Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2017

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 10 jul 2017 14:46

Hopelijk een spoedig herstel Johan, 2 collega's de laatste tijd ook al gevallen, bllll, je denkt toch steeds ja maar zelf zal me dit niet gebeuren. Tot je wel aan de beurt bent.
Afbeelding

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 11 jul 2017 11:29

Bedankt voor al jullie mooie woorden. Gisterenmiddag weer thuis gekomen en door de vele pijnstillers een goede nacht gehad. Vandaag weer begonnen met de dagelijkse gewoontes, uiteraard met de benodigde medicijnen. Het ademen gaat mij nog slecht af, ondanks de door de fysio gegeven ademhalingstips merk ik dat ik mij daar op moet blijven concentreren. De schade aan de fiets valt mee, alleen het zadel is flink beschadigd, verder natuurlijk mijn kleding en de helm die volledig is opengescheurd.

Het meest intrigeert mij dat ik het helemaal niet heb zien aankomen, ondanks dat ik altijd goed oplet voor 'verkeer' van alle richtingen en daarop anticipeer, maar dit ging zo plotseling en lag in eens op de grond, krimpend van de pijn.

Enfin, hoop binnen een paar weken weer op de fiets te zitten al heeft mijn vrouw daar andere - begrijpelijk - gedachtes over. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 11 jul 2017 11:34

Orlok schreef: 11 jul 2017 11:29
Enfin, hoop binnen een paar weken weer op de fiets te zitten al heeft mijn vrouw daar andere - begrijpelijk - gedachtes over. ;)
Take care Orlok.

Wedden dat je vrouw daar over enkele weken met jou binnen een compleet andere mening over heeft :D

Je zit niet al te ver van me vandaan en je moet echt soms ogen aan alle kanten hebben maar dan nog.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 11 jul 2017 11:49

Orlok schreef: 11 jul 2017 11:29 (...)

Dat klinkt enigszins bekend (en dan is die van mij ook nog eens arts, die raden het over het algemeen niet heel erg aan om met gebroken botjes op de fiets te zitten).
Het alternatief is alleen vele malen erger: een strontchagrijnige stuiterbal met energie en stressoverschot. Dan maar fietsen ;-P

Anyways: take care. Paar weken klinkt als lang!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 11 jul 2017 12:36

Zorro schreef: 11 jul 2017 11:34
Orlok schreef: 11 jul 2017 11:29
Take care Orlok.

Wedden dat je vrouw daar over enkele weken met jou binnen een compleet andere mening over heeft :D

Je zit niet al te ver van me vandaan en je moet echt soms ogen aan alle kanten hebben maar dan nog.
Haha, ik begrijp wat je bedoelt. Zij heeft in het verleden wel eens tegen mij gezegd "ga toch een stuk fietsen en laat mij even alleen mijn dingen doen", haha. :lol:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Jac
Forum-lid

Jac 11 jul 2017 13:17

Een spoedig herstel Johan.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 12 jul 2017 11:15

Na vele veilige jaren is het mij toch ook gebeurd. Bijna altijd fiets ik alleen, en nu fiets ik 1 keer een ritje met mijn vrouw mee (die heeft sinds heel kort ook een racefiets om iets aan het gewicht te doen)
Een hele bekende bocht waar we beide regelmatig langs komen, en altijd moet je daar dezelfde richting uit. Maar op de een of andere reden dacht mijn vrouw dus nu de andere kant op te moeten, en daar ging ik niet van uit. (moest ook niet) Dus tegen elkaar aan waarbij ik mijn evenwicht te veel verlies door het vastzitten van de schoenen.
Gelukkig stond ik al bijna stil, en is er ook geen schade aan de fiets. Maar wel een beurse knie en schouder en een paar vervelende schaafwonden op de vingers.

roos1
Forum-lid

roos1 12 jul 2017 11:29

Vrouwen :)
Gr Roos

Bospaadje
Forum-lid

Bospaadje 12 jul 2017 13:57

En niet te vergeten een gekrenkt ego :-)
Ik reed gisteren met een kameraad een fietspad af en kwam een kort steil muurtje tegen. Dus snel terug naar kleine blad en opschakelen achter. Mijn kameraad, nog niet zo behendig, ging in slow motion tot stilstand en kiepte toen om als een zeeleeuw die zich eens uitrekt op het strand. Best lachwekkend, zeker nadat bleek dat er geen schade was. Was tevens zijn eerste uitklik faal.

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 21 jul 2017 22:57

Heel stom, vanmiddag. Ik was bijna thuis na mijn woon-werk ritje. Bij een weg moest ik wachten voor twee naderende auto's. Ik minderde vaart, kwam bijna tot stilstand, zeg maar 'sûr place', wat ik wel vaker doe. Ik weet niet eens hoe het precies ging, maar ik maakte een rare stuurbeweging en verloor mijn evenwicht. Ik dacht nog snel uit te kunnen klikken met links, maar ik was te laat. Ik landde vol op mijn linker knie, ving de klap vervolgens op met mijn linker hand (blij dat ik handschoentjes aan had) maar tuimelde wel door op mijn linker schouder......zucht, daar lig je dan. Knie is wat geschaafd en doet wat zeer, schouder is wat beurs. Gelukkig niks ernstig :?
Erg suf om zo ten val te komen kan ik je zeggen.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

fietsernl
Forum-lid

fietsernl 29 jul 2017 23:04

Afgelopen dinsdag op wheelerplanet. Met 8 man plat tijdens de dinsdagkoers. Alle pezen en banden van linker sleutelbeen afgescheurd. Nu eerst opereren, en dan herstellen. Helaas voorlopig geen fietsen meer.

Karl66
Forum-lid

Karl66 02 aug 2017 21:35

Vandaag mijn goede fiets mogen afschrijven. Ik reed op een smal landbouwweggetje en kwam een trekker met een of ander breed apparaat erachter tegen. Hij ging netjes aan de kant, maar het was zo smal (of het apparaat zo breed) dat het nog steeds krap was. Dus ik ging op het kantje rijden, maar lette iets teveel op dat apparaat en pakte net het greppeltje naast de weg. Onderuit, tegen het landbouwapparaat aan, zelf bont en blauw en geschaafd. En de fiets een stukje meegesleurd, waardoor de bovenbuis halfdoor is en het frame afgeschreven kon worden. Nu eerst maar eens een paar dagen herstellen en dan gaan bedenken wat mijn nieuwe fiets moet worden.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Plaats reactie