. Experts kunnen als gast prima werken maar niet als host.
Overigens maakt Vannieiuwkerke maakt vrij veel historische fouten (de meeste bekende is dat hij steeds loopt te schermen dat Hinault maar 1 keer Parijs-Roubaix heeft gereden)

Liever een vakman/vrouw met passie voor sport(en) en wielersport in het bijzonder dan een zogenaamde expert als host.
Dan stelt iemand misschien wel eens een domme vraag maar in de ogen van het grote publiek valt dat doorgaans wel mee.
Of Dione een oogje op Herman heeft? Ik denk dat dat wel meevalt en een beetje gezonde spanning tussen manen en vrouwen is juist wel leuk. Maar ja sommige mannen denken nu eenmaal bij iedere glimlach van een vrouw dat "er wat is" ;)

Nu Ducrot nog definitief door Danny vervangen en dan komt het helemaal goed :winkthumb:

......en dan hoeven we niet meer naar de Bels en Eurosport uit te wijken.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 aug 2016 10:18

Ja! Die laatste 2 zinnen +1
Less is bore

Karl66
Forum-lid

Karl66 10 aug 2016 11:46

Als ze dan ook nog net zoveel wielrennen gaan uitzenden als Sporza en Eurosport, dan is het helemaal af... ;)
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 aug 2016 12:36

Het lijkt bij Eurosport veel omdat ze ook de ronde van Middle of Nowhere uitzenden en dingen herhalen.
Bij Sporza lijkt het veel omdat ze wintermodderfietsen ook als een soort van wielrennen zien ;-)
Less is bore

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 10 aug 2016 19:05

Ik kijk altijd op Sporza en wijk alleen naar Eurosport of de NOS uit als die twee de enige zijn die op dat moment koers uitzenden. Bij de NOS komt dat gemiddeld een keer jaar voor, namelijk bij het NK.
Wat de commentatoren betreft denk ik met heimwee terug aan de periode voordat Mark Uytterhoeven begon te rentenieren.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 10 aug 2016 23:40

Gastheerg schreef:Overigens maakt Vannieiuwkerke maakt vrij veel historische fouten (de meeste bekende is dat hij steeds loopt te schermen dat Hinault maar 1 keer Parijs-Roubaix heeft gereden)

Dacht ik ook , eerlijk gezegd.... :roll:
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie