Endurance racer
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40094
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dus de Pavo valt sowieso af (logisch), Kiaro blijft wel in het passende rijtje staan.
Specialized Roubaix (t/m 2016): mt 54, toptube 54.8, stack 564, reach 380. Met een extra spacer en een 100mm stuurpen moet dat dus ook goed passen?
Specialized Roubaix (t/m 2016): mt 54, toptube 54.8, stack 564, reach 380. Met een extra spacer en een 100mm stuurpen moet dat dus ook goed passen?
Less is bore
Als je nu geen ruimte hebt om je zadel een ruime cm naar achter te schuiven moet de Pavo afvallen.
Bij een Roubaix ga je al wel richting de 2 a 2,5cm spacers, dat komt al in de buurt van een toren...
Maar misschien is een Roubaix wel een logische eerste stap. Als je ergens een dealer kunt vinden met een testfiets in maat 54 kun je een keer echt uitgebreid proefrijden en hem zelfs een avondje in de woonkamer neerzetten om eens goed aan te zien of je er wel mee kunt leven.
Bij een Roubaix ga je al wel richting de 2 a 2,5cm spacers, dat komt al in de buurt van een toren...
Maar misschien is een Roubaix wel een logische eerste stap. Als je ergens een dealer kunt vinden met een testfiets in maat 54 kun je een keer echt uitgebreid proefrijden en hem zelfs een avondje in de woonkamer neerzetten om eens goed aan te zien of je er wel mee kunt leven.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40094
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dan blijft de Kiaro en de C60h toch nog steeds logischer dan de Roubaix imho.
Moet zeggen dat ik het sowieso een boeiende case vind, omdat je ziet dat de verschillende fabrikanten een totaal andere invulling geven aan 'comfortracer'.
@nijkie: sinds ik een arthrografie (MRI met ingespoten vloeistof in het heupgewricht) is het heel duidelijk wat het probleem is. Met fysio en anders coördineren van spieren te verminderen, maar 100% weg zal het nooit zijn (scheurtje in kraakbeen). Een operatie is mogelijk, maar zeer discutabel; totaal geen garanties, 3-6 weken 100% krukken en 4-6mnd revalidatie. Zeker in deze fase (geen chronische serieuze pijn) is dat geen optie voor mij.
Minder diepe zit = betere controle over bilspier = betere fixatie heup = minder verkeerde belasting.
Moet zeggen dat ik het sowieso een boeiende case vind, omdat je ziet dat de verschillende fabrikanten een totaal andere invulling geven aan 'comfortracer'.
@nijkie: sinds ik een arthrografie (MRI met ingespoten vloeistof in het heupgewricht) is het heel duidelijk wat het probleem is. Met fysio en anders coördineren van spieren te verminderen, maar 100% weg zal het nooit zijn (scheurtje in kraakbeen). Een operatie is mogelijk, maar zeer discutabel; totaal geen garanties, 3-6 weken 100% krukken en 4-6mnd revalidatie. Zeker in deze fase (geen chronische serieuze pijn) is dat geen optie voor mij.
Minder diepe zit = betere controle over bilspier = betere fixatie heup = minder verkeerde belasting.
Less is bore
Ik had mij eigenlijk voorgenomen geen suggesties meer te doen, maar zag toevalling Orbea's modeljaar 2017 voorbij komen. Heel misschien een Avant?
Je schijnt ook nog wat te kunnen customizen met "myo".
Je schijnt ook nog wat te kunnen customizen met "myo".
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40094
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Orbea's zijn vaak mooie fietsen, maar volgens mij is dit ook een gevalletje disk-only.
En ik wil uiteraard wel mijn SR groep overzetten.
En ik wil uiteraard wel mijn SR groep overzetten.
Less is bore
De goedkopere uitvoeringen zijn zonder disk
Misschien is het helemaal niks voor je, als je de H2 geometrie van de Trek Emonda bekijkt, zit je ook al redelijk comfortabel (in mt 56: stack 57.7, reach 38.7). Het SLR of SL frame vind ik wel aardig te pruimen, maar moet je vooral in real life zien.
Cycles Jean Habets in Schin op Geul is importeur voor Legend. Het huismerk Di Stefano wordt ook bij Legend gemaakt. Eigenaar/framebouwer is Marco Bertoletti. Deze heeft in het verleden ook de frames van Passoni gemaakt.daniel1975 schreef:Weet niet wat ik van Legend moet vinden, ik ken het merk niet. Website is uit 2014, brochures op de site van september 2012, dus eerst maar eens even puzzelen. Custom build kan in principe wel heel fijn zijn, mits er een vakman de meting kan omzetten in de gewenste geometrie.
Misschien een dagje of weekend Limburg doen en bij Jean habets gaan kijken.
Hieronder nog een link:
http://www.italiaanseracefietsen.com/20 ... van-peter/
- Sha Kokken
- Forum-lid
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
- Locatie: Hooglanderveen
https://owningalegend.wordpress.com
Voor de legendarische dweper
Voor de legendarische dweper
Een Fondriest TF Zero?
http://www.marelparts.nl/fondriest_tf_zero
Ok het is stiekem een Sarto maar de prijs in een standaard maat ligt volgens mij lager dan bij Sarto. Wat er voor custom maten bijkomt is maar weer de vraag...
http://www.marelparts.nl/fondriest_tf_zero
Ok het is stiekem een Sarto maar de prijs in een standaard maat ligt volgens mij lager dan bij Sarto. Wat er voor custom maten bijkomt is maar weer de vraag...
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40094
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
TF0 is een waanzinnig mooi ding. Maar komt qua maat niet in de buurt imho. Teveel een diepe race geo.
En als je naar custom toe moet kom je qua prijs weer in de groep >€4.000,- en dan komt een C60h of Parlee Altum R ook weer in beeld.
Gevoelsmatig zit ik nu op het spoor van óf serieus werk van maken en iets écht moois kopen of iets bescheidener en voorlopig op een Simplon Kiaro rijden. Qua geo een erg passende fiets. S583, R377, bovenbuis 555.
Met alle respect voor de tita en Legend liefhebbers: ík heb er niks mee en zal het dan ook zeker niet aanschaffen.
En als je naar custom toe moet kom je qua prijs weer in de groep >€4.000,- en dan komt een C60h of Parlee Altum R ook weer in beeld.
Gevoelsmatig zit ik nu op het spoor van óf serieus werk van maken en iets écht moois kopen of iets bescheidener en voorlopig op een Simplon Kiaro rijden. Qua geo een erg passende fiets. S583, R377, bovenbuis 555.
Met alle respect voor de tita en Legend liefhebbers: ík heb er niks mee en zal het dan ook zeker niet aanschaffen.
Less is bore