Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Olympische spelen 2016

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 06 aug 2016 23:18

EmPeHa schreef:En geen oortjes. Ik lees net dat Van Avermaet zelf moest tellen om te concluderen dat er niet veel renners meer voor konden zitten na de valpartij.
:) je was me net 1 sec voor, gilbert wist bijvoorbeeld bij zijn finish nog niet dat VA had gewonnen volgens mij

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 07 aug 2016 00:44

Klopt, en Gilbert was wel verrast maar niet uitbundig(blij) dat Van Avermaet gewonnen had. Wat een egoïst. Toen hij over de meet bolde. :x

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 07 aug 2016 00:48

Na de aankomst bleek ook dat Deplus er was voor Gilbert en Pauwels voor Van Avermaet.
Dat verklaard ook de selectie van de beide helpers.Al hebben ze niet veel moeten/kunnen helpen. Greg stand er alleen voor behoudens een beetje afstoppingswerk toen Greg mee was in de ontsnapping.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 07 aug 2016 07:33

Weg met die oortjes en snel over gaan naar kleinere ploegen!!
Dit is weer een bewijs dat al die grote ploegen en ploegleiders de boel alleen maar verzieken en op slot gooien.
Mooie winnaar.

En wat die banden betreft; sky ligt idd wel vaak op de grond als het niet kurkdroog is. Welke banden rijden ze mee?
Less is bore

delsol
Forum-lid

delsol 07 aug 2016 08:37

Sky rijdt nu op conti,was een verslag op belg tijdens de Tour dat ze sammenwerking zijn aangegaan.
http://www.continental-tires.com/bicycl ... -de-france

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 07 aug 2016 08:47

Het parcours en de temperatuur waren natuurlijk ook selectief. Wat ook nog anders is dan bij andere koersen is dat plek 2 en 3 een prijs opleveren.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 aug 2016 09:25

Dat Sky vaak valt is net zo iets als dat er altijd lieden zijn die roepen dat Robert Gesink vaak valt, volgens mij op echt helemaal niets gebaseerd behalve een onderbuik gevoel.

De rol van temperatuur, jetlag en parcours zal groot geweest zijn. Veel grote namen die kansloos loste.
Peking gaf hetzelfde effect, door de combinatie van een hoge temperatuur en met een hoge luchtvochtigheid op een lastig parcours.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 07 aug 2016 11:14

ottorongo schreef:Klopt, en Gilbert was wel verrast maar niet uitbundig(blij) dat Van Avermaet gewonnen had. Wat een egoïst. Toen hij over de meet bolde. :x
Het is maar net wat je wil zien. Zoals ik het zag kwam Gilbert er inderdaad bij het zien/lezen van de aankomst pas achter dat Van Avermaet had gewonnen. Hij reageerde niet uitbundig maar uit zijn gelaatstrekken/gebaren kon je vooral respect c.q. bewondering aflezen.
Begrijpelijke reactie wat mij betreft want renners rijden niet voor hun land maar vooral voor zichzelf.
Dat zogenaamd landsbelang is iets wat de chauvinistische fans en vooral de media er van maken.
Die hebben blijkbaar heel slecht door dat het slechste wat een renner in grote evenementen kan overkomen is 2e worden achter een landgenoot.
Goed voorbeeld hiervan is wel Hennie Kuiper. Hij werd twee keer 2e werd in de Tour. In 1977 achter Bernard Thevenet en in 1980 achter Joop Zoetemelk. Die 2e plek in 1977 heeft hem veel meer opgeleverd dan die van 1980.
Laatst gewijzigd door Quarantanove op 07 aug 2016 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 07 aug 2016 12:18

Ja, chauvinisme speelt niet meer bij iedereen mee op dat niveau.....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 07 aug 2016 13:27

Ik ben het niet vaak met Q eens, maar nu wel. Ik zag ook een verrast bewonderend knikje bij Gilbert.
Less is bore

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 07 aug 2016 14:42

Ik zag toch wat anders bij Gilbert.
Het besef dat GvA heeft gedaan waarvoor ze Gilbert hadden meegenomen, maar wat Gilbert niet kon waarmaken. Wellicht dacht Gilbert toen hij gelost werd: ik maak het hier niet waar, maar wellicht vallen de andere Belgen ook door de mand.

Zijn blik was er voor mij dus eentje van een ietwat arrogante kopman die GvA al heel lang mentaal heeft geïmponeerd (en af en toe ook gewoon gekleineerd, met de benen), en nu inziet dat de waardeverhoudingen (en aandachtsverhoudingen van pers en publiek) definitief in GvA zijn voordeel zijn beslecht. Best dat die niet meer samen in de ploeg zitten... al heb ik Gilbert altijd mentaal hoger ingeschat als kopman, en het zou mij niet verrassen dat hij volgend seizoen nog 1 keer op redelijk niveau rijdt, een niveau dat dan niet moet onderdoen voor GvA, die ik toch nog altijd niet veel koersen zie winnen in zijn carriere.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 07 aug 2016 20:09

grrr waarom niet een beetje commentaar bij de wegwedstrijd voor de damesch. Vos zit nu wel in een kopploegje.

Plaats reactie