Alles over vakanties op én met de fiets
-
Tracing_NL
- Forum-lid
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32
Tracing_NL
01 jun 2017 08:28
@ Quarantanove: Ik ben het niet met je eens, maar als je voor papegaai uitgemaakt wordt is je argument simpel: " Herhaling is de kracht van het onderwijs"
@
Erik1.0 schreef: ↑31 mei 2017 14:14
Zou moeten kunnen, maar kan nog wel eens lastig worden als je het op de daginschrijving probeert. Achter de balie worden ze gek van iedereen die meent vooraan te moeten starten en kunnen dus behoorlijk ongeïnteresseerd en chagrijnig doen... Als je Frans niet heel goed is zoek dan iig iemand die goed Engels kan. Anyway, bij een demarrage vanaf de start zal ik strak in je wiel zitten, lijkt me wel wat om met een voorsprong aan de eerste beklimming te beginnen
...
Mooi, een maatje van me start ook vooraan, zijn we al met zijn drieën, kunnen we een mooie voorsprong opbouwen tot Faucogny. Ben benieuwd of we de hele bubs achter ons aan krijgen
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
-
matthiav
- Forum-lid
- Berichten: 603
- Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28
matthiav
01 jun 2017 10:20
Tracing_NL schreef: ↑31 mei 2017 10:58
Collega's, weet iemand of je met een plaatsing van vorig jaar (eerste 300 en 75e in categorie) in aanmerking komt om in het eerste vak te starten? En hoe regel je dat dan?
Waarom schrijf je je niet gewoon online in? Is nog steeds mogelijk, en zal je veel moeite besparen. Naar mijn ervaring (sorry als ik iemand tegen de schenen stamp) spreken Fransen amper Engels, en spreken Nederlanders amper Frans
Alle startnummers onder <500 mogen in het prioritaire vak starten. Ze zijn ook nogal redelijk gul daarmee, heb een week geleden een mail gestuurd: of ik met een 60e plaats in de Schleck GF niet in het eerste vak mocht starten. Ik kreeg meteen een nieuw nummer (vooraan in de 300 dus er is nog wel wat plek). Maar of ze nummers vrijhouden voor de daginschrijving, dat weet ik niet. Desnoods stuur je mailtje, ik kreeg snel antwoord (en via mail kan je wel in het Engels of zelfs Nederlands schrijven). Grand Trophée is van Golazo (en dus 'Vlaams').
-
debuysserk
- Forum-lid
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 07 feb 2015 14:19
debuysserk
01 jun 2017 13:27
Het prioriteitsvak is van 0 tot 400 (en dus niet 500), kreeg ik bevestigd van organisatie zelf. Ik zit zelf op 415, maar vorig jaar schoof mijn nummer ook nog wel op toen ik die effectief ging halen de dagvoordien.
-
djatwork69
- Forum-lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26
djatwork69
06 jun 2017 15:49
Ze geven super mooi weer, 30 graden
Wat is dat met startbewijs afdrukken? IS dit nieuw?
-
djatwork69
- Forum-lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26
djatwork69
06 jun 2017 15:57
Iemand een zicht op het vernieuwde parcours eigenlijk? De eerste 35km lijken mij dezelfde, klopt dit?
Waarna de volgende km's hetzelfde zijn als toen de Planche er nog inzat?
-
matthiav
- Forum-lid
- Berichten: 603
- Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28
matthiav
06 jun 2017 16:20
Eerste 25 km zijn identiek. Waar m'n vorig jaar richting Servance reed om de Chevrère op te rijden, ontwijkt men deze nu. In Plancher-Les-Mines wordt nu richting Ballon de Servance gereden (en dus niet meer richting Ballon d'Alsace). Na de Ballon de Servance komen we op het parcours van de voorbije jaren, maar dit gebeurt nu in omgekeerde richting: Oderen, Grand Ballon, Hundsruck en Ballon d'Alsace. Dan is het terug koersen naar Plancher-Les-Mines om daar de Plance op te vlammen
Voor wie nog nooit de Ballon de Servance gedaan heeft: de afdaling is smal, zeer bochtig en hobbelig wegdek. Verstand gebruiken daar en niet te zot doen.
-
djatwork69
- Forum-lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26
djatwork69
06 jun 2017 16:35
Bedankt Matthiav, en in de kleine tour is het parcours hetzelfde als ervoor denk ik.
Die afdaling is inderdaad lastig en nu zeker want we gaan er met nog veel volk zijn, voorbije jaren was er al een afscheiding op de chevreres.
-
rockbats
- Forum-lid
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 15 apr 2011 00:34
rockbats
06 jun 2017 16:40
Was van plan om vanuit Planche (finish) terug te fietsen naar Luxeuill (start) en af te zien van de shuttle. Weet iemand uit ervaring of dat problemen op gaat leveren (afgezette wegen e.d.)?
-
djatwork69
- Forum-lid
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26
djatwork69
06 jun 2017 16:49
rockbats schreef: ↑06 jun 2017 16:40
Was van plan om vanuit Planche (finish) terug te fietsen naar Luxeuill (start) en af te zien van de shuttle. Weet iemand uit ervaring of dat problemen op gaat leveren (afgezette wegen e.d.)?
nee, er is niks afgezet.
-
rockbats
- Forum-lid
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 15 apr 2011 00:34
rockbats
06 jun 2017 16:51
OK, thx!
-
debuysserk
- Forum-lid
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 07 feb 2015 14:19
debuysserk
06 jun 2017 16:51
Dat is een PDF uit 2013, toen Champagney nog genoeg betaalde om daar te starten/finishen