Noordhollandsche Backroads
Gisteren ook wel mooi, kwam fietsmaatje tegen op pont toen ik onderweg was naar Hilversum.
Hij helemaal verbaasd dat ik op mijn Trek onverhard door de bossen/heide ging rijden.
Vandaag het zuidelijk deel van de XXL route van Buzz gereden. Iets minder onverharde stroken dan ik het verwacht, maar wat is het toch leuk om in een andere regio te rijden en dan ook nog zo'n met zorg uitgezette route. Heerlijk!! Het enige dat een beetje tegenviel was het weer. Het gebrek aan zon werd gelukkig in ruime mate gecompenseerd door de hoeveelheid wind.
@Apexrider: Er zijn in Noord-Holland helaas niet zo veel gravelwegen als bijvoorbeeld in Limburg. Niettemin is er in het bovenstaande rondje wel iets meer te rapen. Met name vanaf Hoorn richting de westkust kan nog een slordige 10 km aan gravelwegen meegepikt worden, zoals in deze Noordhollandsche Strade Bianche [M] gedaan is. Daarin zijn 7 secties toegevoegd, namelijk het Pannepad, Blôte Bienepad, Koningspade, Pettemerduinen, Jaagkade, Wiertdijkje en de Meerwijklaan. De route (134 km) bevat dan 23 secties met een gezamenlijke lengte van bijna 30 km. Aanrader? Dacht het wel.
Zie de 23 secties bij de GPSies-routebeschrijving en de bijbehorende foto's op de 1e en 7e pagina van dit topic, waaronder deze 3 sfeerplaatjes...
Pettemerduinen...
Wiertdijkje...
Meerwijklaan...
P.S. Ben een tijdje offline geweest (vanwege een ‘total losse’-pc). De betreffende route voor beach-/gravelbikes — met gravelwegen, grasdijken en waarschijnlijk ook (optioneel) een drietal eenvoudige stroken van het Schoorlse mtb-parcours — laat daarom nog even op zich wachten.
Edit: Oeps, de bovenstaande GPSies-link werkte niet. Nu wel!
Zie de 23 secties bij de GPSies-routebeschrijving en de bijbehorende foto's op de 1e en 7e pagina van dit topic, waaronder deze 3 sfeerplaatjes...
Pettemerduinen...
Wiertdijkje...
Meerwijklaan...
P.S. Ben een tijdje offline geweest (vanwege een ‘total losse’-pc). De betreffende route voor beach-/gravelbikes — met gravelwegen, grasdijken en waarschijnlijk ook (optioneel) een drietal eenvoudige stroken van het Schoorlse mtb-parcours — laat daarom nog even op zich wachten.
Edit: Oeps, de bovenstaande GPSies-link werkte niet. Nu wel!
Laatst gewijzigd door buzz op 14 jul 2018 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog een paadje tussen Edam en Kwadijk :
https://www.strava.com/segments/14849466
Of had je die al genoemd ?
https://www.strava.com/segments/14849466
Of had je die al genoemd ?
In het bericht van 13 juli 20u53 werkte de link naar Noordhollandsche Strade Bianche [M] niet. Nu wel...
- Wiliertoerist
- Forum-lid
@buzz
Pakt m'n navigatie de route ook op wanneer ik ergens anders start en loopt ie dan door tot mijn startpunt, of moet ik de route dan herschrijven ?
Pakt m'n navigatie de route ook op wanneer ik ergens anders start en loopt ie dan door tot mijn startpunt, of moet ik de route dan herschrijven ?
Dat zou ik niet weten. Zelf rijd ik m'n rondjes zonder gps/navigatie. Maar vermoedelijk zijn er kenners genoeg op dit forum die er iets meer over kunnen vertellen...Wiliertoerist schreef: ↑14 jul 2018 14:51 @buzz
Ik heb al een tijdje geen garmin meer, maar volgens mij was het zo.... de garmin pakt de route op, en vraagt of hij naar start moet navigeren. Als je dan nee kiest kun je gewoon de route rijden. Tot het originele eind/start punt. Dan stopt de navigatie. Maar die kun je dan ter plekke herstarten, en rijden tot de plek waar jou start/eindpunt ligt...Wiliertoerist schreef: ↑14 jul 2018 14:51 @buzz
Ik weet niet of ik het duidelijk omschreven heb... anders morgen ff bij de koffie opnieuw proberen