Dura Ace 9100
Shifters SRAM zien er ook beter uit.
Zullen de prijzen niet beter worden als de groepen beter leverbaar zijn? Waarom zouden ze nu al grotere kortingen geven als het aanbod nog schaars is? Ik heb er wel vertrouwen in dat de prijzen nog wat gaan zakken. Blijft veel geld. Dat wel.
Een vriend van mij heeft sinds vorige week de mechanische groep met velgrem .
Hij is er niet echt tevreden mee , het afstellen van de versnellingen gaat zeer slecht .
Ik moet wel zeggen hij heeft op de meeste fietsen wel de 9070 groep .
Hij is er niet echt tevreden mee , het afstellen van de versnellingen gaat zeer slecht .
Ik moet wel zeggen hij heeft op de meeste fietsen wel de 9070 groep .
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40286
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hoe kan het afstellen moeilijk zijn dan?
Less is bore
Inmiddels staat er bij mantel voor de 9150 groep, Leverdatum onbekend ipv de 2 weken die er eerst stond.
Meganisch wordt inmiddels via diverse winkels al geleverd.
Ik heb besloten dat ik ga wachten tot de 9150 componenten leverbaar zijn. (heb remmen en crank iig niet nodig)
9070 kan ook, maarja om dan meteen met oude groep te zitten. (en dan batterij ed al te moeten vervangen als ik nieuwe schakelopties wil uitproberen)
Mogelijkheid om zeker cassette tot 30 te plaatsen is ook wel handig.
Meganisch wordt inmiddels via diverse winkels al geleverd.
Ik heb besloten dat ik ga wachten tot de 9150 componenten leverbaar zijn. (heb remmen en crank iig niet nodig)
9070 kan ook, maarja om dan meteen met oude groep te zitten. (en dan batterij ed al te moeten vervangen als ik nieuwe schakelopties wil uitproberen)
Mogelijkheid om zeker cassette tot 30 te plaatsen is ook wel handig.
Elektrisch wordt pas in april verwacht.
Ik heb al een setje 9000-remmen (nieuw), crank wordt een Quarq. Cassette wordt custom 12-30 Marchisio, ketting wordt SRAM en verder ga ik voor de Ultegra upgradekit. Dan kan ik als het nieuwe "brein" + batterij uit is de boel gaan upgraden.
Ik heb al een setje 9000-remmen (nieuw), crank wordt een Quarq. Cassette wordt custom 12-30 Marchisio, ketting wordt SRAM en verder ga ik voor de Ultegra upgradekit. Dan kan ik als het nieuwe "brein" + batterij uit is de boel gaan upgraden.
Hmms april duurt wel weer heel lang, las dingen over december/januari.
Dan toch maar een 9070 aanbieding misschien.
Nieuwe batterij is trouwens al wel te koop :
https://www.bike24.com/p2164000.html
En wireless unit die je nodig hebt ook :
https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... 1000,4,167
Dan toch maar een 9070 aanbieding misschien.
Nieuwe batterij is trouwens al wel te koop :
https://www.bike24.com/p2164000.html
En wireless unit die je nodig hebt ook :
https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... 1000,4,167
Laatst gewijzigd door DDX op 04 okt 2016 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Mooi dat die wireless unit en de nieuwe batterij al te koop zijn. Het is dan denk ik handiger om de onderdelen toch los te bestellen i.p.v. de upgradekit.
Kan iemand me vertellen wat ik allemaal moet bestellen? Met name op het gebied van kabels en junctions.
Shifters, derailleurs snap ik
Vraag 2: wat is het verschil tussen de WU101 en de WU111?
Kan iemand me vertellen wat ik allemaal moet bestellen? Met name op het gebied van kabels en junctions.
Shifters, derailleurs snap ik
Vraag 2: wat is het verschil tussen de WU101 en de WU111?
Volgens mij kom je hiermee een heel eind :
http://road.cc/content/forum/159498-di2 ... -do-i-need
http://carltonbale.com/shimano-di2-ever ... d-to-know/
http://road.cc/content/forum/159498-di2 ... -do-i-need
En heel veel nuttige info over di2 :If you want to buy everything separately this is what you will need
Ultegra 6870 or DA9070 Di2 Shifters (6770 shifters also work but require an update (i think), 7970 shifters do not work)
Ultegra 6870 or DA9070 Di2 Front derailleur
Ultegra 6870 or DA9070 Di2 Rear derailleur
3 or 5 port junction Box. SM-EW90-A or SM-EW90-B
Junction box B - SM-JC41
Internal Battery - SM-BTR2
Battery charger - SM-BCR2 - This doubles as a pc interface to customize settings,and update the firmware. And can only be used with an internal battery.
Di2 plug tool - To insert and remove the wires
2 shifter e-tube wires (350mm each) EW-SD50 - for 42,44cm bars. If you have 46cm bars get longer.
1 downtube e-tube wire (1000mm or more) EW-SD50
1 battery e-tube wire (500mm) EW-SD50
1 front derailleur e-tube wire (300mm) EW-SD50
1 rear derailleur e-tube wire (600mm) EW-SD50
These above are typical cable lengths for a small to medium frame. If you have a large or bigger frame you should buy a longer downtube wire.
http://carltonbale.com/shimano-di2-ever ... d-to-know/
wu101 is groter dan de wu111, maar de 111 geeft niet alle info door :Vraag 2: wat is het verschil tussen de WU101 en de WU111?
http://productinfo.shimano.com/#/spec/2 ... nit?q=wu-1