Pagina 9 van 73
Re: Di2
Geplaatst: 22 dec 2017 11:23
door roeieber
DDX schreef: ↑15 dec 2017 17:51
zo simpel is het
trouwens je hebt geen speciale batterij nodig voor de d-fly
je hebt alleen nieuwste batterij nodig als je gebruik wilt maken van synchroshift functies
Moet de D-fly tussen twee kabels in zitten of werkt hij ook met slechts aan een zijde een kabel?
Ben aan het denken aan de volgende setup. Lange kabel van bracket naar shifter1, kabel door het stuur naar andere shifter2, van deze shifter2 naar de RS910 in het stuur.
Volgens internet zou dit moeten werken...Iemand ervaring?
Dan heeft de RS910 nog een poort open, dan wil ik daar de fly opzetten, maar de d-fly zit dan niet tussen twee kabels, maar als uiteinde aan een kort kabeltje. Kan dat?
Anders zet ik hem tussen de lange kabel naar het bracket en de junction bij het bracket.
Re: Di2
Geplaatst: 22 dec 2017 13:43
door DDX
Dat meot prima kunnen, maar waar ga je junction met batterijoplader laten ?
Re: Di2
Geplaatst: 22 dec 2017 15:38
door daniel1975
RS910 heeft toch een laadpoort? Dus aparte junction met laadpoort niet nodig. Of heb ik verkeerd begrepen?
Re: Di2
Geplaatst: 22 dec 2017 23:35
door roeieber
Rs910 heeft inderdaad een laadpoort.
Re: Di2
Geplaatst: 23 dec 2017 14:38
door redalert
Ik wil graag mijn tt fiets upgraden naar di2. Nu vraag ik mij af of ik de shifters sw-r671 kan gebruiken zonder de combinatie met de remshifters st-6871
Re: Di2
Geplaatst: 16 jan 2018 10:35
door beren040
Stel dat ik straks op mijn nieuwe fiets di2 gebruik met synchro shifting en laat de linker shifter via kanaal 1 en 2 mijn garmin bedienen, wat gebeurt er dan als ik terug ga naar manual shifting? Gaat dan automatisch de linker shifter de VD bedienen of moet je dan eerst via etube de kanalen "uitzetten"?
En een andere vraag, als je de kanalen hebt toegewezen op je garmin in de stand "training" gaat dat dan mee als je naar de stand "race" gaat op je garmin of moet je dat ook daar instellen?
Re: Di2
Geplaatst: 16 jan 2018 10:47
door nijkie
beren040 schreef: ↑16 jan 2018 10:35
Stel dat ik straks op mijn nieuwe fiets di2 gebruik met synchro shifting en laat de linker shifter via kanaal 1 en 2 mijn garmin bedienen, wat gebeurt er dan als ik terug ga naar manual shifting? Gaat dan automatisch de linker shifter de VD bedienen of moet je dan eerst via etube de kanalen "uitzetten"?
En een andere vraag, als je de kanalen hebt toegewezen op je garmin in de stand "training" gaat dat dan mee als je naar de stand "race" gaat op je garmin of moet je dat ook daar instellen?
Zover ik weet programmeer je alles apart met E-Tube synchro semi- syncho en manuele modus.Het wisselen tussen verschillende modi doe je met het knopje bij je laad punt.En met de shifterknopje op je shifter bedien je de Garmin velden,verlichting etc en heeft dit niets te maken maken shifting modi.Je 2de vraag begrijp ik niet helemaal,Maar ik denk dat je het type rit bedoelt?
Re: Di2
Geplaatst: 16 jan 2018 12:04
door beren040
@nijkie de 6870 heeft geen knopje op de shifter, de bediening gaat via de hendels van de shifter.
Dat je die modus kiest via knopje laadpunt begrijp ik. Vraag is of de etube instellingen die je ingeeft alleen gelden voor gekozen modus(bij synchro linker shifter niet schakelen maar garmin bedienen bv) of voor alle modi. tweede vraag gaat inderdaad over type rit en of garmin de di2 instelling alleen koppelt aan dat type of voor alle typen.
Re: Di2
Geplaatst: 16 jan 2018 12:13
door havana
Garmin bedienen kan niet met 6870, dat kan alleen bij Dura Ace.
Re: Di2
Geplaatst: 16 jan 2018 13:13
door beren040
havana schreef: ↑16 jan 2018 12:13
Garmin bedienen kan niet met 6870, dat kan alleen bij Dura Ace.
Zou het kunnen zijn dat je je vergist?
https://www.youtube.com/watch?v=SN4uFBNhUEo&t=317s
Re: Di2
Geplaatst: 16 jan 2018 13:37
door havana
Volgens mij niet. Dit zijn aparte knopjes en die zitten NIET op de Ultegra shifters.
![Afbeelding](http://cdn.mos.bikeradar.imdserve.com/images/news/2014/09/01/1409590476000-zmwix090lzq4-1200-80.jpg)
Re: Di2
Geplaatst: 16 jan 2018 14:00
door MarkVeenstra
Een Di2 lekenvraag, stel je koopt een fiets met Ultegra Di2, en je monteert een lig/opzetstuurtje hierop. Kan je dan relatief eenvoudig op de uiteinde van je ligstuur knoppen monteren voor het schakelen? Waarbij je dan geen ingreep doet aan je shifters.
Zo ja, wat is daar voor nodig cq. hoe zou je dat moeten aanpakken?