E-Bikes ,bedreiging of niet
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Risico van het afdalen door de vermoeidheid van het klimmen??? Kan je niet beter gewoon achter de geraniums gaan zitten?
Punt is gewoon dat jij (en ook Rodrick) een idealistisch beeld van een E-bike dat gewoon niet strookt met de werkelijkheid. Als je harder (of makkelijker) kunt gaan door het ding op de volgende stand te zetten dan doe je dat gewoon. Anders had je namelijk ook wel genoegen genomen met een fiets zonder motor.
Daniël z'n vergelijking klopt wel, want de motor levert zoveel meer vermogen dan de fietser bij sommige modellen. Om de gashendel gedraaid te houden moet je ook kracht zetten, de hoeveelheid kracht is minium, maar dat is de kracht op je pedalen ook met een e-bike.
Punt is gewoon dat jij (en ook Rodrick) een idealistisch beeld van een E-bike dat gewoon niet strookt met de werkelijkheid. Als je harder (of makkelijker) kunt gaan door het ding op de volgende stand te zetten dan doe je dat gewoon. Anders had je namelijk ook wel genoegen genomen met een fiets zonder motor.
Daniël z'n vergelijking klopt wel, want de motor levert zoveel meer vermogen dan de fietser bij sommige modellen. Om de gashendel gedraaid te houden moet je ook kracht zetten, de hoeveelheid kracht is minium, maar dat is de kracht op je pedalen ook met een e-bike.
De vaart blijft erin.
Elektrische fietsen de wereld te veroveren markt
De markt voor elektrische fietsen groeit ook voortdurend. Volgens de Duitse Bike Industry Association (ZIV), een totaal van 150.000 elektrische fietsen verkocht werden in 2009 in Duitsland. Het marktvolume is dus verdubbeld in de afgelopen twee jaar. Volgens de informatie in de "Electric Bike Worldwide Report - 2010 Update" van de onderneming voor marktonderzoek PikeResearch, Boulder, USA, miljoen elektrische fietsen zal een in Europa worden verkocht in 2010. Dit vertegenwoordigt een stijging van 50% ten opzichte van 2008.
electronica werkt samen met ExtraEnergy Thüringen eV uit voor de eerste keer. De organisatie heeft campagne gevoerd voor de verbreiding en acceptatie van e-bikes sinds 1993 en zal track aanwezig zijn een 20-meter lange test op electronica. Op een helling van 11%, zullen de bezoekers de gelegenheid om persoonlijk het testen van de kracht van pedelecs en e-bikes. De meerderheid van de elektrische fietsen verkocht worden pedelecs wiens naam is afgeleid van "pedaal elektrische fiets". De motor bijstand op pedelecs is gekoppeld via een sensor aan ruiter trappen de actie. Alleen als de ruiter pedalen is de aandrijving ook ondersteund door de motor. e-bikes aan de andere kant zijn elektrische fietsen waarvan de motor ondersteuning is geregeld, bijvoorbeeld via een twist grip, ongeacht of de ruiter pedalen. Deze voertuigen worden beschouwd in de meeste landen als bromfiets. 90% van alle e-bikes nu verkocht in de belangrijkste markten van Europa - Nederland en Duitsland - zijn waarschijnlijk pedelecs.
China heeft het grootste deel van de wereld fiets markt. Volgens de China Association Fiets (CBA), meer dan 22,2 miljoen elektrische fietsen werden geproduceerd in 2009 in dat land alleen. 370.000 van deze fietsen werden uitgevoerd. China zal de wereldmarkt domineren ook de in dit segment in de komende jaren.
Meer informatie op www.electronica.de/
Elektrische fietsen de wereld te veroveren markt
De markt voor elektrische fietsen groeit ook voortdurend. Volgens de Duitse Bike Industry Association (ZIV), een totaal van 150.000 elektrische fietsen verkocht werden in 2009 in Duitsland. Het marktvolume is dus verdubbeld in de afgelopen twee jaar. Volgens de informatie in de "Electric Bike Worldwide Report - 2010 Update" van de onderneming voor marktonderzoek PikeResearch, Boulder, USA, miljoen elektrische fietsen zal een in Europa worden verkocht in 2010. Dit vertegenwoordigt een stijging van 50% ten opzichte van 2008.
electronica werkt samen met ExtraEnergy Thüringen eV uit voor de eerste keer. De organisatie heeft campagne gevoerd voor de verbreiding en acceptatie van e-bikes sinds 1993 en zal track aanwezig zijn een 20-meter lange test op electronica. Op een helling van 11%, zullen de bezoekers de gelegenheid om persoonlijk het testen van de kracht van pedelecs en e-bikes. De meerderheid van de elektrische fietsen verkocht worden pedelecs wiens naam is afgeleid van "pedaal elektrische fiets". De motor bijstand op pedelecs is gekoppeld via een sensor aan ruiter trappen de actie. Alleen als de ruiter pedalen is de aandrijving ook ondersteund door de motor. e-bikes aan de andere kant zijn elektrische fietsen waarvan de motor ondersteuning is geregeld, bijvoorbeeld via een twist grip, ongeacht of de ruiter pedalen. Deze voertuigen worden beschouwd in de meeste landen als bromfiets. 90% van alle e-bikes nu verkocht in de belangrijkste markten van Europa - Nederland en Duitsland - zijn waarschijnlijk pedelecs.
China heeft het grootste deel van de wereld fiets markt. Volgens de China Association Fiets (CBA), meer dan 22,2 miljoen elektrische fietsen werden geproduceerd in 2009 in dat land alleen. 370.000 van deze fietsen werden uitgevoerd. China zal de wereldmarkt domineren ook de in dit segment in de komende jaren.
Meer informatie op www.electronica.de/
Zij is ook tegen
-
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 22 feb 2007 19:15
Amclassic-fan schreef:Risico van het afdalen door de vermoeidheid van het klimmen??? Kan je niet beter gewoon achter de geraniums gaan zitten?
Punt is gewoon dat jij (en ook Rodrick) een idealistisch beeld van een E-bike dat gewoon niet strookt met de werkelijkheid. Als je harder (of makkelijker) kunt gaan door het ding op de volgende stand te zetten dan doe je dat gewoon. Anders had je namelijk ook wel genoegen genomen met een fiets zonder motor.
Daniël z'n vergelijking klopt wel, want de motor levert zoveel meer vermogen dan de fietser bij sommige modellen. Om de gashendel gedraaid te houden moet je ook kracht zetten, de hoeveelheid kracht is minium, maar dat is de kracht op je pedalen ook met een e-bike.
Punt twee is dat jij je mening en vooroordelen baseert op ervaring (?) met elektrisch ondersteunde stadsfietsen.
Wellicht dat zo'n fiets beter aansluit bij jouw fietsstijl, maar het is niet het type fiets waar dit topic over gaat.
Je hebt nog niks geschreven over je ervaring met een echte e-bike, en kunt ook niet onderbouwen waarom het niks met fietsen te maken heeft.
Misschien ga je wel in op een wat directere vraag: 'waarom zou je op een e-bike geen kracht kunnen zetten op je pedalen'?
Geweldige uitvinding.
Ik fiets heel graaf in Zwitserland op de MTB. Fiets veel ben ben redelijk geoefend dus kan daar best leuke tochtjes rijden. Mijn vriendin fietst een stuk minder, maar vind het heerlijk om tochtjes met me te maken in Zwitserland. Wat een geweldig ding is zo'n E-bike dan toch, zodat we toch fijn samen tochtjes kunnen maken ik op de MTB, zij op de E-bike.
In mijn favoriete rondje zit verder een lange zee steile klim, die ik niet tot in lengte van dagen op eigen kracht ga kunnen halen. Mooi dat ik over een jaar of 10 (ik hoop langer) toch nog dat geweldig mooie rondje kan maken met behulp van de E-bike.
Ik heb echt het idee dat mensen die moeite hebben met de E-bike een ander probleem hebben. Ze frusteren zich volgens mij aan het feit dat anderen dezelfde route afleggen dan zij, met minder inspanning. Maar ik kan het mis hebben (met dank aan Havana).
Ik hoop dat veel mensen op deze manier meer en langer plezier hebben aan deze wonderschone sport.
Die electrische stadsfietsen zie ik wat anders. Zie tegenwoordig kerngezonde 20ers op zo'n ding rijden gewoon uit luiheid, daar zie ik dan wel weer de gezondheidsrisico's van. Maar misschien zouden die anders wel op een scooter zitten en dat is dit toch nog steeds gezonder.
Ik fiets heel graaf in Zwitserland op de MTB. Fiets veel ben ben redelijk geoefend dus kan daar best leuke tochtjes rijden. Mijn vriendin fietst een stuk minder, maar vind het heerlijk om tochtjes met me te maken in Zwitserland. Wat een geweldig ding is zo'n E-bike dan toch, zodat we toch fijn samen tochtjes kunnen maken ik op de MTB, zij op de E-bike.
In mijn favoriete rondje zit verder een lange zee steile klim, die ik niet tot in lengte van dagen op eigen kracht ga kunnen halen. Mooi dat ik over een jaar of 10 (ik hoop langer) toch nog dat geweldig mooie rondje kan maken met behulp van de E-bike.
Ik heb echt het idee dat mensen die moeite hebben met de E-bike een ander probleem hebben. Ze frusteren zich volgens mij aan het feit dat anderen dezelfde route afleggen dan zij, met minder inspanning. Maar ik kan het mis hebben (met dank aan Havana).
Ik hoop dat veel mensen op deze manier meer en langer plezier hebben aan deze wonderschone sport.
Die electrische stadsfietsen zie ik wat anders. Zie tegenwoordig kerngezonde 20ers op zo'n ding rijden gewoon uit luiheid, daar zie ik dan wel weer de gezondheidsrisico's van. Maar misschien zouden die anders wel op een scooter zitten en dat is dit toch nog steeds gezonder.
Passie voor het fietsen en de fietsen.
thja14 schreef:
Die electrische stadsfietsen zie ik wat anders. Zie tegenwoordig kerngezonde 20ers op zo'n ding rijden gewoon uit luiheid, daar zie ik dan wel weer de gezondheidsrisico's van. Maar misschien zouden die anders wel op een scooter zitten en dat is dit toch nog steeds gezonder.
Of zich ergeren in de file,wat zeker niet gezond kan zijn!
Zij is ook tegen
Hier nog een exoot uit de states.
http://picycle.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een achtergrond verhaal om het ontwerpprogramma voor het voetlicht te plaatsen:
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/it ... eID=123112" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picycle.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een achtergrond verhaal om het ontwerpprogramma voor het voetlicht te plaatsen:
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/it ... eID=123112" onclick="window.open(this.href);return false;
Zij is ook tegen
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5544
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Tot maximaal 64km/h. Een leuk speeltje voor de allerrijksten maar met echt fietsen heeft het niet heel veel meer te maken. De mtb's en racefietsen met motorondersteuning horen in het brommersegment thuis. De gruber assist kan ik nog mee inkomen, omdat deze vooral voor korte extra stootjes energie geschikt is voor de momenten waarop het echt niet meer gaat.
Deze discussie doet me compleet denken aan de giant reclame van electrische fietsen. Die eigelijk ook nog niet eens heel ver van de realiteit licht. Op steile klimmen voorbijgereden worden door een 65+ met bierbuik is gewoon niet leuk, electrische aandrijving of niet. Ook bergop gaan die electrische fietsen met minimale kracht gewoon 25km/h. Fietsen hoort gewoon een vorm van fysieke inspanning te blijven en niet een kwestie van de stand wat hoger zetten. En of het nu zo is dat oudere mensen niet meer fatsoenlijk op een gewone fiets kunnen fietsen geloof ik ook niet. Vaak zit de luiheid daar ook al jaren in. Onze oud pastoor 86 plus zie ik ook gewoon altijd buiten op zijn ( misschien wel 45j oude ) stadfiets met 1 verzet. En die fietst op een normale nog zozeer behoorlijke snelheid vrolijk en ook gewoon voor zijn plezier. ( natuurlijk is dit maar een voorbeeld, maar bij menig persoon heeft het meer met luiheid dan met niet kunnen te maken. )
Deze discussie doet me compleet denken aan de giant reclame van electrische fietsen. Die eigelijk ook nog niet eens heel ver van de realiteit licht. Op steile klimmen voorbijgereden worden door een 65+ met bierbuik is gewoon niet leuk, electrische aandrijving of niet. Ook bergop gaan die electrische fietsen met minimale kracht gewoon 25km/h. Fietsen hoort gewoon een vorm van fysieke inspanning te blijven en niet een kwestie van de stand wat hoger zetten. En of het nu zo is dat oudere mensen niet meer fatsoenlijk op een gewone fiets kunnen fietsen geloof ik ook niet. Vaak zit de luiheid daar ook al jaren in. Onze oud pastoor 86 plus zie ik ook gewoon altijd buiten op zijn ( misschien wel 45j oude ) stadfiets met 1 verzet. En die fietst op een normale nog zozeer behoorlijke snelheid vrolijk en ook gewoon voor zijn plezier. ( natuurlijk is dit maar een voorbeeld, maar bij menig persoon heeft het meer met luiheid dan met niet kunnen te maken. )
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Valt mee hoor, de motor van een electrische fiets (Spara Ion etc) mag max 250 watt leveren. Laten we zeggen dat de niet zo goed getrainde berijder daar nog 200 bij doet op een zware klim, zit je op 450 watt voor een zware fiets en een niet afgetraind berijder.thestudent schreef: Op steile klimmen voorbijgereden worden door een 65+ met bierbuik is gewoon niet leuk, electrische aandrijving of niet. Ook bergop gaan die electrische fietsen met minimale kracht gewoon 25km/h.
Daar mag een getrainde wielrenner op een fiets van 8 kg bergop toch geen moeite mee hebben.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende