Het grote fietspomp topic
- Sweety2008
- Forum-lid
Oké, bedankt dan ga ik ze niet kopen.
Ghost Nivolet 6LC
Ik heb die Lidl pomp nou een jaartje, voor de mtb prima,maar voor de racefiets iets minder.
Gaat maar tot 6 bar daarna kapt hij ermee.
Heb pasgeleden een compressor gekocht,gaat beter en handig om je fiets droog te blazen
Gaat maar tot 6 bar daarna kapt hij ermee.
Heb pasgeleden een compressor gekocht,gaat beter en handig om je fiets droog te blazen
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
-
- Forum-lid
Met de compressor gaat het inderdaad gemakkelijker, je moet er alleen wel op letten dat je er een hebt met een drukreduceerinrichting op de persleiding. Indien niet, ben je te zeer afhankelijk van de reservoirdruk om de gewenste bandenspanning te bereiken. Overigens ben ik het met vorige sprekers eens, dat de Rennkompressor een onovertroffen apparaat is voor je racefietsbandjes, ik gebruik hem inderdaad vaker dan de compressor.
-
- Forum-lid HC
Ik zag net bij GCN een foto voorbij komen van Sweety's fietspomp.
- Supergrover
- Forum-lid HC
maakt niet heel veel uit hoor, maar dit is geen Airkompressor.
Lijkt me een Topeak joe Blow Sport.
Zulke toeren hoef je met de Airkompressor niet uit te halen, 8 bar of het niks is...
deze dus:
Lijkt me een Topeak joe Blow Sport.
Zulke toeren hoef je met de Airkompressor niet uit te halen, 8 bar of het niks is...
deze dus:
- Supergrover
- Forum-lid HC
Mss rijden we niet op hetzelfde fietspad, ik wilde aangeven dat die pomp op het plaatje waar die man op de pomp hangt, een Joe Blow is... Ik heb nog geen foto van die pomp van jouw maatje gezien....
- Sweety2008
- Forum-lid
Ik kan ja een keer een foto plaatsen als ik mijn banden van de racefiets oppomp.
Ghost Nivolet 6LC
Mijn reactie is/was wat onduidelijk, Ik vergiste me in de foto (de GCN foto dus) hierboven, dat is inderdaad helemaal geen SKS (maar lijkt veel op de airkompressor).
Jouw airkompressor is weer wat anders dan die van mijn fietsmaat (daar heb ik geen foto van) bij jouwe zit de manometer (groot!) onderaan, net zoals bij de rennkompressor. Bij die van mijn vriend zit hij bovenaan de pompbuis en is hij klein. Dat is weldegelijk een SKS, dat weet ik zeker. En die pompt erg zwaar.
edit, ik heb hem gevonden:
Het is dus de airworx10 die ik de drama pomp vind (voor racefietsen). Is dat ook de jouwe Sweety? Sorry Sorry, dan heb ik dus geen enkele ervaring met de "airkompressor" 12.0
Jouw airkompressor is weer wat anders dan die van mijn fietsmaat (daar heb ik geen foto van) bij jouwe zit de manometer (groot!) onderaan, net zoals bij de rennkompressor. Bij die van mijn vriend zit hij bovenaan de pompbuis en is hij klein. Dat is weldegelijk een SKS, dat weet ik zeker. En die pompt erg zwaar.
edit, ik heb hem gevonden:
Het is dus de airworx10 die ik de drama pomp vind (voor racefietsen). Is dat ook de jouwe Sweety? Sorry Sorry, dan heb ik dus geen enkele ervaring met de "airkompressor" 12.0
- Supergrover
- Forum-lid HC
Hahahahaha, je hoeft je niet te verontschuldigen hoor Sieper.
De SKS pompen hebben een zwart met oranje kop, de Topeak zwart met geel.
Zoals je kan zien zijn de koppen op de foto's die jij en ik geplaatst hebben hetzelfde.
De Topeak heeft een heel ander (geel) hendeltje.
Ik vind de Airkompressor 12.0 zo fijn omdat je met een paar slagen redelijk makkelijk veel lucht in je band krijgt. De grote manometer is idd makkelijk aflezen.
Maar genoeg gemiep hierover.
Laten we voor Sweety hopen dat ze snel een goeie pomp heeft, doe maareen filmpje ipv een foto.
N.B. ik heb géén aandelen SKS
De SKS pompen hebben een zwart met oranje kop, de Topeak zwart met geel.
Zoals je kan zien zijn de koppen op de foto's die jij en ik geplaatst hebben hetzelfde.
De Topeak heeft een heel ander (geel) hendeltje.
Ik vind de Airkompressor 12.0 zo fijn omdat je met een paar slagen redelijk makkelijk veel lucht in je band krijgt. De grote manometer is idd makkelijk aflezen.
Maar genoeg gemiep hierover.
Laten we voor Sweety hopen dat ze snel een goeie pomp heeft, doe maareen filmpje ipv een foto.
N.B. ik heb géén aandelen SKS